BGŻ sponsorem generalnym wystawy "Wszystko jest Łaską"
Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. jest sponsorem generalnym wystawy „Wszystko jest Łaską” prezentowanej w dniach 8 grudnia 2004 r. – 31 stycznia 2005 r. na Zamku Królewskim w Warszawie. Współpraca z renomowanymi instytucjami kulturalnymi oraz wspieranie ekspozycji i renowacji dzieł malarskich zajmuje specjalne miejsce w działaniach sponsorskich BGŻ S.A.
BGŻ S.A. – instytucja finansowa o polskim rodowodzie i długoletniej tradycji – przekonany o szczególnym znaczeniu kultury w życiu Narodu, a zarazem o wyjątkowej roli mecenatu w kształtowaniu i rozwijaniu życia kulturalnego Kraju, od lat podejmuje działania wspierające polską kulturę i sztukę. Nasze postępowanie poparte jest przekonaniem, że na polskich instytucjach finansowych spoczywa obowiązek aktywnego działania na rzecz rozwoju kultury narodowej.
Od 2002 r. bank wspiera Muzeum Narodowe w Krakowie. Jesteśmy jedynym bankiem, z którym MN
w Krakowie ma długoterminową umowę. Wspólne działania zwieńczył zaszczytny tytuł „Dobroczyńcy Muzeum Narodowego w Krakowie”. Mecenat BGŻ umożliwił m.in. realizację jedynej w kraju stałej ekspozycji prezentującej najwybitniejsze dzieła Sztuki Polskiej XX wieku. Otwarcie Galerii nastąpi w 2005 r. w gmachu głównym Muzeum Narodowego w Krakowie.
Bank wsparł organizację stałej ekspozycji obrazu El Greco „Ekstaza św. Franciszka” w Muzeum Diecezjalnym w Siedlcach - jednego z pięciu najcenniejszych dzieł w polskich zbiorach. Obraz został udostępniony zwiedzającym 15 października 2004 r.
Dzięki nawiązanej w 2003 r. współpracy z Akademią Sztuk Pięknych bank zaangażował się we wsparcie wystawy twórczości prof. Mariana Nowińskiego, uznanego twórcy w dziedzinie rysunku, grafiki projektowej i malarstwa. Akademia przyznała bankowi tytuł Mecenasa Wystawy jego twórczości plastycznej.
Od 2003 r. BGŻ współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie. W ramach współpracy sponsorował m.in. nagranie koncertu A. Vivaldiego „Cztery Pory Roku” w wykonaniu Orkiestry Kameralnej Filharmonii Narodowej pod dyrekcją prof. Antoniego Wita.
Alternatywne formaty