Bank zmieniającego się świata

BGŻ inwestuje w edukację ekonomiczną młodych Polaków

BGŻ S.A. – w ścisłej współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości – organizuje warsztaty edukacyjne dla nauczycieli i uczniów szkół ponadgimnazjalnych w ramach nowego programu „Dbam o swoje pieniądze”, który pozwoli młodym ludziom na poznanie zasad korzystania z podstawowych usług bankowych.

Program „Dbam o swoje pieniądze” ma na celu m.in. zdobycie przez uczniów wiedzy i praktycznych umiejętności porównywania ofert różnych banków, przygotowanie ich do dokonywania wyboru oferty bankowej, poznanie procedur związanych z ubieganiem się o kredyt, zalet korzystania z kart płatniczych, bankowości elektronicznej, kształtowanie umiejętności racjonalnego gospodarowania finansami.

W ramach Programu w placówkach BGŻ na terenie całego kraju w dniach 26 listopada – 9 grudnia 2004 r. organizowanych jest 30 warsztatów edukacyjnych, które prowadzone są przez trenerów Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości wspomaganych fachowym doradztwem pracowników BGŻ S.A. W trakcie warsztatów uczniowie i nauczyciele biorą udział w praktycznych ćwiczeniach z zakresu otwierania konta, dysponowania swoimi środkami oraz ubiegania się o kredyt.

W Programie uczestniczy 30 doradców metodycznych, 300 nauczycieli oraz 600 uczniów z ok. 300 szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Jedną szkołę reprezentuje zespół w składzie nauczyciel i dwóch uczniów, którzy później będą kontynuować rozpoczęte podczas warsztatów działania edukacyjne w swoich szkołach poprzez przeprowadzanie analogicznych zajęć w szkole dla pozostałych uczniów ich szkoły. Z myślą o wprowadzeniu przedmiotu do planu zajęć jeszcze w tym roku szkolnym po zakończeniu warsztatów każdy nauczyciel otrzymuje pakiet dydaktyczny ułatwiający realizację tej tematyki podczas lekcji w szkole oraz komplety materiałów dla uczniów.
Dla uczniów nabyta wiedza i umiejętności z zakresu finansów osobistych mają szansę stać się podstawą do dokonywania racjonalnych decyzji finansowych w przyszłości.


Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest organizacją pozarządową, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej i społeczeństwie obywatelskim, umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Fundacja działa w ramach Junior Achievement Worldwide - najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną młodych ludzi w ponad stu krajach. Swoje zadania realizuje we współpracy ze środowiskiem przedsiębiorców, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu oraz Centralnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli.
www.junior.org.pl.

Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. powstał w 1975 r. Jest uniwersalnym bankiem komercyjnym o polskim rodowodzie, który zgodnie ze swoją misją, specjalizuje się w obsłudze finansowej rolnictwa, gospodarki żywnościowej i infrastruktury regionalnej. Bank od lat znajduje się w pierwszej dziesiątce największych banków w Polsce. BGŻ S.A. aktywnie włączył się w realizację programów strukturalnych finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej, służąc swoim klientom wyspecjalizowanymi produktami oraz fachowym doradztwem. Klientami banku są zarówno duże firmy, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa, a także ponad milion klientów indywidualnych trwale związanych z bankiem. Bank dysponuje siecią około 300 oddziałów oferujących pełen zakres usług bankowych, m.in. poprzez alternatywne kanały dostępu do konta osobistego, tj. internet i telefon, dzięki którym klienci mają możliwość kontaktu z bankiem z dowolnego miejsca w kraju i za granicą 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość