Bank zmieniającego się świata

BGŻ wdrożył Centralny System Informatyczny Eurobank On-line

W czerwcu tego roku Bank Gospodarki Żywnościowej zakończył centralizację systemów informatycznych. Proces trwał 15 miesięcy i objął ponad 300 placówek banku. Wszyscy klienci BGŻ zyskali dzięki temu jednolity dostęp w trybie natychmiastowym (on-line) do usług w każdej z placówek banku, a także poprzez system Call Center, internet i sieć bankomatów. Bankowi zaś jeden system informatyczny daje możliwość zindywidualizowania obsługi i wprowadzenia nowych produktów dostosowanych do potrzeb określonych grup klientów.

Decyzję o wyborze systemu podjęto w 2000 r. W tym samym roku podpisano umowy na zakup majątkowych praw autorskich oraz na dostosowanie i wdrożenie w BGŻ systemu Eurobank On-line. Dwa lata później uruchomiono go w pierwszym oddziale. W kwietniu 2003 r., we współpracy z Epsilio S.A., rozpoczęto masowe wdrożenia systemu w pozostałych placówkach. Eurobank On-line działa produkcyjnie od niemal 700 dni. Łącznie wykonano w nim ponad 160 mln operacji i funkcjonuje w nim ponad 2 mln czynnych rachunków klientów banku.

Eurobank On-line jest systemem dostępnym 24 godziny na dobę dzięki procesom końca dnia/miesiąca/kwartału/roku oraz zastosowaniu mechanizmu tworzenia kopii zapasowych bez zatrzymania bazy danych. Kluczowe systemy produkcyjne, takie jak home banking, bankowość internetowa, bankomaty oraz hurtownia danych, pracują w pełnym trybie on-line w odniesieniu do centralnej bazy danych. W celu utrzymania ciągłości pracy systemu zastosowano nowoczesne mechanizmy tworzenia kopii danych, tzw. Business Copy. Mechanizmy te są wykorzystywane do tworzenia (w czasie liczonym w minutach) kopii awaryjnych danych produkcyjnych oraz środowisk testowych. Dodatkowe zabezpieczenie systemu zapewnia infrastruktura Ośrodka Zapasowego, gdzie znajduje się kopia bazy danych uzgadniana na bieżąco z bazą produkcyjną.


Wprowadzenie Centralnego Systemu Informatycznego we wszystkich oddziałach banku umożliwiło zaoferowanie klientom jednolitej oferty oraz zaawansowanych technologicznie produktów.

Pełen dostęp do informacji o kliencie uprościł szereg procedur wewnętrznych w banku, co gwarantuje poprawę jakości obsługi. Rachunki są odmiejscowione, co oznacza, że klienci mogą dokonywać wszelkich operacji finansowych na swoim koncie w dowolnej placówce banku w całej Polsce, na takich samych zasadach, jak w oddziale, w którym mają swoje konto osobiste. Dodatkowo operacje wykonywane są w tzw. czasie rzeczywistym, co zapewnia klientom stały dostęp do pieniędzy i bieżącej informacji o stanie środków 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, w kraju i za granicą.

W ramach zmian w ofercie BGŻ przygotował, zbudowany w oparciu o konto osobiste Integrum, pakiet produktów i usług bankowo-ubezpieczeniowych, obejmujący udostępnienie bez dodatkowych opłat, w ramach miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku IntegrumKonto, m.in. karty płatniczej Integrum Maestro, rachunku oszczędnościowego płatnego na każde żądanie e-Skalacja, dostępnych 24 godziny na dobę: systemu bankowości elektronicznej eBGŻ oraz telefonicznych usług na hasło „TeleBGŻ”. Te ostatnie wkrótce, po rozszerzeniu funkcjonalności o IVR,  umożliwią, oprócz tradycyjnego połączenia z operatorem, realizację przelewów oraz uzyskanie informacji o saldzie na rachunkach.
Dodatkowo przy kredytach związanych z kontem Integrum, kredytach na indywidualne budownictwo mieszkaniowe, zakup budynków i lokali mieszkalnych oraz działek i budowlanych i rekreacyjnych lub kredycie na zakup papierów wartościowych zróżnicowaniu podlegać będą, w zależności od wybranego przez klienta planu taryfowego, prowizje przygotowawcze.

Główna oferta banku dotyczyć będzie trzech Pakietów z planami taryfowymi, w ramach których przygotowano niezwiązaną z dodatkowymi opłatami specjalną propozycję ubezpieczeń NNW oraz pakietów assistance. Zakres oraz wysokość ubezpieczenia uzależniono  od rodzaju wybranego przez klienta pakietu.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość