Bank zmieniającego się świata

Rozpoczyna się druga edycja Programu Handlu Zagranicznego Banku BGŻ BNP Paribas

Bank BGŻ BNP Paribas wspólnie z Partnerami: KUKE i Bisnode rozpoczyna drugą serię Wydarzeń Programu Handlu Zagranicznego „XXI wiek – czas na nowe rynki?”. Celem programu jest wsparcie polskich firm w działalności na zagranicznych rynkach, a druga edycja skupi się na Afryce.

- Po pierwszej, bardzo udanej edycji, która skupiała się na Azji, jesienna seria spotkań pokaże możliwości ekspansji na młode, szybko rozwijające się rynki Afryki. To ogromny kontynent, na który składa się ponad 50 krajów, o różnorodnej kulturze. Łączy je perspektywa bardzo dynamicznego wzrostu gospodarczego i poziomu życia obywateli. W Afryce można odnieść sukces – rynki są chłonne, potrzebują wielu produktów. Przed firmami z Polski wciąż do odrobienia zadanie, jak współpracować z partnerami z Afryki, żeby wykorzystać potencjał drzemiący w tym gigantycznym rynku, który ma szansę stać się kontynentem XXI wieku. Ekspansja rodzimych firm na globalne rynki jest kluczowa dla rozwoju polskiej gospodarki. Jako część globalnej Grupy BNP Paribas możemy służyć radą i wspierać polskie firmy zainteresowane tym kierunkiem. Taki jest właśnie cel naszego programu – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, odpowiedzialny za obszar Bankowości Korporacyjnej i MŚP.  

W ramach jesiennej edycji Programu Handlu Zagranicznego przewidziano osiem spotkań głównych. Inauguracja nastąpi 4 października w Poznaniu, a kolejne spotkania odbędą się w Katowicach (10.10), Wrocławiu (11.10), Warszawie (16.10), Lublinie (17.10), Krakowie (18.10), Gdańsku (23.10) i Białymstoku (25.10).

- W poszukiwaniu nowych rynków zbytu towarów, polscy eksporterzy coraz odważniej zataczają kręgi swoich poszukiwań. Podczas naszych spotkań będziemy poruszać takie tematy jak budowanie relacji w biznesie międzynarodowym czy sposoby prowadzenia biznesu na odmiennych kulturowo rynkach. Program to okazja do spotkania i dyskusji z przedsiębiorcami, którzy odnieśli sukces na rynkach zagranicznych i dzielą się swoimi doświadczeniami oraz opowiadają o wyzwaniach, z jakimi się zmierzyli. Ponadto, oprócz ekspertów Banku, na pytania przedsiębiorców odpowiadać będą wieloletni ambasador RP w krajach afrykańskich Jan Wieliński oraz dr Malwina Bakalarska – ekspertka ds. Afryki Subsaharyjskiej, badaczka międzykulturowa, trenerka i konsultantka biznesu – dodaje Jerzy Śledziewski.

Program Handlu Zagranicznego jest adresowany do importerów i eksporterów. Mają oni dostęp do wiedzy, know-how i doświadczenia poszczególnych Partnerów Programu w zakresie poszukiwania nowych rynków zbytu i wiarygodnych kontrahentów. Firmy mogą korzystać ze wsparcia na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem międzynarodowego zasięgu i obecności geograficznej Partnerów Programu: Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych oraz analitycznej firmy Bisnode. Patronat medialny nad Programem Handlu Zagranicznego objął dziennik „Rzeczpospolita”.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.bgzbnpparibas.pl/phz

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość