facebook web
Bank zmieniającego się świata
Menu

Kontakt dla mediów

„Zaklinacze Słonia 2.0” Banku BNP Paribas – otwierają się na międzynarodowy „know-how”

Po sukcesie polskiej wersji publikacji „Zaklinacze Słonia” w maju br., eksperci Banku BNP Paribas, w odpowiedzi na rosnące międzynarodowe zainteresowanie m.in. specyfiką polskiego rynku startupów, przygotowali angielską wersję poradnika „Zaklinacze Słonia 2.0”. Ta wyjątkowa publikacja to solidny drogowskaz dla startupów, nie tylko tych skupionych na technologiach finansowych  w relacji z Bankiem, ale także we współpracy z innymi instytucjami finansowymi. To również obowiązkowa lektura dla tych, którzy poszukują dobrego przepisu na współpracę na linii korporacja-startupy. Od dziś publikacja dostępna w języku angielskim na stronie Banku.

- Zainteresowanie, jakie wywołała wydana w maju br. tylko na rynek polski publikacja „Zaklinacze Słonia”, przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania. Wtedy chcieliśmy przede wszystkim wesprzeć startupy w nawiązywaniu współpracy z takimi firmami jak nasza. Okazało się jednak, że „Zaklinacze Słonia” stali się źródłem inspiracji i wiedzy dla zespołów, które w innych korporacjach pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami, właśnie przy wsparciu startupów – mówi Michał Miszułowicz, Koordynator Relacji z Fintechami w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas jest częścią międzynarodowej Grupy BNP Paribas działającej 73 krajach. Zespół transformacji cyfrowej jest w ciągłym kontakcie ze swoimi odpowiednikami z różnych części świata. To właśnie regularne dzielenie się wiedzą i obserwacja dotycząca tego, jak dużym zainteresowaniem spotykają się praktyki zespołu w Grupie BNP Paribas, a z drugiej strony brak materiałów, nt. specyfiki polskiego rynku startupów, przyczyniły się w głównej mierze do tego, by powstała angielska wersja „Zaklinacze Słonia 2.0”.

Tym razem bardzo szczegółowo zgłębiliśmy detale naszego procesu wdrażania startupów, który rok temu wypuściliśmy na rynek pod hasłem „Kodeksu współpracy ze startupami”. Stąd będzie można dowiedzieć się, jak skutecznie współpracować z tak ważnymi we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań obszarami w korporacji, jak architektura czy bezpieczeństwo IT lub zakupy. Głęboko wierzymy, że aby skutecznie działać, trzeba zacząć od robienia porządków u siebie. Kluczem jest także szeroka współpraca. Tylko tak, jesteśmy w stanie zburzyć mit, z którym głęboko się nie zgadzam, że innowacja to ciągła inwestycja, worek bez dna, czy niepotrzebne komplikowanie sprawy. Nasz „Kodeks” najlepiej udowadnia, że praca nad innowacyjnymi rozwiązaniami może faktycznie ułatwić życie kilku departamentów, już na etapie nawiązywania formalnej współpracy – mówi Paulina Skrzypińska, Koordynator Laboratorium Innowacji w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas jest uznawany za jeden z tych banków w Polsce, który mocno wspiera i angażuje się we współpracę ze startupami. W ramach tzw. Office Hours, będących elementem uproszczonego procesu zakupowego dla technologii pochodzących od stratupów, autorskiego podejścia Banku BNP Paribas do współpracy z młodymi firmami technologicznym, eksperci Banku poświecili setki godzin na analizę ponad 800 rozwiązaniom z rynku. Umożliwiło to wdrożenie 16 innowacyjnych pomysłów startupów, które przyczyniają się do ciągłego doskonalenia usług Banku BNP Paribas, które na co dzień świadczy swoim klientom.

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektor Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik prasowy

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 10/16

01-211 Warszawa

napisz wiadomość