facebook web
Bank zmieniającego się świata
Menu

Kontakt dla mediów

Bank BNP Paribas uczy, jak tworzyć produkty cyfrowe, które polubią użytkownicy. Startuje Akademia UX

Pracownicy banku, studenci oraz absolwenci wezmą udział w Akademii UX, organizowanej przez Bank BNP Paribas. W programie projektowanie, testowanie i wdrażanie projektów systemów, serwisów i narzędzi online, których głównym celem będzie wygoda i komfort użytkownika. Akademia startuje 6 sierpnia, partnerem inicjatywy jest firma Mobee Dick specjalizująca się w tworzeniu produktów cyfrowych dla sektora bankowego.

UX, czyli user experience, to całość doświadczeń i wrażeń, które towarzyszą użytkownikom w czasie korzystania z produktu cyfrowego, takiego jak aplikacja, serwis czy strona internetowa.

Chcemy, żeby dbałość o najwyższą jakość user experience stała się podstawą wszystkich działań banku – mówi Jakub Danecki, Koordynator Zespołu Badań i Projektowania w Banku BNP Paribas. Akademia UX to inwestycja w rozwój tych kompetencji w naszym banku, pozwoli nam zaoferować stały dostęp wszystkich jednostek BNP Paribas do dobrze zrealizowanych badań, prototypów aplikacji lub usług. W tym celu zrealizujemy w ramach Akademii kilkanaście projektów, opartych o całą gamę narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu – od warsztatów kreatywnych i biznesowych przez badania ankietowe, testy A/B, testy użyteczności, audyty eksperckie, aż po makiety, projekty graficzne i prezentacje multimedialne gotowych do wdrożenia rozwiązań – dodaje Jakub Danecki.

Wraz ze wzrostem znaczenia kanałów online i mobile w komunikacji z klientami, rośnie rola UX jako kluczowego wyróżnika rynkowego. Na płaszczyźnie user experience rozgrywają się dziś batalie o zadowolenie użytkownika. Firmy konkurują pod względem poziomu intuicyjności, prostoty i komfortu zapewnianego przez ich produkty. Nawet podstawowe usługi UX mogą zapewnić znaczące oszczędności dzięki podwyższeniu jakości nowych usług zarówno dla klienta wewnętrznego, jak i zewnętrznego.

Dogłębna znajomość i rozumienie ludzkich potrzeb, motywacji, codziennych bolączek w korzystaniu z produktów cyfrowych, bycie blisko klienta, użytkownika końcowego, a także szybkie i trafne „przekładanie” ich na funkcjonalności serwisów i aplikacji internetowych, pozwala nadążać za zmianami, zachodzącymi błyskawicznie w dzisiejszym świecie i wspiera zrównoważony rozwój firm – tłumaczy Monika Mikowska, CEO Mobee Dick.

Uczestnikami pierwszej edycji Akademii UX będą pracownicy Banku BNP Paribas oraz absolwenci studiów podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS, zatrudnieni w Mobee Dick, którzy chcieliby budować swoje kompetencje w tym obszarze. Ponadto, spośród studentów i absolwentów tych studiów, jak również I i II stopnia studiów na kierunkach projektowych Uniwersytetu SWPS będzie prowadzona dalsza rekrutacja. Dla wszystkich uczestników będzie to szansa na znaczące poszerzenie swoich kompetencji w obszarze, który błyskawicznie zyskuje na znaczeniu. Wybrane osoby będą pracować w Warszawie lub w Krakowie w siedzibie BNP Paribas, w bliskiej współpracy z wewnętrznymi interesariuszami w banku oraz całym zespołem firmy Mobee Dick – partnera inicjatywy.

Mobee Dick to firma projektowo-badawcza, która razem ze swoimi Klientami buduje rozwiązania wspierające procesy cyfrowej transformacji. Zapewnia interdyscyplinarne zespoły projektowe, które pracują w siedzibach jej Klientów i wykorzystując iteracyjne metodyki Design Thinking, dostarczają biznesowi wymiernych korzyści i ułatwiają proces cyfrowej transformacji.

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektor Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik prasowy

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 10/16

01-211 Warszawa

napisz wiadomość