Dynamiczny wzrost sprzedaży faktoringu w I półroczu 2006 roku
W pierwszym półroczu 2006 roku Bank BGŻ wykupił wierzytelności o wartości 145 mln zł. To niemal trzy razy więcej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.
Od początku roku do końca czerwca Bank BGŻ pozyskał 61 nowych klientów, a wartość nowych limitów faktoringowych wyniosła ponad 52 mln zł.
Rekordowy w tym roku pod względem liczby nowych klientów był czerwiec, w którym Bank BGŻ podpisał umowy z 19 firmami. Taka ilość nowych umów miesięcznie jest porównywalna z liczbą nowych klientów pozyskiwanych przez liderów rynku faktoringowego.
- Te liczby i kwoty świadczą o tym, że mamy bardzo dobrą ofertę faktoringową, jesteśmy konkurencyjni i potrafimy z sukcesem sprzedawać swoje produkty – powiedziała Anna Gregorczyk Dyrektor Departamentu Finansowania Handlu.
Faktoring to oferta adresowana do firm, których rozliczenia handlowe odbywają się w oparciu o faktury z odroczonymi terminami płatności. Usługa polega na wykupie wierzytelności z terminem płatności do jednego roku pochodzących z krajowych lub zagranicznych transakcji handlowych. Jednym z głównych atutów wykupu wierzytelności w Banku BGŻ jest kompleksowe wspomaganie zarządzania należnościami – m.in. w zakresie dostarczenia finansowania, obsługi księgowej wykupu, kontroli terminowości spłat.
Alternatywne formaty