BGŻ wdrożył Centralny System Informatyczny Eurobank On-line
W czerwcu tego roku Bank Gospodarki Żywnościowej zakończył centralizację systemów informatycznych. Proces trwał 15 miesięcy i objął ponad 300 placówek banku. Wszyscy klienci BGŻ zyskali dzięki temu jednolity dostęp w trybie natychmiastowym (on-line) do usług w każdej z placówek banku, a także poprzez system Call Center, internet i sieć bankomatów. Bankowi zaś jeden system informatyczny daje możliwość zindywidualizowania obsługi i wprowadzenia nowych produktów dostosowanych do potrzeb określonych grup klientów.
Decyzję o wyborze systemu podjęto w 2000 r. W tym samym roku podpisano umowy na zakup majątkowych praw autorskich oraz na dostosowanie i wdrożenie w BGŻ systemu Eurobank On-line. Dwa lata później uruchomiono go w pierwszym oddziale. W kwietniu 2003 r., we współpracy z Epsilio S.A., rozpoczęto masowe wdrożenia systemu w pozostałych placówkach. Eurobank On-line działa produkcyjnie od niemal 700 dni. Łącznie wykonano w nim ponad 160 mln operacji i funkcjonuje w nim ponad 2 mln czynnych rachunków klientów banku.
Eurobank On-line jest systemem dostępnym 24 godziny na dobę dzięki procesom końca dnia/miesiąca/kwartału/roku oraz zastosowaniu mechanizmu tworzenia kopii zapasowych bez zatrzymania bazy danych. Kluczowe systemy produkcyjne, takie jak home banking, bankowość internetowa, bankomaty oraz hurtownia danych, pracują w pełnym trybie on-line w odniesieniu do centralnej bazy danych. W celu utrzymania ciągłości pracy systemu zastosowano nowoczesne mechanizmy tworzenia kopii danych, tzw. Business Copy. Mechanizmy te są wykorzystywane do tworzenia (w czasie liczonym w minutach) kopii awaryjnych danych produkcyjnych oraz środowisk testowych. Dodatkowe zabezpieczenie systemu zapewnia infrastruktura Ośrodka Zapasowego, gdzie znajduje się kopia bazy danych uzgadniana na bieżąco z bazą produkcyjną.
Wprowadzenie Centralnego Systemu Informatycznego we wszystkich oddziałach banku umożliwiło zaoferowanie klientom jednolitej oferty oraz zaawansowanych technologicznie produktów.
Pełen dostęp do informacji o kliencie uprościł szereg procedur wewnętrznych w banku, co gwarantuje poprawę jakości obsługi. Rachunki są odmiejscowione, co oznacza, że klienci mogą dokonywać wszelkich operacji finansowych na swoim koncie w dowolnej placówce banku w całej Polsce, na takich samych zasadach, jak w oddziale, w którym mają swoje konto osobiste. Dodatkowo operacje wykonywane są w tzw. czasie rzeczywistym, co zapewnia klientom stały dostęp do pieniędzy i bieżącej informacji o stanie środków 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, w kraju i za granicą.
W ramach zmian w ofercie BGŻ przygotował, zbudowany w oparciu o konto osobiste Integrum, pakiet produktów i usług bankowo-ubezpieczeniowych, obejmujący udostępnienie bez dodatkowych opłat, w ramach miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku IntegrumKonto, m.in. karty płatniczej Integrum Maestro, rachunku oszczędnościowego płatnego na każde żądanie e-Skalacja, dostępnych 24 godziny na dobę: systemu bankowości elektronicznej eBGŻ oraz telefonicznych usług na hasło „TeleBGŻ”. Te ostatnie wkrótce, po rozszerzeniu funkcjonalności o IVR, umożliwią, oprócz tradycyjnego połączenia z operatorem, realizację przelewów oraz uzyskanie informacji o saldzie na rachunkach.
Dodatkowo przy kredytach związanych z kontem Integrum, kredytach na indywidualne budownictwo mieszkaniowe, zakup budynków i lokali mieszkalnych oraz działek i budowlanych i rekreacyjnych lub kredycie na zakup papierów wartościowych zróżnicowaniu podlegać będą, w zależności od wybranego przez klienta planu taryfowego, prowizje przygotowawcze.
Główna oferta banku dotyczyć będzie trzech Pakietów z planami taryfowymi, w ramach których przygotowano niezwiązaną z dodatkowymi opłatami specjalną propozycję ubezpieczeń NNW oraz pakietów assistance. Zakres oraz wysokość ubezpieczenia uzależniono od rodzaju wybranego przez klienta pakietu.
Alternatywne formaty