BGŻ bankiem przyjaznym dla klientów
Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. otrzymał od redakcji tygodnika „Newsweek” tytuł „Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii najlepsza placówka bankowa. Ranking powstał na zlecenie „Newsweeka” w oparciu o badanie przeprowadzone przez audytorów firmy ARC Rynek i Opinia, którzy wcielili się rolę klientów banków.
Elementy oceny badania podzielono na cztery kategorie: wygląd placówki i ocena pracy, jakość obsługi w oddziale, formularze bankowe (stopień ich skomplikowania) oraz obsługa telefoniczna i internetowa.
BGŻ otrzymał nagrodę w kategorii „Najlepsza placówka bankowa”. Redakcja „Newsweeka” przygotowała ranking z myślą o wyróżnieniu banków, które wyznaczają nowe standardy obsługi klientów.
BGŻ w I półroczu 2000 r. rozpoczął proces tworzenia sieci małych, w znacznym stopniu zautomatyzowanych placówek INTEGRUM BGŻ. W całej Polsce działa 45 takich placówek: w Warszawie 20, w Krakowie - 6, w Trójmieście - 9, w Poznaniu – 5 oraz we Wrocławiu – 5. W całym kraju bank ma ok. 300 oddziałów.
Placówki INTEGRUM BGŻ działają zgodnie z nowoczesnymi standardami sprzedaży produktów dla klientów indywidualnych, jak również małych i średnich przedsiębiorstw.
Placówki mają wystandaryzowany, nowoczesny wystrój w kolorystyce i stylu zgodnym z nowym systemem identyfikacji wizualnej banku. W większości są klimatyzowane. Powierzchnia przeznaczona dla klientów nie jest duża, ale dogodnie zaprojektowana. Klient ma zapewniony bezpośredni kontakt z kierownikiem placówki. Bankowe okienka zostały zastąpione ladami, w których umieszczono specjalne monitory umożliwiające klientom obserwację dokonywanych operacji. W placówkach zatrudnieni są w większości młodzi ludzie.
Oddziały są otwarte w dogodnych godzinach, część z nich pracuje od godziny 8.00, a część od 10.00.-11.00 aż do późnych godzin popołudniowych.
Dodatkowo, oprócz sieci placówek, klienci mają do dyspozycji alternatywne kanały dostępu do konta osobistego poprzez internet (usługa eBGŻ) i telefon (TeleINTEGRUM). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań bankowości elektronicznej zapewnia klientom wygodny i bezpieczny dostęp do zgromadzonych oszczędności 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
INTEGRUM to nie tylko sieć placówek, lecz również nowy standard obsługi klientów BGŻ wdrażany we wszystkich oddziałach banku.
Na koniec lipca w BGŻ otwartych było ponad 470 tys. kont osobistych, bank wydał prawie
490 tys. kart płatniczych i dysponował 341 bankomatami na terenie całego kraju.
Alternatywne formaty