Bank zmieniającego się świata

Tytuł „Lider Filantropii 2012” dla Banku BGŻ

Bank BGŻ zdobył tytuł „Lider Filantropii 2012”  w kategorii  "finanse, bankowości i ubezpieczenia" w VI edycji ogólnopolskiego konkursu „Liderzy Filantropii".

W 2011 roku Bank przekazał na cele społeczne  największy odsetek dochodów przed opodatkowaniem. Łączna kwota przekazana przez Bank w ubiegłym roku wyniosła 2,01 proc. zysku brutto, co oznacza darowiznę w kwocie 3 mln zł.

Działania filantropijne Bank prowadzi za pośrednictwem powołanej w 2006 roku Fundacji BGŻ, która odpowiada za działania wynikające z odpowiedzialności Banku jako instytucji zaufania publicznego na rzecz rozwoju lokalnych społeczności, w których Bank prężnie działa. Aby dotrzeć do większego grona beneficjentów Fundacja współpracuje z różnymi organizacjami społecznymi.

– To wyróżnienie potwierdza, że nasze zaangażowanie na rzecz niesienia pomocy i wspierania najbardziej potrzebujących jest bardzo dobrą inwestycją. Przez 10 lat przeznaczyliśmy blisko 15 mln zł na autorskie projekty ogólnopolskie, takie jak stypendialny program Klasa BGŻ, który w tym roku obchodzi swoje 10-lecie czy edukacyjny program społeczny Jeżdżę z Głową. Angażujemy się także w lokalne inicjatywy ekonomii społecznej, wspieramy naszych pracowników w działaniach społecznych – powiedział Geert Embrechts wiceprezes zarządu Banku BGŻ. Mamy nadzieje, że nasi klienci i partnerzy biznesowi  są również zadowoleni, że związali się z firmą, dla której jednym z priorytetów jest zaangażowanie w życie społeczne – dodał Geert Embrechts.


Była to już szósta edycja prestiżowego konkursu dla firm zaangażowanych społecznie, organizowanego przez Forum Darczyńców pod patronatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Oprócz kategorii "finanse, bankowości i ubezpieczenia"  nagrody przyznawane były w obszarach:

- dobra konsumpcyjne
- telekomunikacja, usługi, handel, rozrywka
- paliwa, energetyka, wydobycie, produkcja chemiczna


Celem konkursu jest promocja społecznego zaangażowania firm, które prowadzą działania społeczne w sposób przejrzysty i odpowiedzialny. Nagradzane są w nim firmy, które przeznaczają najwięcej pieniędzy na cele społeczne.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość