Bank zmieniającego się świata

Bank BGŻ, tak jak wielu Polaków, Kocha rower

Fanpage Kocham rower Banku BGŻ  ma najwięcej fanów spośród wszystkich tego typu profili  należących do instytucji finansowych. Został on wysoko oceniony za oryginalną koncepcję działań w mediach społecznościowych oraz spójność komunikacyjną.
Takie wnioski wynikaja z raportu „Czy polskie banki są społecznościowe? Styczeń 2013” przygotowanego przez firmę consultingową Outbox Research. Autorzy raportu  wyodrębnili dwie grupy bankowych profili: fanpage’e bezpośrednio skupiające się na ofercie oraz fanpage’e, których przedmiotem jest wybrany rodzaj działalności banku, a sama marka pozostaje w tle. W tej właśnie drugiej grupie fanpage Banku BGŻ okazał się niekwestionowanym liderem.  

– Celem stworzonego przez nas fanpage’a jest propagowanie jazdy na rowerze w różnych odmianach tego sportu.  Zwracamy uwagę  na  bezpieczeństwo w ruchu drogowym promując postawę wzajemnego szacunku wszystkich użytkowników dróg – powiedziała Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Departamenty Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu.

O swoich produktach i usługach Bank informuje użytkowników w przejrzysty sposób, poprzez jasną klauzulę „Minuta dla sponsora” – szanując charakter i przeznaczenie mediów społecznościowych.
Analizie zostały poddane takie aspekty jak: rozmiar społeczności i jej zaangażowanie. Kocham rower Banku BGŻ zgromadził 184 tysiące fanów. Szczególnie duże uznanie profil zyskał za wysoki poziom zaangażowania społeczności. Oznacza to, że fanpage tętni życiem, czyli duża liczba osób prowadzi dialog  z zamieszczonymi treściami. W  styczniu,  w  aktywną komunikację zaangażowanych było ponad 68 tysięcy osób. Na pozostałych fanpage’ach (w grupie fanpage’y niebezpośrednio promujących bank) liczba aktywnych użytkowników wahała się od 300  do 10 tysięcy. Co ciekawe, autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że taki typ działań w mediach społecznościowych, które wybrał Bank BGŻ daje  lepsze efekty niż typowy fanpage oparty na ofercie produktowej. Społeczność jest liczniejsza i bardziej aktywna.  Jednocześnie twórcy  raportu chwalą Bank BGŻ za spójność komunikacyjną – rower jest integralną częścią troski strategii sponsoringowej Banku BGŻ, a hasło Kocham rower jest wspólnym mianownikiem działań sponsoringowych. 

Dodatkowe informacje nt. fanpage'a dostępne sa tutaj.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość