Bank zmieniającego się świata

Sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych w Banku BGŻ

Bank BGŻ we współpracy z firmą Concordia Polska TUW rozpoczął wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw rolnych. Nawet 50 proc. składki ubezpieczeniowej może być dofinansowane z budżetu państwa. Dopłaty do składki dokonywane są do wyczerpania limitu przyznanego ubezpieczycielowi w danym roku.

– Dzięki ubezpieczeniu rolnik, którego uprawy zostały dotknięte szkodą ma gwarancję, że za środki otrzymane z odszkodowania będzie mógł pokryć poniesione straty lub koszty założenia uprawy zastępczej. Wypłata odszkodowania następuje zgodnie z sumami ubezpieczenia określonymi w polisie, nawet w przypadku spadku cen płodów rolnych – powiedział Maciej Piskorski, dyrektor Departamentu Produktów Agro. 

Rolnicy mogą ubezpieczyć swoje uprawy przed szkodami spowodowanymi przez gradobicie, przymrozki wiosenne, deszcze nawalny lub huragan. Specjalnie przygotowane pakiety ubezpieczeń oraz indywidualne ubezpieczenie od gradu, zapewniają realną ochronę produkcji. W tym sezonie proponujemy ubezpieczenie wybranych upraw specjalnych, tj. warzyw i owoców od ryzyka gradu.

Rolnicy, którzy otrzymują płatności obszarowe mają obowiązek ubezpieczyć co najmniej połowę posiadanych upraw.

– Z badań AgriNet24 przeprowadzonych przez firmę Martin&Jacob we współpracy z Bankiem BGŻ wynika, że około 40 proc. rolników przynajmniej raz skorzystało w życiu z takiego ubezpieczenia. Taki sam odsetek badanych planuje ubezpieczyć uprawy również w tym sezonie. Zdecydowana większość rolników zamierza ubezpieczyć swoje uprawy przed gradobiciem (78 proc.) i przymrozkami wiosennymi (55 proc.). W mniejszym stopniu biorą pod uwagę ubezpieczenie upraw od deszczu nawalnego (42 proc.), ognia (31 proc.) lub huraganu (26 proc.).

Rolnicy, którzy mieli pozytywne doświadczenia z wypłatą ewentualnych odszkodowań są bardziej skłonni do ubezpieczania swoich upraw kolejny raz – komentuje dr Aneta Uss-Lik, starszy specjalista ds. Badań i Analiz w Martin&Jacob.

Sprzedaż ubezpieczeń w Banku BGŻ jest wsparta działaniami marketingowymi. Kampania jest skoncentrowana przede wszystkim na branżowej prasie ogólnopolskiej, a dodatkowo w Internecie. Wsparciem reklamowym dla działań lokalnych są też ulotki, plakaty i inne materiały wydawnicze dostępne w sieci sprzedaży.

Oferta ubezpieczeń upraw dostępna jest w blisko 400 oddziałach Banku BGŻ, gdzie klient może podpisać umowę ubezpieczenia szybko i wygodnie – przy okazji wizyty w banku. W ten sposób rolnik otrzymuje kompleksową obsługę związaną z prowadzonym gospodarstwem rolnym w jednym miejscu.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość