Bank zmieniającego się świata

Małe firmy potrzebują łatwiejszego dostępu do dodatkowego finansowania

Dla ponad 3/4 najmniejszych przedsiębiorców najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy jest dbałość o relacje z klientami. Aż 72 proc. uważa za konieczne pełne zaangażowanie w prowadzenie firmy, zaś w rozwijaniu biznesu najbardziej pomógłby im ułatwiony dostęp do dodatkowego finansowania – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie BNP Paribas Banku Polska.

Badanie przeprowadzone wiosną tego roku przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych pokazało jakie są najważniejsze czynniki rozwoju oraz przeszkody w budowaniu przez mikrofirmy sukcesu rynkowego. W badaniu wzięli udział przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą lub zatrudniający w swoich firmach do 9 osób. Aż 77 proc. ankietowanych za jeden z najistotniejszych czynników rozwoju uważa dbałość o relacje z klientami i podnoszenie jakości ich obsługi. 72 proc. badanych przyznało, że prowadzenie mikroprzedsiębiorstwa wymaga od właściciela pełnego zaangażowania. Niemal równie ważny okazał się dla małych firm pomysł na biznes – dla 68 proc. respondentów gwarantem sukcesu jest nisza rynkowa, na którą trafiła firma. Natomiast 38 proc. małych przedsiębiorców uznało pracowników za istotnych w rozwoju firmy.

Małe przedsiębiorstwa opierają swoją pozycję rynkową przede wszystkim na wytężonej pracy założyciela i konsekwentnym budowaniu bezpośrednich relacji z klientami. Bardzo wiele leży również w gestii banków. Pytani przez nas przedsiębiorcy bardzo jasno określili swoje oczekiwania: ponad połowa z nich chce usług i produktów dopasowanych do swoich potrzeb. Prawie tyle samo potrzebuje wsparcia w zakresie łatwego dostępu do finansowania swoich projektów. Prawie 40 proc. oczekuje nowoczesnych i sprawnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta. – mówi Piotr Makowski, dyrektor ds. Zarządzania Segmentem Małych Firm w BNP Paribas Banku Polska.

Największą trudność, jak twierdzą najmniejsi przedsiębiorcy, stwarza im obniżenie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej. Takiej odpowiedzi udzieliła ponad połowa badanych firm. Niemal tyle samo, bo 51 proc. badanych, wskazało na bariery administracyjne i podatkowe. Dużym problemem okazały się także zatory płatnicze. Brak terminowej zapłaty od klientów jest poważną uciążliwością dla 36 proc. pytanych firm.

W rozwinięciu biznesu najbardziej pomógłby małym firmom dostęp do dodatkowego finansowania na korzystnych warunkach (27 proc. badanych). Przedsiębiorcy podkreślają również potrzebę cyfryzacji i uproszczenia procedur w urzędach, instytucjach i bankach (25 proc.) oraz wsparcie w zakresie pozyskania partnerów biznesowych i budowania sieci kontaktów (24 proc.).

Banki takie jak nasz, dla których małe firmy są jednym z filarów działalności, starają się zrozumieć biznes klientów i tworzyć produkty oraz usługi najlepiej dostosowane do potrzeb i oczekiwań właścicieli firm. Taki jest również najnowszy kredyt gotówkowy dostępny w BNP Paribas Banku Polska, który oferujemy małym przedsiębiorstwom na dogodnych warunkach. – dodaje Piotr Makowski.

Kredyt gotówkowy dla firm przeznaczony jest na finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Pożyczka dostępna jest w wysokości nawet do 400 tys. zł, przy zmiennym oprocentowaniu z marżą już od 1,95 proc. (dotyczy kredytów od 150 tys. zł bez zabezpieczeń). Decyzja kredytowa podejmowana jest w 24 godziny, a finansowanie uruchamiane jest już w 48 godzin w całej kwocie na rachunku bieżącym. Spłata kredytu odbywa się w równych ratach kapitałowo-odsetkowych i jest realizowana automatycznie z rachunku bieżącego firmy. Niewątpliwą zaletą kredytu jest brak konieczności rozliczania się z faktur. Produkt dostępny jest dla podmiotów prowadzących działalność co najmniej 24 miesiące i specjalistów wykonujących wolny zawód przez co najmniej 12 miesięcy.

Więcej informacji na temat badania w video infografice.

Badanie na zlecenie BNP Paribas Banku Polska przeprowadzone zostało przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych metodą badania omnibusowego w dniach 8-14 kwietnia 2014 na reprezentatywnej próbie Polaków.

BNP Paribas Bank Polska SA należy do Grupy BNP Paribas (www.bnpparibas.com), wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. BNP Paribas zatrudnia blisko 185 tys. osób w 75 krajach, w tym 142 tys. osób w Europie. Grupa prowadzi działalność w trzech kluczowych obszarach: Bankowość Detaliczna, Bankowość Korporacyjna i Inwestycyjna oraz usługi zarządzania aktywami i majątkiem (Investment Solutions). W Europie Grupa prowadzi działalność na 4 rynkach macierzystych (Belgia, Francja, Luksemburg, Włochy), jest także liderem w zakresie kredytów konsumenckich (BNP Paribas Personal Finance). Obszar bankowości detalicznej rozwija się dynamicznie w krajach basenu Morza Śródziemnego, w Turcji, Europie Wschodniej oraz w zachodniej części USA. W obszarach Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej oraz Investment Solutions, Grupa BNP Paribas plasuje się również na czołowych miejscach w Europie, posiada silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, a także notuje szybki rozwój swoich spółek w regionie Azji i Pacyfiku.

BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.

 

Więcej informacji:

Izabela Tworzydło
ekspert ds. PR
BNP Paribas Bank Polska SA
(22) 566 90 42
607 449 849

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość