Klienci potrzebują informacji o kredycie gotówkowym
Całkowity koszt kredytu jest najbardziej pomocną informacją dla osób poszukujących kredytu gotówkowego. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, dla zdecydowanej większości ankietowanych sposób przedstawiania ofert przez banki jest niejasny, a koszty kredytu nie są prezentowane wystarczająco klarownie. Z myślą o takich osobach BNP Paribas Bank Polska przygotował interaktywny e-book zawierający niezbędne informacje na temat kredytu gotówkowego.
Celem badania przeprowadzonego na zlecenie BNP Paribas Banku Polska było poznanie oczekiwań polskich konsumentów wobec sposobu komunikacji ofert kredytowych przez banki. Sprawdzono m.in. jak klienci oceniają bankowe komunikaty oraz jakie informacje są dla nich najbardziej przydatne przy poszukiwaniu kredytu gotówkowego. Na podstawie badania bank stworzył interaktywny e-book „Kredyt bez tajemnic”, w którym klienci znajdą informacje na temat wszystkich aspektów związanych z zaciąganiem pożyczki gotówkowej.
– Każdy bank zachęca do skorzystania ze swojej oferty, przekonując, że jest ona najtańsza, powołując się jednocześnie na odmienne wskaźniki. Klientowi bardzo trudno porównać takie oferty i stwierdzić, która rzeczywiście będzie dla niego najkorzystniejsza, jeśli jeden bank kusi najniższym oprocentowaniem, a inny zachęca najniższą miesięczną ratą – zauważa Monika Kuligowska, dyrektor Pionu Sprzedaży Personal Finance w BNP Paribas Banku Polska. – Dlatego postanowiliśmy doradzić osobom poszukującym kredytu i pomóc im w podjęciu decyzji. Zrobiliśmy to w formie interaktywnego, animowanego poradnika, w którym w przystępny sposób przedstawione zostały między innymi symulacje kilku wariantów kredytu, wypowiedzi ekspertów oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania – mówi Monika Kuligowska.
Z badania przeprowadzonego przez IIBR wynika także, że aż 72 proc. ankietowanych jest przekonanych, że banki nie podają wyczerpujących informacji o kosztach kredytu. Ponad połowa z pytanych uznaje komunikację banków za niezrozumiałą i niejasną. Aż 60 proc. klientów chciałoby znać przed podjęciem decyzji całkowity koszt kredytu.
– Mając na uwadze wyniki przeprowadzonego badania staramy się sprostać oczekiwaniom klientów oraz dostarczać im wszystkich niezbędnych informacji o kredycie, stąd pomysł na stworzenie interaktywnego poradnika dla klientów – mówi Piotr Dąbrowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Oferty dla Klienta Indywidualnego w BNP Paribas Banku. – Dbamy o to, aby najczęściej podawany przez banki wskaźnik, czyli wysokość oprocentowania, był najbardziej atrakcyjny na tle rynku. Z drugiej strony konsumenci mają także gwarancję najniższego kosztu kredytu. Stanowi ona zapewnienie, że po podliczeniu oprocentowania, prowizji, ubezpieczenia i wszystkich innych dodatkowych kosztów, nasz kredyt będzie najtańszy – mówi Piotr Dąbrowski.
Badanie przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie BNP Paribas Banku Polska wykonane zostało w dniach 12-14 lutego 2014 r. techniką RTS z wykorzystaniem ankiety internetowej. Zaproszenia do udziału były wyświetlane użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 70 proc. polskich internautów. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Analizą objęto reprezentatywną próbkę 800 osób w wieku 18-50 lat.
E-book „Kredyt bez tajemnic” na temat kredytu gotówkowego dostępny jest na stronie: http://www.bnpparibas.pl/e-book/index.html.
BNP Paribas Bank Polska SA należy do Grupy BNP Paribas (www.bnpparibas.com), wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. BNP Paribas zatrudnia blisko 190 tys. osób w 78 krajach, w tym 145 tys. osób w Europie. Grupa prowadzi działalność w trzech kluczowych obszarach: Bankowość Detaliczna, Bankowość Korporacyjna i Inwestycyjna oraz usługi zarządzania aktywami i majątkiem (Investment Solutions). W Europie Grupa prowadzi działalność na 4 rynkach macierzystych (Belgia, Francja, Luksemburg, Włochy), jest także liderem w zakresie kredytów konsumenckich (BNP Paribas Personal Finance). Obszar bankowości detalicznej rozwija się dynamicznie w krajach basenu Morza Śródziemnego, w Turcji, Europie Wschodniej oraz w zachodniej części USA. W obszarach Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej oraz Investment Solutions, Grupa BNP Paribas plasuje się również na czołowych miejscach w Europie, posiada silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, a także notuje szybki rozwój swoich spółek w regionie Azji i Pacyfiku.
BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.
Więcej informacji:
Joanna Kornaga
starszy specjalista ds. PR
BNP Paribas Bank Polska SA
(22) 566 90 43
693 091 930
Katarzyna Mroczkowska
kierownik Zespołu PR
BNP Paribas Bank Polska SA
(22) 566 90 40
601 441 326
Alternatywne formaty