Bank zmieniającego się świata

Kanapiszcze, szafiszcze i auciszcze w nowej kampanii reklamowej banku BNP Paribas

Kanapiszcze, szafiszcze i auciszcze to główni bohaterowie najnowszej kampanii reklamowej banku BNP Paribas promującej kredyt gotówkowy, samochodowy oraz iGotówkę, czyli kredyt całkowicie online. Bank komunikuje w kampanii, że teraz dzięki ofercie z gwarancją najniższego całkowitego kosztu kredytu klienci mogą mieć więcej, a każdy ich plan może się ziścić.

Kampania „Każdy plan się ziszcza” ruszyła 24 lutego i będzie widoczna na antenie największych stacji telewizyjnych. Kreacje pojawią się zarówno w kanałach ogólnopolskich (TVP1, TVP2, TVN), jak i w kanałach tematycznych (np. Polsat Cafe, TV4, TVN Style, TVN Turbo, Canal+ czy BBC Knowledge). Bank obecny będzie również bardzo mocno w sieci na największych portalach internetowych, takich jak Onet, Interia czy Wirtualna Polska.

Bank promuje w swojej kampanii wiosenną ofertę kredytów gotówkowego i samochodowego z gwarancją najniższego całkowitego kosztu kredytu, oraz po raz pierwszy w telewizji ofertę iGotówki – kredytu dostępnego całkowicie online. Do zakomunikowania oferty bank wykorzystuje język, który mówi o korzyściach, jakie klient ma dzięki kredytom w BNP Paribas – lepsze, większe rzeczy i bardziej komfortowe życie.

Ta kampania jest inna niż poprzednie. Inna również od tego, co proponuje rynek. Mówimy o całkowitym koszcie kredytu, a nie tylko o elementach składowych kosztu. Z przeprowadzonych przez nas badań wiemy, że klienci właśnie tego oczekują od banków. Rozumiemy to i dlatego chcemy komunikować się z nimi w sposób transparentny. To właśnie pozwala klientowi na rzetelne i wiarygodne porównanie ofert – mówi Dorota Haller, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej, Korporacyjnej i PR w BNP Paribas Banku Polska. – Aby zakomunikować w atrakcyjny sposób naszą ofertę kredytową i wyróżnić się na rynku, stworzyliśmy kampanię, w której mówimy, że dzięki naszemu kredytowi klient otrzymuje więcej, a każdy jego plan może się ziścić. Zwykła kanapa może być kanapiszczem, a szafa szafiszczem. Ten język na pewno zwróci uwagę i będzie wzbudzał różne emocje, ale taka właśnie powinna być dobra reklama – podkreśla Dorota Haller.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat można było zaobserwować bardzo szybkie i radykalne zmiany w reklamach produktów bankowych, a szczególnie w języku reklam.

Najnowsza kampania reklamowa banku BNP Paribas wpisuje się bardzo dobrze w tendencję panującą aktualnie w promocji produktów bankowych. Reklama kreatywnie wykorzystuje środki językowe, które wprowadzają element humorystyczny, co sprawia, że przekaz staje się bardziej emocjonalny, a dzięki temu bardziej zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy i łatwiejszy do zapamiętania – mówi dr hab. Magdalena Zawisławska, językoznawca z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. – Również przemyślanym zabiegiem jest wykorzystanie w przekazie reklamowym języka potocznego. Bohaterka reklamy, oprowadzając przyjaciółkę po mieszkaniu, używa takich form, jak szafiszcza, ekraniszcze, kanapiszcza. Jak wiadomo, nagromadzenie zdrobnień lub zgrubień w komunikacie systemowo niesie w sobie duży ładunek emocjonalny – dodaje Magdalena Zawisławska.

Warto podkreślić, że wykorzystane w reklamie neologizmy są zbudowane zgodnie z zasadami języka polskiego. Zastosowana cząstka –iszcze służy do tworzenia tzw. zgrubień, które oznaczają coś bardzo dużego. Według Magdaleny Zawisławskiej wykorzystanie tego rodzaju zgrubień sprawia, że przedmioty przedstawione są jako większe, a zatem lepsze i cenniejsze od „zwykłych” szafek, ekranu i kanap. Co za tym idzie – kredyt, za który te bardziej wartościowe przedmioty można było kupić, również zaczyna być postrzegany jako dużo atrakcyjniejszy.

Język finansów jako język specjalistyczny jest za trudny w odbiorze i zbyt hermetyczny dla przeciętnego człowieka. Użycie go w reklamie raczej zniechęciłoby potencjalnych klientów. Zatem nadawca, zamiast posługiwać się skomplikowanym żargonem, zaczyna mówić językiem zwykłego odbiorcy – językiem prostym i zrozumiałym. Taki zabieg pozytywnie wpływa na naturalność i jasność przekazu reklamowego – wyjaśnia Magdalena Zawisławska.

Nieprzypadkowy jest również wybór czasownika ziszczać, który oznacza spełnianie, urzeczywistnianie i realizowanie planów. To właśnie jest główny przekaz kampanii – dzięki kredytom w BNP Paribas ziszczają się plany klientów.

Kreacje do kampanii stworzyła agencja reklamowa Lowe Warsaw. Za zakup mediów odpowiada Havas Media, natomiast za działania w Internecie Sales&More. Spoty wyreżyserował team Konqubinat.


Wypowiedź językoznawcy, dr hab. Magdaleny Zawisławskiej z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na temat języka użytego w kampanii banku dostępna jest na stronie:
http://www.youtube.com/watch?v=qvDArWM_08U.

BNP Paribas Bank Polska SA należy do Grupy BNP Paribas (www.bnpparibas.com), wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. BNP Paribas zatrudnia blisko 190 tys. osób w 78 krajach, w tym 145 tys. osób w Europie. Grupa prowadzi działalność w trzech kluczowych obszarach: Bankowość Detaliczna, Bankowość Korporacyjna i Inwestycyjna oraz usługi zarządzania aktywami i majątkiem (Investment Solutions). W Europie Grupa prowadzi działalność na 4 rynkach macierzystych (Belgia, Francja, Luksemburg, Włochy), jest także liderem w zakresie kredytów konsumenckich (BNP Paribas Personal Finance). Obszar bankowości detalicznej rozwija się dynamicznie w krajach basenu Morza Śródziemnego, w Turcji, Europie Wschodniej oraz w zachodniej części USA. W obszarach Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej oraz Investment Solutions, Grupa BNP Paribas plasuje się również na czołowych miejscach w Europie, posiada silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, a także notuje szybki rozwój swoich spółek w regionie Azji i Pacyfiku.

BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.

 

Więcej informacji:

Joanna Kornaga
Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska SA
(22) 566 90 43
693 091 930

Katarzyna Mroczkowska
kierownik Zespołu PR
BNP Paribas Bank Polska SA
(22) 566 90 40
601 441 326

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość