Bank zmieniającego się świata

Lubimy rozmawiać z bankami

W ramach kolejnej odsłony kampanii „Porozmawiajmy o Twoich planach” bank BNP Paribas postanowił porozmawiać z internautami o bankach. Okazuje się, że rzeczywistość nie wygląda najgorzej: 56 proc. uczestników sondażu lubi rozmawiać ze swoim bankiem. Najbardziej cenimy możliwość uzyskania fachowej porady i dopasowania produktu do potrzeb.

„Porozmawiajmy o Twoim banku” – zaproponował internautom bank BNP Paribas. W ramach trwającej właśnie kampanii kredytów gotówkowych i samochodowych postanowił się dowiedzieć, czy lubimy rozmawiać ze swoimi bankami: za co je cenimy, a co najchętniej byśmy zmienili w relacjach z instytucjami finansowymi, jak się czujemy podczas takich rozmów. Dzięki ankiecie przeprowadzonej w sieci w marcu tego roku, bank uzyskał opinię ponad 250 osób na temat jakości ich komunikacji z bankami.

Okazuje się, że komunikacja ta nie wygląda najgorzej. Ponad połowa wypowiadających się w sondażu – 56 proc. – lubi rozmawiać ze swoim bankiem. 46 proc. deklaruje, że w trakcie rozmowy z przedstawicielem banku jest spokojna, 37 proc. wykazuje zainteresowanie rozmową, 29 proc. czuje się pewnie. 27 proc. ankietowanych ceni bankowców za możliwość uzyskania fachowej porady na temat finansów osobistych i możliwość dopasowania produktów do ich potrzeb. Ci, którzy wypowiedzieli się w ankiecie doceniają również szybkość i sprawność obsługi (22 proc.) oraz pozytywne nastawienie pracowników banku (20 proc.). Jeśli chodzi o produkty bankowe, o których chcieliby porozmawiać uczestnicy ankiety, największym zainteresowaniem cieszył się rachunek oszczędnościowy i lokata. Na trzecim miejscu znalazł się kredyt gotówkowy. Prawie 28 proc. uczestników ankiety nie potrzebuje jednak w najbliższym czasie informacji na temat żadnego z produktów.

Ci, którzy do komunikacji ze swoimi bankami mają zastrzeżenia, najczęściej obawiają się, że bankowcy nie powiedzą im wszystkiego o ofercie, a jedynie wyeksponują jej korzyści (38 proc.). Rozczarowanie, zniechęcenie po kontakcie z bankiem pojawia się w przypadku niecałych 15 proc. respondentów Tylko co dziesiąty internauta odczuwa zdenerwowanie w momencie rozmowy z pracownikiem banku.

Z ankiety przeprowadzonej przez BNP Paribas Bank wynika również, że inicjatorem kontaktu najczęściej jest sam konsument. Aż 67 proc. badanych wychodzi z inicjatywą w relacji z instytuicją finansową. Ankietowani najczęściej osobiście odwiedzają oddział (47 proc.) lub kontaktują się telefonicznie (44 proc.). Co ciekawe, tylko 9 proc. uczestników wskazało pocztę elektroniczną jako sposób kontaktu ze swoim bankiem.

Internetowa ankieta „Porozmawiajmy o Twoim banku” została przeprowadzona w okresie od 7 marca 2012 r. do 4 kwietnia 2012 r. na portalu ankietka.pl. Spośród 458 wyświetleń ankiety, 255 osób zdecydowało się odpowiedzieć na jej wszystkie pytania i podzielić swoimi uwagami na temat banków. Większość uczestników sondażu to osoby młode (26-35 lat), mieszkańcy dużych miast (o liczbie ludności 500 tys +) , o wykształceniu wyższym.


BNP Paribas Bank Polska SA należy do grupy BNP Paribas, wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu, jednego z najlepiej ocenianych banków na świecie według Standard&Poor’s. BNP Paribas zatrudnia przeszło 200 tys. osób w ponad 80 krajach. Grupa prowadzi działalność w zakresie m.in. bankowości detalicznej, korporacyjnej, inwestycyjnej oraz zarządzania aktywami i majątkiem.

BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.

 

Więcej informacji:

Katarzyna Żądło
rzecznik prasowy
BNP Paribas Bank Polska SA
22 566 90 40
603 81 09 92

Joanna Kornaga
specjalista ds. PR
BNP Paribas Bank Polska SA
22 566 90 43
693 091 930

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość