Bank zmieniającego się świata

Celomierz na Facebooku, czyli podróż do przyszłości z BNP Paribas

Ruszyła właśnie nowa aplikacja pt. Celomierz, dostępna na facebookowym profilu BNP Paribas Banku. Użytkownicy mogą dowiedzieć się, co czeka ich za 5 lat i jakie cele uda im się osiągnąć. Humorystycznymi opisami realizacji planów w różnych dziedzinach można podzielić się na swojej tablicy.

Tematyka aplikacji, dostępnej pod adresem http://apps.facebook.com/celomierz/ i na likepage’u banku: http://www.facebook.com/bnpparibasbank, nawiązuje do najnowszej kampanii „Zrealizuj swój plan” promującej kredyt gotówkowy i samochodowy. Głównym motywem zabawy jest możliwość sprawdzenia, co czeka użytkowników za 5 lat, czyli w 2016 roku. Zachęcając uczestników do zabawy na Facebooku, bank zwraca uwagę na swoją ofertę kredytową.

Aby „przenieść się” do 2016 roku z Celomierzem, wystarczy kilka kliknięć. Uczestnik zabawy wybiera jedną z trzech stref: mobilnej, przeznaczenia i wrażeń. Aplikacja „skanuje” dane i treści użytkownika, a następnie odpowiada w humorystycznym tonie, nawiązując do jego zainteresowań. Takie rozwiązanie zostało wdrożone na polskim Facebooku po raz pierwszy – dzięki mechanizmom analizującym profil osoby korzystającej, odpowiedź jest maksymalnie spersonalizowana. Jeśli użytkownik deklaruje w swoim profilu, że jest fanem FC Barcelona, to Celomierz może poinformować go o tym, że w przyszłości dostanie koszulkę z autografami tego zespołu. Jeśli jest on fanem danego filmu, to prawdopodobnie w 2016 roku zagra w jego drugiej części. Osobom, które umieściły w swoich profilach niewiele informacji o sobie, Celomierz udzieli bardziej ogólnych i humorystycznych odpowiedzi np. Poznasz Papę Smurfa, Kubusia Puchatka, Dumbledora i kilka innych dużych nazwisk, Odnajdziesz stracony czas, przez co drastycznie wzrośnie sprzedaż książek Prousta czy Weźmiesz udział w Reality Show, ale niestety nie będzie tam jacuzzi.

Chcemy aktywizować fanów nie tylko poprzez konkursy. Celomierz jest aplikacją, która dostarcza rozrywki i pokazuje, że plany można realizować z naszym wsparciem, korzystając z oferty kredytowej na dogodnych warunkach cenowych. W tym przypadku postawiliśmy na lekkość i humor. Taka konwencja doskonale sprawdza się w komunikacji na stronie firmowej na Facebooku, dzięki czemu w ostatnim czasie udało się nam zaangażować wielu fanów do dialogu z naszą marką – mówi Katarzyna Wojniak, p.o. dyrektora Pionu Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w BNP Paribas.

„Zrealizuj swój plan” – pod tym hasłem BNP Paribas Bank promuje od poczatku września kredyt gotówkowy i samochodowy na nowych warunkach cenowych: kredyt gotówkowy do 100 tys. zł oprocentowany na poziomie 9,9 proc. bez prowizji oraz kredyt samochodowy do 500 tys. zł z oprocentowaniem 7,9 proc. na auta nowe i używane do ośmiu lat.

Działania wsparte są kampanią social ads na Facebooku. Za projekt, przygotowanie oraz wdrożenie aplikacji „Celomierz” odpowiada agencja interaktywna WeAreMedia w porozumieniu z zespołem odpowiedzialnym za komunikację w social media po stronie banku.

W lipcu tego roku, BNP Paribas zaprosił użytkowników do konkursu „Zdobywcy Drugiej pensji”, co zapewniło mu jeden z największych wzrostów liczby fanów na stronach Facebooka z kategorii Banki.

BNP Paribas prowadzi swój profil na Facebooku od maja 2010 r. Obecnie, ma ponad 15 tys. fanów i tym samym, według portalu socialbakers.com, zajmuje czwarte miejsce wśród banków obecnych na Facebooku w Polsce.


BNP Paribas Bank Polska SA należy do grupy BNP Paribas, wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu, jednego z sześciu najsolidniejszych banków na świecie według Standard & Poor’s. BNP Paribas zatrudnia przeszło 200 tys. osób w ponad 80 krajach. Grupa prowadzi działalność w zakresie m.in. bankowości detalicznej, korporacyjnej, inwestycyjnej oraz zarządzania aktywami i majątkiem.

BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.

Więcej informacji:

Katarzyna Żądło
rzecznik prasowy
BNP Paribas
22 566 90 40
603 81 09 92

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość