Celomierz na Facebooku, czyli podróż do przyszłości z BNP Paribas
Tematyka aplikacji, dostępnej pod adresem http://apps.facebook.com/celomierz/ i na likepage’u banku: http://www.facebook.com/bnpparibasbank, nawiązuje do najnowszej kampanii „Zrealizuj swój plan” promującej kredyt gotówkowy i samochodowy. Głównym motywem zabawy jest możliwość sprawdzenia, co czeka użytkowników za 5 lat, czyli w 2016 roku. Zachęcając uczestników do zabawy na Facebooku, bank zwraca uwagę na swoją ofertę kredytową.
Aby „przenieść się” do 2016 roku z Celomierzem, wystarczy kilka kliknięć. Uczestnik zabawy wybiera jedną z trzech stref: mobilnej, przeznaczenia i wrażeń. Aplikacja „skanuje” dane i treści użytkownika, a następnie odpowiada w humorystycznym tonie, nawiązując do jego zainteresowań. Takie rozwiązanie zostało wdrożone na polskim Facebooku po raz pierwszy – dzięki mechanizmom analizującym profil osoby korzystającej, odpowiedź jest maksymalnie spersonalizowana. Jeśli użytkownik deklaruje w swoim profilu, że jest fanem FC Barcelona, to Celomierz może poinformować go o tym, że w przyszłości dostanie koszulkę z autografami tego zespołu. Jeśli jest on fanem danego filmu, to prawdopodobnie w 2016 roku zagra w jego drugiej części. Osobom, które umieściły w swoich profilach niewiele informacji o sobie, Celomierz udzieli bardziej ogólnych i humorystycznych odpowiedzi np. Poznasz Papę Smurfa, Kubusia Puchatka, Dumbledora i kilka innych dużych nazwisk, Odnajdziesz stracony czas, przez co drastycznie wzrośnie sprzedaż książek Prousta czy Weźmiesz udział w Reality Show, ale niestety nie będzie tam jacuzzi.
– Chcemy aktywizować fanów nie tylko poprzez konkursy. Celomierz jest aplikacją, która dostarcza rozrywki i pokazuje, że plany można realizować z naszym wsparciem, korzystając z oferty kredytowej na dogodnych warunkach cenowych. W tym przypadku postawiliśmy na lekkość i humor. Taka konwencja doskonale sprawdza się w komunikacji na stronie firmowej na Facebooku, dzięki czemu w ostatnim czasie udało się nam zaangażować wielu fanów do dialogu z naszą marką – mówi Katarzyna Wojniak, p.o. dyrektora Pionu Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w BNP Paribas.
„Zrealizuj swój plan” – pod tym hasłem BNP Paribas Bank promuje od poczatku września kredyt gotówkowy i samochodowy na nowych warunkach cenowych: kredyt gotówkowy do 100 tys. zł oprocentowany na poziomie 9,9 proc. bez prowizji oraz kredyt samochodowy do 500 tys. zł z oprocentowaniem 7,9 proc. na auta nowe i używane do ośmiu lat.
Działania wsparte są kampanią social ads na Facebooku. Za projekt, przygotowanie oraz wdrożenie aplikacji „Celomierz” odpowiada agencja interaktywna WeAreMedia w porozumieniu z zespołem odpowiedzialnym za komunikację w social media po stronie banku.
W lipcu tego roku, BNP Paribas zaprosił użytkowników do konkursu „Zdobywcy Drugiej pensji”, co zapewniło mu jeden z największych wzrostów liczby fanów na stronach Facebooka z kategorii Banki.
BNP Paribas prowadzi swój profil na Facebooku od maja 2010 r. Obecnie, ma ponad 15 tys. fanów i tym samym, według portalu socialbakers.com, zajmuje czwarte miejsce wśród banków obecnych na Facebooku w Polsce.
BNP Paribas Bank Polska SA należy do grupy BNP Paribas, wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu, jednego z sześciu najsolidniejszych banków na świecie według Standard & Poor’s. BNP Paribas zatrudnia przeszło 200 tys. osób w ponad 80 krajach. Grupa prowadzi działalność w zakresie m.in. bankowości detalicznej, korporacyjnej, inwestycyjnej oraz zarządzania aktywami i majątkiem.
BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.
Więcej informacji:
Katarzyna Żądłorzecznik prasowy
BNP Paribas
22 566 90 40
603 81 09 92
Alternatywne formaty