Bank zmieniającego się świata

Wyniki Grupy Kapitałowej BNP Paribas Banku Polska SA za I półrocze 2011 roku

Pierwsze półrocze bieżącego roku Grupa Kapitałowa BNP Paribas Bank Polska SA zamknęła wynikiem netto w wysokości 9,6 mln zł.

Przychody netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska za pierwsze półrocze 2011 roku wyniosły 378,6 mln zł. Były one o 11 proc. niższe niż w analogicznym okresie roku 2010 głównie za sprawą niższego wyniku z tytułu odsetek (który stanowił 74 proc. w przychodach netto) oraz niższego wyniku z tytułu prowizji (18 proc. w przychodach netto) odzwierciedlającego strategię banku polegającą na finansowaniu klientów (indywidualnych i firmowych) o lepszym profilu ryzyka.

Koszty działania banku wyniosły 311,7 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2010. Wyższy poziom kosztów związany jest z inwestycjami w rozwój działalności biznesowej oraz kosztami wprowadzenia i promocji nowej marki banku „BNP Paribas”.

Dzięki poprawie jakości portfela kredytowego (zarówno w przypadku kredytów udzielanych klientom indywidualnym oraz firmom), koszty ryzyka były o 53 proc. niższe niż w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku i wyniosły 52,4 mln zł.

Sytuacja kapitałowa Grupy w pierwszym półroczu 2011 roku pozostawała stabilna. Na koniec czerwca 2011 roku współczynnik wypłacalności wynosił 12,97 proc., znacznie przekraczając minimalny poziom 8 proc. wymagany przez Prawo bankowe.

W pierwszym półroczu Grupa Kapitałowa BNP Paribas Banku była aktywna w zakresie finansowania klientów indywidualnych i firmowych, w związku z czym należności od klientów netto na koniec czerwca 2011 roku wzrosły w porównaniu do końca grudnia 2010 roku o 8 proc. i wynosiły 14,24 mld zł.

W tym samym czasie saldo kredytów komercyjnych wzrosło o 10 proc. Wynik ten był efektem m.in.: wzrostu salda kredytów obrotowych oraz kredytów w rachunku bieżącym, a także – w mniejszym stopniu – wzrostu salda kredytów inwestycyjnych. W drugim kwartale tego roku bank z sukcesem zrealizował kampanię marketingową „Kredyt pod obroty, który się sprawdza” skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw.

Prowadzona wiosną 2011 roku kampania promująca kredyty hipoteczne, gotówkowe i samochodowe pod wspólnym hasłem „Zrealizuj swój plan”, przełożyła się na wzrost salda kredytów dla klientów indywidualnych o 6 proc. (w porównaniu z końcem grudnia 2010 roku). Kredyty i pożyczki konsumpcyjne wzrosły o 3 proc.; saldo kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych zwiększyło się o 7 proc. głównie za sprawą zmieniających się kursów walut.

Na koniec czerwca 2011 roku depozyty klientów wynosiły 7,6 mld zł i spadły w porównaniu do końca grudnia 2010 roku o 7 proc. w dużej mierze pod wpływem intensywnej konkurencji rynkowej w obszarze depozytów terminowych i zmienności ich cen. Jednocześnie bank poprawił strukturę depozytów klientów poprzez zwiększenie salda depozytów bieżących i kont oszczędnościowych na co wpłynęła między innymi atrakcyjna oferta kont oszczędnościowych promowana pod nazwą „Konto Więcej Oszczędnościowe”, jak również akwizycja nowych klientów.

Odświeżenie oferty produktowej oraz intensyfikacja działań sprzedażowych i promocyjnych przełożyło się na wzrost liczby klientów, w szczególności indywidualnych. W trakcie pierwszego półroczna 2011 roku bank rozpoczął współpracę z ponad 36 tysiącami klientów.

29 kwietnia 2011 roku zarejestrowana została nowa nazwa formalno-prawna banku: BNP Paribas Bank Polska S.A. Od tego czasu prowadzony był proces zmiany marki, w tym rebranding placówek, na których pojawiło się logo BNP Paribas.

Od 1 lipca 2011 roku w skład Grupy Kapitałowej BNP Paribas Banku Polska wchodzi spółka leasingowa, która oferuje leasing środków trwałych, w tym środków transportu, maszyn budowlanych i specjalistycznych urządzeń dla przemysłu. Aktualnie spółka obsługuje ponad 2 600 klientów. Jej aktywa na koniec pierwszego półrocza 2011 wyniosły 2,2 mld zł. Pojawienie się w strukturze kapitałowej banku nowej spółki zależnej wpłynie pozytywnie na jego pozycję rynkową w obszarze współpracy z firmami. Nowa spółka leasingowa będzie wspierała finansowanie inwestycji klientów banku.



BNP Paribas Bank Polska SA należy do grupy BNP Paribas, wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu, jednego z sześciu najsolidniejszych banków na świecie według Standard & Poor’s. BNP Paribas zatrudnia przeszło 200 tys. osób w ponad 80 krajach. Grupa prowadzi działalność w zakresie m.in. bankowości detalicznej, korporacyjnej, inwestycyjnej oraz zarządzania aktywami i majątkiem.

BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym. Klientom indywidualnym oferuje produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz kredytowe, klientom firmowym dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku lokalnym oraz międzynarodowym.

Więcej informacji:

Katarzyna Żądło
rzecznik prasowy
BNP Paribas
22 566 90 40
603 81 09 92

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość