Bank zmieniającego się świata

Polska – rynek strategiczny dla BNP Paribas

W strategii grupy BNP Paribas, Polska to rynek o dużych możliwościach wzrostu, ze względu na swoją wielkość, potencjał i perspektywę wejścia do strefy euro.

Polska stanowi ważną platformę przyszłego wzrostu grupy BNP Paribas. Docelowo ma się ona stać jednym z kluczowych rynków grupy, którymi obecnie są: Belgia, Francja, Włochy i Luksemburg.

Budowa banku uniwersalnego
Będziemy rozszerzać naszą obecność na polskim rynku finansowym; mamy ambicje tworzenia prawdziwie uniwersalnego banku łączącego zasięg i specjalistyczną wiedzę. Po trudnym 2009 roku, bank wyraźnie zyska dzięki obecności w grupie o zasięgu globalnym – mówi Frederic Amoudru, Country Manager BNP Paribas w Polsce.

Efektem globalnej integracji BNP Paribas i Fortis Banku jest możliwość wzmocnienia współpracy i zwiększenia synergii pomiędzy wieloma podmiotami reprezentującymi grupę w Polsce, a w szczególności BNP Paribas Fortis („Bank”) i BNP Paribas Oddział w Polsce („Oddział”). Oba te podmioty – zachowując odrębny status prawny – będą blisko ze sobą współpracowały proponując przedsiębiorstwom w Polsce pełne spektrum usług.

– „Dobrzy klienci zasługują na dobre kredyty”, dlatego BNP Paribas Fortis będzie promował koncepcję odpowiedzialnego kredytowania i brał pod uwagę całość relacji z klientami, co dotyczy przedsiębiorstw, małych i średnich firm, jak i klientów indywidualnych, którzy stanowią fundamentalną część naszego modelu biznesowego. Dlatego już wkrótce rozpoczniemy specjalny program, w ramach którego udostępnimy 2 mld zł na finansowanie polskich przedsiębiorstw; bardziej aktywni niż dotychczas będziemy również na polu kredytów dla klientów indywidualnych – wyjaśnia Frederic Amoudru.

Pełna oferta dla przedsiębiorstw
W ramach modelu „jednej organizacji”, „Bank” i „Oddział” będą obsługiwały cały sektor przedsiębiorstw w Polsce.

„Oddział” skupi się na współpracy z największymi polskimi korporacjami i instytucjami w zakresie bankowości inwestycyjnej. Usługi te będzie również oferował większym przedsiębiorstwom obsługiwanym przez BNP Paribas Fortis oraz klientom innych spółek z grupy.

BNP Paribas Oddział w Polsce skoncentruje się na oferowaniu rozwiązań z zakresu bankowości inwestycyjnej BNP Paribas, w tym: instrumentów zarządzania ryzykiem stopy procentowej, walutowym, zmienności cen surowców i towarów. Oddział będzie się specjalizował również we wszystkich rodzajach structured finance, emisjach obligacji oraz doradztwie w obszarze finansowania fuzji i przejęć – mówi Jean-Claude Chaval, Dyrektor Generalny BNP Paribas Oddział w Polsce.

W gestii „Banku” pozostanie natomiast obsługa dużych polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw.

W ramach tej współpracy będziemy jednocześnie proponowali naszym klientom finansowanie krótko– i długoterminowe, rozwiązania z zakresu finansowania handlu, cash management, jak i produkty rynków finansowych. Wszystkie te usługi dostępne są w sieci 8 Centrów Biznesowych – tłumaczy Jean-Luc Deguel, wiceprezes Zarządu, szef linii biznesowej Przedsiębiorstwa i Bankowość Transakcyjna w Fortis Banku Polska SA.

Bankowość detaliczna skoncentrowana na budowaniu relacji i finansowaniu
Istotną rolę w rozwoju banku uniwersalnego odegra bankowość detaliczna (obszar, w ramach którego obsługiwani są klienci indywidualni, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa).

Chcemy być bankiem pierwszego wyboru zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów – tłumaczy Jacek Obłękowski, wiceprezes Zarządu, szef linii biznesowej Obsługa Małych Przedsiębiorstw i Klientów Indywidualnych w Fortis Banku Polska SA. Proponując atrakcyjną i dobrze dostosowaną ofertę, będziemy budowali z klientami długoterminowe relacje, które mają być efektywne dla obu stron. Ważnym elementem tych relacji będzie odpowiedzialne finansowanie. Oznacza to, że będziemy bardziej niż dotychczas aktywni na tym polu; zależy nam jednak na tym, aby zarówno klienci indywidualni, jak i małe i średnie firmy widziały w nas odpowiedzialnego kredytodawcę – podkreśla.

BNP Paribas Fortis zrewidował niedawno swoją ofertę kont dla klientów indywidualnych i firm. W obu przypadkach wyszedł poza tradycyjną definicję pakietów uzupełniając ją o szeroki zakres usług assistance. Konsekwentnie poprawia on również warunki cenowe kredytów hipotecznych (mają one być wiodącym produktem kredytowym dla klientów indywidualnych) dwukrotnie obniżając marżę w ostatnim czasie.

W ramach strategii budowania bardziej atrakcyjnej oferty dla klientów indywidualnych, w BNP Paribas Fortis powstała także nowa linia biznesowa Personal Finance, która zajmie się rozwojem oferty kredytów konsumenckich (samochodowych i gotówkowych) oraz kart kredytowych.

Będziemy wykorzystywali sieć 250 oddziałów BNP Paribas Fortis – mówi Michel Thebault, wiceprezes Zarządu, szef linii biznesowej Personal Finance w Fortis Banku Polska SA.
W 2010 roku skupimy się na finansowaniu potrzeb obecnych klientów banku. W tym roku w ramach naszej linii pojawi się nowa usługa – finansowanie zakupu nowych samochodów w salonach dealerskich – dodaje.

     Wideoinformacja - integracja z BNP Paribas 



Więcej informacji:

Katarzyna Żądło
rzecznik prasowy
BNP Paribas Fortis
22 566 90 40
603 81 09 92

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość