Bank zmieniającego się świata

Fortis Young Design

Fortis Bank Polska razem z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego uruchomił program Fortis Young Design, którego celem jest budowanie relacji pomiędzy młodymi projektantami a inwestorami poszukującymi kreatywnych rozwiązań. Adresatami programu są przedstawiciele środowisk biznesowych, w tym klienci banku, oraz młodzi projektanci, studenci i absolwenci uczelni artystycznych.

Aleksander Paklons, prezes Fortis Banku Polska uważa, że Fortis Young Design to kopalnia pomysłów na biznes i dla małych, i dla dużych firm. - Młodzi ludzie mają świeże spojrzenie na świat i mnóstwo koncepcji na to jak można go usprawnić. Fortis Young Design może pomóc inwestorom w znalezieniu kreatywnych pomysłów na rozwój ich obecnego biznesu lub zainspirować do stworzenia czegoś nowego zupełnie od podstaw.

Fortis Young Design składać się będzie z kilku elementów: programu stypendialnego, wystaw i wykładów dla przedsiębiorców.

Autor projektu o największym potencjale rynkowym otrzyma stypendium im. prof. Wandy Telakowskiej (założycielki IWP) składające się z nagrody pieniężnej w wysokości 20 tys. zł, stażu w renomowanym studiu designu, szkolenia dla designerów oraz prezentacji zwycięskiej pracy w salach wystawowych Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Ponadto ambicją organizatorów Fortis Young Design jest doprowadzenie do wdrożenia zwycięskiego projektu do produkcji i wprowadzenie go na rynek.

Programowi stypendialnemu Fortis Young Design towarzyszyć będą wydarzenia promujące wzornictwo i młodych projektantów wśród przedsiębiorców. Pierwszym z nich jest wystawa „Pora relaksu”, którą można podziwiać do 30 marca w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Z kolei w maju odbędzie się Design Party dla biznesmenów i designerów oraz wystawa prac laureatów programu stypendialnego Fortis Young Design.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że w rozumieniu programów pomocowych Unii Europejskiej design to innowacyjność, która zwiększa konkurencyjność przedsiębiorstwa. W związku z tym inwestycje z tym związane mogą być współfinansowane przez unijne dotacje.

Fortis Bank Polska od lat realizuje projekty, których celem jest dostarczanie klientom banku narzędzi do podnoszenia ich konkurencyjności. Należą do nich m.in.: spotkania dotyczące pozyskiwania funduszy unijnych czy seminaria o zarządzaniu ryzykiem kursów walutowych, stopy procentowej, cen paliw i surowców.



Fortis Bank Polska SA obsługuje przedsiębiorstwa oraz klientów indywidualnych. Akcje banku notowane są na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Bank posiada 46 placówek w największych miastach w Polsce, zatrudnia prawie 1700 osób. Strategicznym udziałowcem Fortis Banku Polska jest belgijski Fortis Bank, do którego należy 99,2 proc. akcji. Więcej informacji: www.fortisbank.com.pl.

Fortis Bank SA/NV jest częścią grupy Fortis, międzynarodowej instytucji finansowej działającej na rynkach bankowości i ubezpieczeń. Kapitalizacja rynkowa grupy wynosząca 32.8 miliardy euro (stan na koniec stycznia 2008) i zatrudnienie sięgające 59 tys. pracowników na świecie, plasuje Fortis w grupie 20 największych instytucji finansowych w Europie. Grupa Fortis jest liderem w zakresie usług finansowych na rodzimym rynku, czyli w krajach Beneluksu, oferuje szeroki wachlarz usług finansowych skierowanych do klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych i sektora publicznego. Działalność grupy Fortis poza krajami Beneluksu koncentruje się na wybranych segmentach rynku. Fortis jest notowany na giełdach w Amsterdamie, Brukseli. Więcej informacji: www.fortis.com.

Więcej informacji:

Waldemar Leszczyński
rzecznik prasowy
Fortis Bank Polska
0 22 566 90 41
0 601 44 78 40
waldemar.leszczynski@pl.fortis.com.pl

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość