Bank zmieniającego się świata

Fortis inwestuje w przyszłość

  • Suma bilansowa powyżej 10 mld
  • 150 proc. wzrost kredytów hipotecznych
  • 63 proc. wzrost portfela kredytowego i poprawa jego jakości
  • 26 proc. wzrost wyniku z działalności bankowej
  • 39 proc. wzrost sald na rachunkach bieżących i 42 proc. na depozytach terminowych
  • 39 proc. wzrost zatrudnienia

W ciągu czterech kwartałów 2006 r. Fortis Bank wypracował zysk netto na poziomie 108 mln zł wobec 101 mln osiągniętych w analogicznym okresie 2005 r. Bank odnotował 26 proc. wzrost wyniku z tytułu odsetek. O 76 proc. zwiększyły się pozostałe przychody operacyjne Banku.

Czwarty kwartał 2006 r. zamknął bardzo pomyślny rok dla Fortis Banku. Miniony rok przyniósł poprawę najważniejszych wskaźników bilansowych. Bank zwiększył wynik z tytułu prowizji o 15 proc.; o 40 proc. wzrósł wynik z pozycji wymiany. Koszty działania banku w 2006 r. zwiększyły się o 46 proc. W ciągu czterech kwartałów suma bilansowa banku wzrosła o 64 proc.(6,4 mld PLN na 31.12.2005r. do 10,4 mld PLN na 29.12.2006 r.).

- W 2006 roku zwiększaliśmy nakłady na inwestycje; ponieśliśmy większe wydatki kapitałowe. Zwiększyliśmy zatrudnienie o ponad 400 osób, rozbudowaliśmy naszą sieć sprzedaży - otworzyliśmy kolejne oddziały, zatrudniliśmy nowych doradców. Inwestujemy w dalszy rozwój - mówi Jan Bujak, Prezes Zarządu Fortis Bank Polska SA.

Znaczący wzrost dochodów po raz kolejny osiągnęły kluczowe linie biznesowe. Znakomite rezultaty wypracował bank na polu produktów kredytowych. Wartość portfela kredytowego wzrosła o 63 proc.; poprawie uległa również jakość tego portfela rozumiana jako obniżenie należności nieregularnych. Prawdziwym sukcesem ubiegłego roku okazała się sprzedaż kredytów hipotecznych. Klienci chętnie korzystali z oferty banku - saldo kredytów hipotecznych na koniec 2006 r. wzrosło aż o 150 proc. w stosunku do 2005 r. Widocznym rezultatem pozyskania nowych grup klientów jest 39 proc. wzrost sald na rachunkach bieżących i 42 proc. na depozytach terminowych (w stosunku do stanu na 31.12.2005 r.).

- Poszerzamy nasze kompetencje, wchodzimy na kolejne rynki. Nasze wyniki pokazują, jak dobrze radzimy sobie zarówno w dotychczasowych obszarach działalności takich jak bankowość korporacyjna czy detaliczna, jak i nowych jak private banking czy zaawansowane produkty typu handel emisjami CO2 - dodaje Jan Bujak.

2006 r. upłynął pod znakiem ważnych osiągnięć w zakresie bankowości detalicznej. W maju bank wszedł na nowy rynek consumer finance z kartami kredytowymi i kredytami gotówkowymi; wprowadził m.in. pierwszą w Polsce fotokartę kredytową. Rozwijał ofertę produktów inwestycyjnych i organizował kolejne subskrypcje produktów gwarantujących ochronę kapitału. Zainteresowanie klientów dobrą ofertą inwestycyjną banku pozwoliło mu zwiększyć sprzedaż produktów inwestycyjnych o 300 proc. Po roku działalności private banking Fortis zainteresował swoją ofertą prawie 100 klientów. To dobry wynik biorąc pod uwagę, że bank odnosi się do międzynarodowych kryteriów, które określają wartość aktywów będących przepustką do obsługi private banking.

Dobrą passę miała bankowość korporacyjna. Bank poszerzył swoją ofertę o usługi faktoringowe; aktywnie działał również w obszarze produktów skarbowych. W 2006 roku bank jako pierwszy na rynku polskim zaczął handlować prawami do emisji dwutlenku węgla.



Fortis Bank Polska SA obsługuje przedsiębiorstwa oraz klientów indywidualnych. Akcje banku notowane są na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Bank posiada 46 placówek w największych miastach w Polsce, zatrudnia ponad 1400 osób. Strategicznym udziałowcem Fortis Banku Polska jest belgijski Fortis Bank, do którego należy 99,10 proc. akcji. Więcej informacji: http://www.fortisbank.com.pl/

Fortis Bank SA/NV jest częścią grupy Fortis, międzynarodowej instytucji finansowej działającej na rynkach bankowości i ubezpieczeń. Kapitalizacja rynkowa grupy wynosząca 42 miliardy euro (stan na koniec stycznia 2007) i zatrudnienie sięgające 59 tys. pracowników na świecie, plasuje Fortis w grupie 20 największych instytucji finansowych w Europie. Grupa Fortis jest liderem w zakresie usług finansowych na rodzimym rynku, czyli w krajach Beneluksu, oferuje szeroki wachlarz usług finansowych skierowanych do klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych i sektora publicznego. Działalność grupy Fortis poza krajami Beneluksu koncentruje się na wybranych segmentach rynku. Fortis jest notowany na giełdach w Amsterdamie, Brukseli i Luksemburgu. Więcej informacji: http://www.fortis.com/

Więcej informacji:

Waldemar Leszczyński
rzecznik prasowy
Fortis Bank Polska
0 22 566 90 41

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość