Bank zmieniającego się świata

Wszystko przez telefon - Komunikat prasowy nr 13/2002

WSZYSTKO PRZEZ TELEFON

Dla klientów Fortis Bank Polska praktycznie wszystkie informacje i operacje na rachunkach dostępne są pod jednym numerem telefonu w całej Polsce. Stało się to możliwe po uruchomieniu przez bank Centrum Telefonicznego.

Fortis Bank 19 sierpnia zintegrował w Centrum Telefonicznym funkcjonalność swojej infolinii oraz automatycznego serwisu telefonicznego (o nazwie Bankofon), poszerzając równocześnie zakres dostępnych dla klientów opcji.

Właściciele rachunków w Fortis Banku dzwoniąc pod numer telefonu 0801 FORTIS czyli 0801 367847 mogą poznać stan swojego rachunku, historię przeprowadzonych na nim transakcji, wysokość odsetek na lokacie, ewentualne zadłużenie na karcie płatniczej, także zastrzec zgubioną albo skradzioną kartę. Możliwe jest realizowanie przelewów, zleceń stałych oraz obsługa lokat terminowych.

- Wiele osób przeprowadzających operacje na swoich rachunkach będzie zadowolonych z możliwości rozmowy z konsultantem, a nie automatem telefonicznym, co - jak wiem - bywało barierą dla niektórych klientów w korzystaniu z naszego serwisu telefonicznego - uważa Bartosz Chytła, dyrektor Departamentu ds. Rozwoju Usług Bankowych. Nadal jednak możliwe będzie zrealizowanie operacji przy pomocą maszyny. Bank zadbał także, aby nowe rozwiązanie było jeszcze bezpieczniejsze od zastosowanego w serwisie telefonicznym.

Dotychczasowe ogólnodostępne numery telefonów do oddziałów Fortis Banku zostały przekierowane do Centrum Telefonicznego, które działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, pod numerem telefonu 0801 FORTIS (0801 367847) lub (+48 22) 566 93 00 (przy połączeniach z telefonów komórkowych oraz z zagranicy).

Operatorów Centrum Telefonicznego wspiera specjalistyczne oprogramowanie komputerowe firmy Avaya, dzięki któremu mają oni dostęp do wszystkich rachunków klienta i innych informacji na jego temat zebranych przez bank. - Uruchomienie Contact Center zabrało nam 7 miesięcy. Przy tak rozbudowanym rozwiązaniu jest to czas wręcz rekordowy - powiedział Robert Grochowski, dyrektor handlowy Avaya Poland. W Fortis Banku Avaya Poland zaimplementowała następujące rozwiązania: automatyczny system odpowiedzi głosowych (Interactive Voice Response), zautomatyzowaną dystrybucję połączeń (Automatic Call Distribution), system zarządzania Centrum Telefonicznym (Call Management System), integrację komputerowo-telefoniczną (Computer Telephony Integration) oraz system nagrywania rozmów (Nice).

Avaya Interactive Voice Response (IVR) to automatyczny system wspierający działanie centrum kontaktowego (Contact Center). IVR odpowiada na pytania klientów niezależnie od sposobu kontaktu: przez telefon, faks, e-mail lub ze strony WWW. IVR Avaya obsługuje powtarzające się połączenia, np. prośby o informacje, pytania o godziny pracy, potwierdzenia zamówień itp. Zwiększa wydajność pracowników, ponieważ poświęcają oni mniej czasu na rutynowe pytania i mogą bardziej skupić się na jakości obsługi. To sprawia, że może obsłużyć więcej połączeń przy tej samej liczbie pracowników zwiększając efektywność i zyski. Do tej pory zainstalowano przeszło 20 tys. systemów Avaya IVR w 50 krajach na świecie.



Fortis Bank Polska SA (d. Pierwszy Polsko-Amerykański Bank SA) powstał w 1990 r. w Krakowie. Jest bankiem specjalizującym się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw oraz zamożnych klientów indywidualnych. Może poszczycić się tytułem "Banku Przyjaznego dla Przedsiębiorców", przyznawanym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Akcje banku od listopada 1994 r. notowane są na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Bank posiada 28 placówek usytuowanych w największych miastach w Polsce, zatrudnia ponad 900 osób. Strategicznym udziałowcem Fortis Bank Polska jest belgijski Fortis Bank, do którego należy 99,10 proc. akcji.

Fortis Bank jest częścią grupy Fortis, międzynarodowej instytucji finansowej specjalizującej się w dziedzinie ubezpieczeń, bankowości i inwestycji. Grupa zatrudnia ponad 69,000 pracowników, a jej kapitalizacja rynkowa przekracza 37,7 miliarda euro, co plasuje ją wśród 20 największych instytucji finansowych w Europie. Na rynkach krajów Beneluksu Fortis zajmuje wiodącą pozycję oferując szeroką gamę usług finansowych skierowanych do klientów indywidualnych, firm oraz jednostek sektora budżetowego. W innych krajach Fortis skupia swą działalność na wybranych segmentach rynków. Akcje Fortis są notowane na giełdach w Amsterdamie, Brukseli i Luksemburgu.

Avaya, z siedzibą w Basking Ridge, w stanie New Jersey, jest globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań i usług komunikacyjnych, które pomagają firmom, agencjom rządowym i innym instytucjom - w tym 90 procent firm z listy Fortune 500 sprawnie konkurować w gospodarce. Avaya obsługuje ponad milion przedsiębiorstw i organizacji w 90 krajach. Avaya oferuje rozwiązania w dziedzinie zarządzania kontaktami z klientami (CRM - Customer Relationship Management), rozwiązania łączności zunifikowanej (Unified Communications), rozwiązania Hostingu, infrastrukturę sieci wielousługowych i konwergentne sieci przesyłania głosu i danych - w tym rodzinę bezkompromisowych rozwiązań Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS) - wszystko wspierane przez działy Avaya Services i Avaya Labs. Avaya jest światowym liderem w dziedzinie systemów zunifikowanej obsługi wiadomości, systemów przesyłania wiadomości, centrów obsługi połączeń (Call Center) i systemów okablowania strukturalnego. Firma jest również liderem w dziedzinie systemów komunikacji głosowej w USA. Avaya była oficjalnym partnerem Mistrzostw Świata w Piłce nożnej 2002 (FIFA World Cup) oraz będzie partnerem Mistrzostw Świata Kobiet 2003 i Mistrzostw Świata 2006. Więcej informacji o firmie Avaya można znaleźć na stronach jej serwisu internetowego http://www.avaya.pl/.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość