BNP Paribas: pierwszy bank w Europie, który nawiązuje współpracę z Facebook, Google, LinkedIn i Twitter
BNP Paribas: pierwszy bank w Europie, który nawiązuje współpracę z Facebook, Google, LinkedIn i Twitter
Grupa BNP Paribas na skalę światową rozpoczęła współpracę z firmami Facebook, Google, LinkedIn i Twitter.W projekt zaangażowanych jest czterech członków Komitetu Wykonawczego Grupy, co jest odzwierciedleniem strategicznego podejścia BNP Paribas do zarządzania obecnością w mediach cyfrowych a także otwarcia na potencjalne nowe partnerstwa i innowacje w obszarze komunikacji, marketingu i relacji z klientami.
– BNP Paribas co roku wchodzi w ponad 500 milionów interakcji online ze swoimi klientami. To czyni nas czołowym graczem, jeśli chodzi o obecność w Internecie. Globalne partnerstwa, które nawiązaliśmy z każdym z czterech leaderów branży online – Facebook, Google, LinkedIn i Twitter – pomogą nam w budowaniu trwałych relacji z obecnymi i przyszłymi klientami na tych platformach. Współpraca ta wzmocni także nasze zdolności w zakresie innowacji, co z kolei przełoży się na wypracowanie oferty usług, które w coraz większym stopniu odpowiadają potrzebom naszych klientów – mówi Jean-Laurent Bonnafé, Prezes BNP Paribas.
Model sprzedaży oparty na relacjach został zrewolucjonizowany za sprawą urządzeń mobilnych, które stały się podstawowym narzędziem klientów banków do kontaktu z doradcą czy zarządzania kontem. Ciągłe ulepszanie bankowości mobilnej jest zatem jednym z priorytetów rozwoju BNP Paribas. Grupa zamierza zaoferować klientom zarówno wybór jak i elastyczność kontaktu m.in. poprzez wykorzystanie sieci społecznościowych, dostępnych urządzeń mobilnych oraz uproszczenie procesów.
W ramach podpisanych umów będziemy aktywnie dążyli do osiągnięcia powyższych celów, wzmacniając kooperację ze wspomnianymi czterema gigantami świata cyfrowego. Współpraca przebiegać będzie w oparciu o globalny zestaw zasad, który zostanie opracowany na bazie wspólnej mapy drogowej. Regularne spotkania pomiędzy osobami prowadzącymi projekt z ramienia tych czterech firm oraz banku zapewnią sprawny przebieg przedsięwzięcia. Współpraca z nimi przyspieszy cyfrową transformację banku oraz umożliwi wspólne prace nad analizą i wykorzystaniem nowych okazji biznesowych.
Umowa o współpracy z Google została podpisana przez Thierry’ego Laborde’a, Wiceprezesa BNP Paribas i Szefa Działu Rynków Krajowych, oraz Nicka Leedera, Dyrektora Obszaru Biznesu i Operacji Google w regionie EMEA.
Współpraca z Google to szansa dla BNP Paribas na dotarcie z naszymi usługami do jak najszerszego grona klientów, a także na dopasowanie naszych produktów do potrzeb klientów. Dzięki temu nasze zespoły będą w stanie zwiększać poziom wiedzy na temat aktualnych praktyk, jak również zdobywać ekspertyzę techniczną oraz poruszać się po nowych formatach komunikacji, przystosowanych do technologii mobilnych. Reklama na urządzenia mobilne już teraz stanowi 15% nakładów BNP Paribas na usługi świadczone poprzez Google.
W 2013 roku Grupa BNP Paribas jako pierwszy bank uruchomiła obsługę klientów za pośrednictwem Google+. Co roku marki BNP Paribas obsługują ponad 110 milionów zapytań. Do tej pory kanały YouTube Grupy zanotowały przeszło 28 milionów wyświetleń, z czego aż 5 milionów przypada na kanał Cetelem we Francji.
Umowa o współpracy z firmą Twitter została podpisana przez Marie Claire Capobianco, Dyrektor Obszaru Bankowości Detalicznej BNP Paribas we Francji oraz Jean-Philippe Maheu, Wiceprezesa ds. Marek i Agencji Twitter.
Celem tej umowy jest wspieranie cyfryzacji działalności BNP Paribas oraz otwieranie nowych możliwości, szczególnie w zakresie wykorzystania publicznych danych, którymi dysponuje Twitter.
Od uruchomienia pierwszego konta na Twitterze w 2009 roku, Grupa BNP Paribas stała się pionierem w korzystaniu z tej platformy we Francji. Jako pierwszy francuski bank utworzyła konto dedykowane obsłudze klienta, którego średni czas odpowiedzi wynosi obecnie dwie minuty. Ponadto 24 lutego br. Grupa BNP Paribas w ramach swojej strategii rekrutacji młodych talentów z powodzeniem wzięła udział w #YourJob - pierwszej edycji jednodniowego eventu dedykowanego rekrutacji na Twitterze. Oprócz codziennych działań w obszarze zarządzania społecznościami (@WeAreTennisfr, @WeLoveCinemafr) Grupa BNP Paribas opracowała nowe usługi dostosowane do natychmiastowego, globalnego charakteru Twittera. Są nimi uruchomiona w kwietniu 2014 r. usługa #FilDesExpertsBourse, w ramach której sześciu ekspertów ds. finansów komentuje codzienne wiadomości ekonomiczne i finansowe, czy też program #MaPublci, oferujący wybranym francuskim startupom reklamę na Twitterze w celu popularyzacji ich projektów we Francji i za granicą.
Umowa o współpracy z firmą Facebook została podpisana przez Maxa Jodot, Prezesa BNP Paribas Fortis.
Partnerstwo z Facebook ma na celu wzmocnienie naszego doświadczenia w zakresie Internetu, sieci społecznościowych i komórkowych oraz czerpanie korzyści oferowanych przez globalną platformę komunikacyjną, z której aktywnie korzysta 1,44 mld użytkowników. Współpraca ta jest szansą na wykorzystanie „społecznościowych” okazji biznesowych, wzorowanych na działaniach podmiotów z Grupy, takich jak TEB w Turcji, który za pomocą Facebooka tworzy kampanie, bada opinie konsumentów, prowadzi sprzedaż, pozyskuje nowych klientów, prowadzi marketing w czasie rzeczywistym oraz oferuje obsługę klienta 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Facebook to także fantastyczne forum do wzmacniania relacji z grupami docelowymi platform brandowych banku (szczególnie tenis, kino i innowacje).
BNP Paribas w 2009 roku jako pierwszy bank uruchomił obsługę klienta na Facebooku. Obecnie Grupa ma 3,6 mln fanów. Do tego dochodzi 1,1 mln fanów tenisa z całego świata w ramach prowadzonej przez BNP Paribas grupie We Are Tennis.
Umowa o współpracy z LinkedIn została podpisana przez Yvesa Martrenchar, Dyrektora ds. HR w Grupie BNP Paribas, oraz Pierre’a Berlina, Starszego Dyrektora ds. Sprzedaży w regionie EMEA, Talent Solutions, LinkedIn.
Dla BNP Paribas współpraca z LinkedIn oznacza wyjście poza LinkedIn Talent Solutions (rozwiązania z zakresu rekrutacji i employer brandingu) oraz przyspieszenie ekspansji działalności B2B poprzez zastosowanie dwóch flagowych rozwiązań firmy: LinkedIn Marketing Solutions i LinkedIn Sales Solutions. Z perspektywy marketingowej BNP Paribas będzie w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów B2B oraz budować silne relacje z klientami w ramach sieci LinkedIn. Jeśli zaś chodzi o sprzedaż, bank udostępni swoim zespołom sprzedażowym opcję „social sellingu”, umożliwiającą dotarcie do obecnych i potencjalnych klientów. Strony BNP Paribas w serwisie LinkedIn śledzi ponad 430 tys. ludzi.
Opisane powyżej partnerstwa są częścią ekosystemu otwartych innowacji Grupy BNP Paribas. Nasza wizja zakłada realizację strategii współpracy świecie cyfrowym ze wszystkimi zainteresowanymi stronami w, niezależnie od tego, czy są to branżowi giganci, deweloperzy technologii finansowych czy startupy. Podpisane umowy stanowią istotny krok w kierunku przyspieszenia transformacji cyfrowej BNP Paribas, przy czym huby dla startupów funkcjonują już od 2012 roku. Co więcej, w czerwcu tego roku bank zorganizował pierwszy międzynarodowy Hackathon w pięciu krajach jednocześnie.
Technologia zajmuje kluczową pozycję w planach rozwojowych Grupy i stanowi wsparcie dla naszej podstawowej tezy: transformacja cyfrowa ma strukturalne znaczenie dla przyszłości banku. Stale zwiększamy tempo inwestycji w tym obszarze, szczególnie jeśli chodzi o rewolucjonizowanie relacji z klientami. Głównym wyzwaniem jest oferowanie klientom bankowości cyfrowej, z charakterystyczną dla tego rozwiązania wolnością wyboru i elastycznością, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji i danych.
O BNP Paribas
Grupa BNP Paribas jest obecna w 75 krajach i zatrudnia ponad 185 tys. pracowników, z czego ponad 145 tys. w Europie. Grupa prowadzi działalność w dwóch kluczowych obszarach: Bankowość Detaliczna i Usługi (Retail Banking & Services), w skład którego wchodzą Rynki Macierzyste (Domestic Markets) i Międzynarodowe Usługi Finansowe (International Financial Services) oraz Bankowość Korporacyjna i Instytucjonalna (Corporate & Institutional Banking). W Europie, Grupa działa na czterech rynkach macierzystych (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg), jest także liderem w zakresie kredytów konsumenckich (BNP Paribas Personal Finance). Grupa BNP Paribas rozwija swój model zintegrowanej bankowości detalicznej w krajach basenu Morza Śródziemnego, w Turcji, Europie Wschodniej i poprzez rozbudowaną sieć placówek w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. W obszarze Bankowości Korporacyjnej i Instytucjonalnej (Corporate & Institutional Banking) oraz Międzynarodowych Usług Finansowych (International Financial Services) BNP Paribas plasuje się również na czołowych miejscach w Europie, ma silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, a także notuje szybki rozwój swoich spółek w rejonie Azji i Pacyfiku.
Dołącz do nas na Twitterze : @BNPParibas_pr
Kontakty dla prasy:
Malka Nusynowicz (+33) 1 42 98 36 25
malka.nusynowicz@bnparibas.com
Anne-Sophie Trémouille (+33) 1 58 16 84 9
anne-sophie.tremouille@bnparibas.com
Loubna Sebti (+33) 1 40 14 66 28
loubna.sebti@bnparibas.com
Alternatywne formaty