Oddziały Banku BGŻ BNP Paribas z ledową wizualizacją zewnętrzną
Od początku listopada wszystkie placówki Banku BGŻ BNP Paribas mają ledowe oświetlenie zewnętrzne. Bank zastosował to rozwiązanie jako pierwszy w Grupie BNP Paribas.
Działanie wpisuje się w strategię CSR Grupy BNP Paribas, która oparta jest na czterech filarach odpowiedzialności: gospodarczej, społecznej, obywatelskiej i środowiskowej.
- Proces rebrandingu oddziałów stał się dobrą okazją do zmiany nie tylko nowej wizualizacji marki, lecz także oświetlenia, które jest przyjazne środowisku. Sieć oddziałów Banku BGŻ BNP Paribas jest pierwszą w Grupie BNP Paribas, która wprowadziła to rozwiązanie – powiedział Francois Benaroya, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas. Szacujemy, że dzięki wprowadzonym zmianom w ponad 500 oddziałach zaoszczędzimy rocznie 1,5 mln kWh, co odpowiada zużyciu energii przez około 200 oddziałów korzystających z wizualizacji opartej na fluorescencyjnych źródłach światła. Zależy nam na dbałości o środowisko naturalne i dlatego analizujemy możliwe sposoby działalności proekologicznej, zgodnej ze strategią CSR Grupy BNP Paribas – dodał F. Benaroya.
W budynkach Banku BGŻ BNP Paribas funkcjonują już rozwiązania dotyczące zmniejszania wykorzystywania wody czy oszczędności energii m.in. biura wyposażone są w oświetlenie i klimatyzację odpowiadające proekologicznym standardom, urządzenia AGD oraz sprzęt komputerowy i drukarki posiadają wysoką klasę energooszczędności. Bank stale monitoruje stan zastosowanych urządzeń hydraulicznych tak, aby zużycie wody było na jak najniższym poziomie. Dodatkowo, bank prowadzi działania wśród pracowników, które mają na celu promocję postaw proekologicznych, np. bank organizuje Dni Zrównoważonego Rozwoju, quizy i konkursy ekologiczne, zachęca do rezygnacji z dojazdu do pracy samochodem na rzecz jazdy rowerem ( w dwóch centralach są zadaszone parkingi rowerowe i prysznice).
Ponadto, Bank BGŻ BNP Paribas jest Partnerem Programu Brandbility, realizowanego przez Fundację UN Global Compact. Brandbility to program zrzeszający firmy i instytucje, które w odpowiedzialny sposób zarządzają strumieniem odpadów powstających w wyniku procesów rebrandingu, refreshingu lub remontów oraz minimalizują efekty środowiskowe związane z cyklem życia marki.
Alternatywne formaty