Bank zmieniającego się świata

Urząd skarbowy rozliczy PIT za pośrednictwem bankowości elektronicznej Banku BGŻ BNP Paribas

Klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą za pośrednictwem bankowości elektronicznej Pl@Net  składać do urzędu skarbowego wniosek o przygotowanie rocznej deklaracji podatkowej.

15 marca br. weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dzięki której istnieje możliwość przekazanie na urząd skarbowy obowiązku wypełnienia zeznania rocznego. Aby skorzystać z tego udogodnienia zachęcamy klientów Banku do złożenia odpowiedniego wniosku za pośrednictwem naszej bankowości elektronicznej i jej nowej funkcjonalności e-Urząd  – powiedział Piotr Marciniak, dyrektor Zarządzający Pionu Bankowości Internetowej w Banku BGŻ BNP Paribas.  – W ubiegłym roku umożliwiliśmy naszym klientom składanie wniosków w programie 500+, teraz udostępniamy im funkcjonalność e-Urząd. Jest to kolejne w systemie Pl@net, ale nie ostatnie ułatwienie komunikacji klienta z urzędami administracji państwowej. Inicjatywa została zrealizowana w ramach programu e-Governance, w którym planujemy wiele innych usprawnień w tym obszarze – dodał Piotr Marciniak.

Klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą złożyć wniosek PIT-WZ do urzędu skarbowego wybierając w systemie bankowości elektronicznej Pl@Net ikonkę e-Urząd. Następnie klient uzupełnia ten formularz m.in. takimi danymi jak: nazwa urzędu skarbowego, w którym składa się zeznanie podatkowe, wybór sposobu opodatkowania (samodzielnie, wspólnie z małżonkiem, w sposób przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci) oraz podaje nazwę organizacji pożytku publicznego, której chce przekazać 1 procent podatku. Klient koniecznie musi też podać używany przez siebie adres e-mail. Taki wniosek klient zatwierdza hasłem jednorazowym. Urząd skarbowy przesyła na wskazany adres e-mail potwierdzenie otrzymania wniosku, a następnie w ciągu 5 dni roboczych klient powinien otrzymać z urzędu link do gotowego zeznania podatkowego, które sprawdza jedynie pod kątem zgodności danych. W przypadku pojawienia się błędu, klient będzie musiał odrzucić takie zeznanie i przygotować je samodzielnie. W przeciwnym wypadku klient akceptuje zeznanie. Jeśli klient nie zaakceptuję zeznania ani też jego nie odrzuci, urząd zinterpretuje to jako akceptację i roczny PIT zostanie uznany za złożony.

Film instruktażowy dostepny jest tutaj.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość