Bank zmieniającego się świata
Menu

Kontakt dla mediów

Tenisowe emocje podczas inauguracji akcji Dzieciaki do Rakiet

Na Placu Zamkowym w Warszawie wystartowała druga edycja akcji Dzieciaki do Rakiet. W ciągu wakacji organizatorzy odwiedzą jeszcze dziewięć kolejnych miast w Polsce, aby zarażać dzieci tenisową pasją. Jesienią zaś akcja przeniesie się do szkół, aby nauczać dzieci gry w tenisa na lekcjach wychowania fizycznego. Akcja Dzieciaki do Rakiet, realizowana przez Bank BGŻ BNP Paribas i Polski Związek Tenisowy, ma na celu promowanie tenisa wśród dzieci i ich rodziców.

Przez cały dzień tenisowych zmagań na Placu Zamkowym w Warszawie dziesiątki uśmiechniętych dzieciaków uczyły się podstaw gry w tenisa pod okiem trenerów, na co dzień pracujących z dziećmi.

– Ani chwili nie zastanawiałem się nad tym, czy zostać ambasadorem akcji. Mam przyjemność już drugi rok z rzędu wspierać Dzieciaki do Rakiet. Urzekła mnie ogromna, spontaniczna radość dzieci i to, że można im pokazać coś wspaniałego. Sport, aktywność, rywalizację. Doskonałą alternatywę dla komputerów i tabletów – powiedział Mariusz Fyrstenberg, ambasador akcji, który wraz z dziećmi grał i trenował na Placu Zamkowym. – Mam nadzieję, że wśród dzieci, które dziś grały, znajdą się przyszli uczestnicy turniejów wielkoszlemowych. Jednak nie to jest najważniejsze – liczy się dobra zabawa! – dodał Mariusz Fyrstenberg.

Lekcje tenisa w ramach akcji Dzieciaki do Rakiet prowadzone są w oparciu o międzynarodowy program promocji tenisa wśród najmłodszych: Tenis10. Ich kluczowym elementem jest właśnie dobra zabawa. Ćwiczenia, jakie realizują dzieci, są nie tylko stricte tenisowe, ale przede wszystkim ogólnorozwojowe. Dlatego są doskonałe również dla tych dzieciaków, które pierwszy raz trzymały rakietę w rękach.

– Polecam, by każde dziecko, które choćby w minimalnym stopniu interesuje się sportem, spakowało plecak i odwiedziło jedno z miejsc, w których do końca lata zawita akcja Dzieciaki do Rakiet. Warto, by te dzieciaki zakochały się w sporcie, w tenisie, a takie samo uczucie rozkwitało u ich rodziców. To oni mogą kształtować miłość swoich dzieci do sportu właśnie za sprawą takich akcji, jak Dzieciaki do Rakiet – powiedział Tomasz Zimoch, który podziwiał zmagania dzieci na korcie, potęgując emocje swoim komentarzem.

Tenisowy maraton przez Polskę  

Dzieciaki do Rakiet odwiedzą tego lata dziesięć polskich miast. Na rynkach i głównych placach doświadczeni trenerzy i animatorzy będą uczyć dzieci grać w tenisa. Lekcje będą przeznaczone dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Dzieci zostaną podzielone na odpowiednie grupy wiekowe. Zapisy na bezpłatne treningi są prowadzone na stronie www.dzieciakidorakiet.pl.

To jednak dopiero początek. Po zakończeniu wakacji akcja przenosi się do szkół, aby dzieci mogły uczyć się gry w tenisa na lekcjach wychowania fizycznego.

Organizatorzy akcji wyposażą 50 szkół w niezbędny sprzęt, a także przeszkolą nauczycieli, aby mogli uczyć swoich podopiecznych gry w tenisa. Nie ma tutaj znaczenia infrastruktura, bowiem w tenisa można grać wszędzie. Szkoły zostaną wyłonione w drodze konkursu. Aby zgłosić szkołę, należy przygotować krótki filmik pokazujący, jak dzieci bawią się poprzez sport. Film powinien zostać nakręcony wspólnie przez dzieci i nauczycieli. Forma nie jest ważna – liczy się spontaniczność i dobra zabawa.

Akcja obejmuje szkoły z 10 miast w Polsce: Warszawy, Wrocławia, Sopotu, Rzeszowa, Krakowa, Poznania, Katowic, Torunia, Olsztyna i Lublina. Zakończeniem akcji będzie międzymiastowy turniej tenisowy, który wyłoni pierwszych triumfatorów ogólnopolskiej akcji Dzieciaki do Rakiet.

Więcej szczegółów na stronie www.dzieciakidorakiet.pl.

Akcję Dzieciaki do Rakiet realizują Bank BGŻ BNP Paribas i Polski Związek Tenisowy.

Harmonogram akcji Dzieciaki do Rakiet

  • 9 czerwca 2017: Warszawa – Plac Zamkowy
  • 17 czerwca 2017: Wrocław – Plac Wolności (Przed Narodowym Forum Muzyki)
  • 8 lipca 2017: Sopot – Plac Przyjaciół Sopotu
  • 15 lipca 2017: Rzeszów – Rynek
  • 22 lipca 2017: Kraków – Plac Wielkiej Armii Napoleona
  • 5 sierpnia 2017: Poznań – Plac Wolności
  • 12 sierpnia 2017: Katowice – Rynek
  • 19 sierpnia 2017: Toruń – Rynek Nowomiejski
  • 2 września 2017: Olsztyn – Plac przy Galerii Warmińskiej
  • 9 września 2017: Lublin – Plac Zamkowy

Wszystkie wydarzenia odbywają się w godzinach: 10:00-19:00

NESCAFÉ® Dolce Gusto® partnerem akcji

Podczas zmagań dzieci na kortach, marka NESCAFÉ® Dolce Gusto® zadbała o chwilę przyjemności i relaksu dla dorosłych. NESCAFÉ® Dolce Gusto® to marka systemów kawowych sprzedawana w ponad 80 krajach na świecie. Oferuje najnowsze, innowacyjne rozwiązania technologiczne, ekspresy charakteryzujące się unikalnym wyglądem, a także szerokim portfolio wysokiej jakości kaw i napojów.

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość