BNP Paribas Wealth Management świętuje 10. doroczną indywidualną nagrodę filantropijną
W ciągu 10 lat przyznawania indywidualnej nagrody filantropijnej, BNP Paribas śledziło i promowało nowe, innowacyjne oraz bardziej nastawione na współpracę formy działalności filantropijnej. Darczyńcy z kolei wykazywali znacznie więcej zaangażowania i coraz bardziej profesjonalne podejście.
Indywidualna nagroda filantropijna BNP Paribas od 2008 roku została przyznana 18 wyróżniającym się filantropom (nagroda główna + nagroda specjalna jury):
· Amina Slaoui (2008) |
· Michael de Giorgio (2012) |
· Mo Ibrahim (2008) |
· Chuck Slaughter (2013) |
· Odon Vallet (2009) |
· Shiv Nadar (2013) |
· Albina du Boisrouvray (2009) |
· Charly & Lisa Kleissner (2014) |
· Claude Chagnon (2010) |
· Tomasz & Barbara Sadowski (2014) |
· Chunt To (2010) |
· Molly Melching (2015) |
· Peter Carey (2011) |
· Fayeeza Naqvi (2015) |
· Ramhi Koc (2011) |
· Yann Borgstedt (2016) |
· Vivianne Senna (2012) |
· Ed Scott (2016) |
-10. rocznica indywidualnej nagrody filantropijnej BNP Paribas to okazja, aby podkreślić zaangażowanie działu zarządzania majątkiem w promowanie filantropii indywidualnej oraz zainspirować nową formę działalności. Nagroda pozwala nam na docenienie i nagrodzenie niezwykłej pracy, jaką wykonują filantropi na całym świecie - powiedziała Sofia Merlo, współzarządzająca BNP Paribas Wealth Management.
Spersonalizowana pomoc dla filantropów
W 2008 roku Bank uruchomił usługę doradztwa w zakresie filantropii, mającą na celu pomoc klientom BNP Paribas Wealth Management w uruchamianiu projektów filantropijnych. Ta kompleksowa oferta obejmuje spersonalizowane doradztwo, mechanizm do zarządzania osobistymi darowiznami, a także szereg gotowych rozwiązań dla osób chcących się zaangażować w pracę filantropijną. Usługa ta jest dostępna na całym świecie i realizowana przez wyspecjalizowane zespoły działające w Europie, Azji i USA.
- Doradzamy naszym klientom i pomagamy im na etapie koncepcji i wdrożenia projektu filantropijnego, który będzie zgodny z ich przekonaniami i ambicjami. Od 2008 roku wsparliśmy filantropijne projekty ok. 900 klientów we Francji i za granicą - wyjaśnia Nathalie Sauvanet, dyrektor indywidualnych usług filantropijnych w BNP Paribas Wealth Management.
Rozumienie motywów i celów filantropów: koncentracja na nowym pokoleniu
- Bardzo ważne, abyśmy byli w stanie zrozumieć potrzeby filantropów, jak również motywacje i ambicje młodszego pokolenia, tak abyśmy mogli dalej pomagać filantropom jutra i przyszłości. Naszym klientom zależy coraz częściej na wywieraniu pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Millenialsi w szczególności preferują globalne podejście oparte na współpracy. Coraz częściej ich działania można określić jako przedsiębiorczą filantropię – są bardziej nastawieni na wyniki - powiedział Vincent Lecomte, współzarządzający BNP Paribas Wealth Management.
Raport BNP Paribas na temat filantropii indywidualnej w 2017 roku, przygotowany we współpracy z The Economist Intelligence Unit, starannie przygląda się motywacjom „Pokolenia Y”, skupiając się na zaangażowaniu jego przedstawicieli w fundacjach rodzinnych i ich nowego podejścia do pracy filantropijnej, z lepszym wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i innowacyjnych strategii. Raport pokazuje zaangażowanie Grupy w lepsze zrozumienie, wspieranie i promowanie działalności filantropistów na całym świecie.
Pięć nowych trendów, które mają wpływ na działania nowego pokolenia filantropów
- Duch przedsiębiorczości społecznej: millenialsi uważają przedsiębiorczość społeczną i spółki komercyjne za bardziej odpowiednie narzędzie do realizacji ich ambicji filantropijnych niż organizacje non-profit. Rozwojowe sektory, w których realizują swoje projekty przedsiębiorczości społecznej, to m.in. technologie finansowe, technologie edukacyjne, energia odnawialna, rolnictwo i żywność.
- Globalne podejście: o ile baby-boomersi koncentrowali się na pojedynczych regionach, filantropi z Pokolenia Y raczej preferują bardziej międzynarodowe podejście do celów i obszarów, którymi się zajmują, tak aby sukcesy powielać w wielu innych miejscach.
- Nacisk na teraz: millenialsi ogólnie nie lubią zwlekać z rozpoczęciem działania. Zazwyczaj uważają, że mogą zmieniać świat od razu.
- Inne zastosowanie sieci społecznościowych: millenialsi korzystają z nich w inny sposób niż baby-boomersi, tzn. nie tylko promują cele, które wspierają, ale także znajdują beneficjentów, rekrutują ludzi i uzyskują informacje na temat bieżących trendów.
- Kultura bardziej nastawiona na współpracę: nowe pokolenie zdecydowanie uważa, że może być bardziej efektywne, łącząc się z podobnie nastawionymi ludźmi poprzez międzynarodowe bądź lokalne sieci, aby wynajdywać okazje do wspólnych inwestycji i współfinansowania, pozyskiwać pomysły i identyfikować najlepsze praktyki w zakresie filantropii.
PRZECZYTAJ CAŁY RAPORT
Alternatywne formaty