Już 26 kwietnia w Krakowie rozpoczyna się Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Bank BNP Paribas jest strategicznym partnerem tego wydarzenia
250 projekcji w kinach studyjnych, na dachach kamienic, w kinie na barce rzecznej i na Bulwarach Wiślanych i 400 gości z całego świata – 12. Mastercard OFF CAMERA, święto kina niezależnego potrwa do 5 maja.
Bank BNP Paribas jest partnerem sekcji Festiwalowe hity (Best of FEST), w ramach której zostanie pokazanych 6 tytułów prezentujących produkcje, które odniosły największy sukces na międzynarodowych festiwalach filmowych i partnerem nagrody dla Aktora w Konkursie Polskim, która będzie wręczana podczas uroczystej Gali Zamknięcia.
Obecność Banku podczas festiwalu zaplanowana jest w trzech obszarach. W Miasteczku filmowym na Placu Szczepańskim, podczas specjalnych pokazów na dachach krakowskich kamienic (tzw. dachowanie) i w ramach specjalnego pokazu filmu „Ostatnia rodzina” z okazji jubileuszu 50-lecia twórczości artystycznej Andrzeja Seweryna. Miasteczko filmowe to wyjątkowe miejsce, gdzie odbywają się wywiady, dyskusje, konkursy z nagrodami, a także liczne warsztaty.
– Tematyka filmowa, to obok tenisa jeden z najważniejszych filarów strategii sponsoringowej Grupy BNP Paribas. Nasze zaangażowanie w działania skupione wokół kina realizujemy pod hasłem WE LOVE CINEMA. Bardzo się cieszymy, że jesteśmy partnerem największego festiwalu kina niezależnego w tej części Europy – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionem Komunikacji i Marketingu w Banku BNP Paribas.
Na program festiwalu składają się filmy wyświetlane w ramach Konkursu Głównego „Wytyczanie drogi” i Konkurs Polskich Filmów Fabularnych. Zaplanowano również pięć nowych sekcji specjalnych: „Gdzie ci mężczyźni?”, „My kontra Oni”, „Na górze róże, na dole fiołki”, „Policjanci i Złodzieje”, „Rzeczywistość? Nie, dziękuję”.
Bank od lat angażuje się w inicjatywy związane z kinem. Był organizatorem akcji „Kino pod gwiazdami”, czyli cyklu Filmowych Pikników Rodzinnych oraz partnerem Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach.
Z badania przeprowadzonego przez Kantar MillwardBrown na zlecenie Filmwebu wynika, że ponad 60 proc. osób, które chodzą do kina, to osoby aktywne zawodowo, 25 proc. stanowią uczniowie i studenci. Co drugi widz kinowy w Polsce deklaruje, że chodzi do kina raz w miesiącu lub częściej.
Więcej informacji o programie i biletach można znaleźć na www.offcamera.pl.
Alternatywne formaty