Dzieciaki do Rakiet: Bank BNP Paribas zachęca dzieci do gry w tenisa
Już po raz czwarty w ramach akcji Dzieciaki do Rakiet najmłodsi będą mogli poznać smak gry w tenisa. Latem odbędzie się cykl imprez w wakacyjnych kurortach. Jesienią zaś każda szkoła podstawowa będzie mogła wygrać sprzęt do gry w tenisa oraz szkolenia dla nauczycieli. W ubiegłych latach organizator akcji, Bank BNP Paribas, wprowadził w ten sposób tenis na lekcje WF w 150 szkołach.
Wystartowała czwarta edycja akcji Dzieciaki do Rakiet. To inicjatywa, której celem jest popularyzacja tenisa wśród dzieci, a także ich rodziców i nauczycieli. W ciągu trzech dotychczasowych edycji kilka tysięcy dzieciaków miało szansę złapać tenisowego bakcyla, zaś w 150 szkołach na lekcjach wychowania fizycznego pojawiły się zajęcia z gry w tenisa.
Tegoroczna edycja akcji zaczęła się na Placu Zamkowym w Warszawie, gdzie stanęły mini korty tenisowe. U stóp Kolumny Zygmunta każde dziecko mogło spróbować gry w tenisa pod okiem profesjonalnych trenerów.
Podobne eventy będą odbywać się w wakacje w letnich kurortach: od morza (Sopot, Krynica Morska, Władysławowo), przez Mazury (Giżycko), do Tatr (Zakopane).
Akcję wspierają wybitne polskie tenisistki: Ula Radwańska i Iga Świątek. Będzie można je spotkać na eventach z cyklu Dzieciaki do Rakiet.
– W ubiegłym roku miałam okazję zwiedzić kilka eventów w ramach akcji Dzieciaki do Rakiet i pograć w tenisa z dzieciakami. Zawsze jestem pod wrażeniem ich zaangażowania oraz pasji, którą wkładają we wszystko, co robią. To także inspiruje mnie jako zawodniczkę. Gram w tenisa od wielu lat, ale wciąż sprawia mi to ogromną radość – powiedziała Ula Radwańska, czołowa polska tenisistka.
Tradycyjnie już jesienią akcja Dzieciaki do Rakiet przeniesie się do szkół. Każda podstawówka w Polsce będzie mogła wygrać sprzęt do gry w tenisa oraz profesjonalne szkolenia dla nauczycieli. Dzięki temu dzieci będą mogły na WF-ie grać również w tenisa.
Konkurs dla szkół wystartuje we wrześniu. Aby wziąć udział, szkoła musi przesłać krótki filmik pokazujący sportowe pasje uczniów. Zgłosić się może każda podstawówka w Polsce, publiczna i niepubliczna. Do programu zakwalifikuje się 60 szkół.
– Sport jest bardzo ważnym elementem w życiu każdego człowieka. Tenis gwarantuje dobrą zabawę i radość z rywalizacji. Lekcje WF to doskonała okazja do tego, by dotrzeć do dzieci i zachęcić je do gry w tenisa. Dzięki temu możemy je zmotywować do rozwijania sportowej pasji. Bardzo się cieszę, że mogę się też do tego troszeczkę przyczynić – być może moja życiowa przygoda, jaką jest tenis, będzie dla kogoś inspiracją do odkrywania tego świata. Zapraszam do udziału w akcji Dzieciaki do Rakiet! – powiedziała Iga Świątek, utalentowana tenisistka, ambasadorka akcji Dzieciaki do Rakiet.
Zaangażowanie BNP Paribas w promocję tenisa w Polsce wynika z przeszło 40-letniego globalnego związku Banku z tenisem.
– Marka BNP Paribas nierozerwalnie kojarzy się z tenisem. Dlatego czujemy się współodpowiedzialni za popularyzację tej dyscypliny również w Polsce. Tak powstała idea akcji Dzieciaki do Rakiet i jesteśmy bardzo dumni z jej efektów. W 150 szkołach udało nam się wprowadzić zajęcia tenisowe na lekcje WF, a w naszej akcji wzięło udział prawie tysiąc podstawówek. Już dziś zapraszam wszystkich do udziału w kolejnej, czwartej edycji akcji Dzieciaki do Rakiet – powiedziała Izabela Tworzydło, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.
Harmonogram akcji Dzieciaki do Rakiet
- 18 czerwca – Warszawa, Plac Zamkowy
- 3-4 lipca – Sopot, Plac Przyjaciół Sopotu
- 13 lipca – Krynica Morska, Plaża Miejska
- 20 lipca – Giżycko
- 27 lipca – Władysławowo, Aleja Gwiazd Sportu
- 14-15 sierpnia – Zakopane, Gubałówka
Zapisy na zajęcia prowadzone są przez stronę internetową www.dzieciakidorakiet.pl, a także na miejscu podczas eventów. W zajęciach mogą wziąć wszystkie dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Impreza potrwa od godziny 10:00 do 19:00.
Więcej szczegółów na stronie www.dzieciakidorakiet.pl
BNP Paribas – We are tennis
Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie już od ponad 44 lat. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki grupy.
W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.
Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Hasłem przewodnim Banku, jakim posługuje się w ramach programu jest „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że Grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, rozgrywek amatorskich i juniorów oraz tenisistów niepełnosprawnych. Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com.
Alternatywne formaty