Bank zmieniającego się świata

Grand Prix Glass i Titanium Lion dla akcji "Ostatni Twój Weekend" na festiwalu Cannes Lion

21 czerwca 2019 roku zapisze się na długo w historii polskiej branży reklamowej. Kampania „Ostatni Twój Weekend” otrzymała Grand Prix w kategorii Glass oraz Titanium Lion na festiwalu Cannes Lions – najbardziej prestiżowym konkursie w branży reklamowej. To największy sukces Polski w historii festiwalu – nigdy wcześniej żadna akcja nie zwyciężyła w tych najbardziej uznanych kategoriach. Wcześniej, wspólna inicjatywa Banku BNP Paribas, Mastercard, Gazeta.pl, agencji VMLY&R, Wavemaker, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i Papaya Films, zdobyła 3 statuetki (Brązowe Lwy) w kategoriach Print&Publishing, Media and Brand Experience&Activation. 

- W kategorii Titanium Lion jury docenia nowatorskie podejście do tematu i projekty reprezentujące całkowicie nowy punkt widzenia, natomiast Grand Prix w kategorii Glass wyróżnia działania na rzecz równości płci. Bardzo się cieszę, że kampania „Ostatni Twój weekend” została doceniona właśnie w tych obszarach. To dowodzi, że osiągnęliśmy założony cel zarówno w formie, jak i treści. Akcja miała wywołać w odbiorcach poczucie dysonansu - zwrócić uwagę na problem braku edukacji, a często też braku refleksji, związanych z równością płci. Oto teksty o równości płci i podmiotowości kobiet ukazują się w magazynie erotycznym słynącym z seksizmu. W czasie, kiedy tysiące komunikatów walczą o naszą uwagę, sukces daje tylko wykorzystanie niestandardowych form i nośników - mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

„Ostatni Twój Weekend” podczas samego festiwalu w Cannes otrzymał nominacje aż w 12 kategoriach. Twój Weekend był magazynem erotycznym przez lata słynącym z seksistowskich artykułów i zdjęć niepozostawiających wiele miejsca na wyobraźnię. Pomysłodawcy kampanii zdecydowali się wykupić prawa do tytułu i wydać ostatni numer w zupełnie odmienionej formie. „Ostatni Twój Weekend” nawiązywał do oryginału układem i nazwami rubryk, ale traktował o równości praw i szans obu płci.

Dodatkowo, w ramach tegorocznego konkursu w Cannes Lions, nominację otrzymała również kampania Banku BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”?

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość