Zmiany klimatu kosztują – nowa kampania Banku BNP Paribas
Zmiany klimatu to obecnie jeden z najważniejszych tematów w debacie publicznej. Zaczynamy coraz bardziej odczuwać skutki nagłych zmian pogody. Długie susze, gwałtowne opady czy inne anomalie pogodowe przyczyniły się do tego, że w sklepach zauważamy coraz wyższe ceny produktów, szczególnie owoców i warzyw. To nie przyszłość, a rzeczywistość, z którą mierzymy się już dzisiaj. BNP Paribas jako Bank Zielonych Zmian porusza te kwestie i pokazuje, że od dawna są one szczególnie ważne dla firmy, dlatego też motywem przewodnim jesiennej kampanii są zmiany klimatu oraz ich konsekwencje.
– Żyjemy na kredyt pod zastaw Ziemi, a dług ekologiczny drastycznie wzrasta. Zapobieganie zmianom klimatycznym to obowiązek nas wszystkich – obywateli, firm i instytucji – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. – Nie finansujemy nowych inwestycji węglowych, wspieramy zieloną energię, BNP Paribas jako Grupa jest emisyjnie neutralna dla środowiska. Ponadto, budujemy ekologiczną świadomość wśród naszych pracowników, oszczędzamy energię oraz finansujemy ekologiczne inwestycje. Troska o środowisko naturalne to jeden z kluczowych filarów odpowiedzialnego funkcjonowania organizacji. Nie bez przyczyny też BNP Paribas jest Bankiem zielonych zmian i firmą najbardziej odpowiedzialną społecznie w Polsce. W naszej kampanii chcielibyśmy dotrzeć do tych osób, dla których kwestie klimatyczne są równie ważne co, dla nas. Bo zmiany klimatu dotyczą każdego i każdy z nas będzie musiał za nie zapłacić.
W pierwszej fazie kampanii, która wystartowała 14 września br., główny nacisk Bank położył na zaintrygowanie odbiorców poprzez pokazanie bardzo wysokich cen wybranych produktów spożywczych, by wskazać, że tak mogą wyglądać w przyszłości ceny na skutek zmian klimatycznych, bo zmiany klimatu kosztują. W tym celu powstała specjalna strona www.zieleniak2040.pl.
W drugiej odsłonie kampanii, która ruszyła 21 września, Bank zachęca do przyłączenia się do akcji na rzecz wspólnej aktywacji. BNP Paribas chce stworzyć wielkie ogrody tlenowe, czyli plantację drzew tlenowych, które są mogą pomóc w walce z rosnącą emisją dwutlenku węgla. W ramach inicjatywy, Bank deklaruje, że za każde nowe konto czy kredyt gotówkowy zasadzi jedno drzewo tlenowe oxytree. Oxytree jest drzewem szybko rosnącym, pochłania aż 111 ton dwutlenku węgla na 1 ha rocznie i produkuje nawet 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste.
Na potrzeby kampanii przygotowano spoty, które będzie można obejrzeć w tv, kinie oraz internecie czy social mediach. Dodatkowo, akcja została wsparta outdoorem oraz różnymi działaniami niestandardowymi i lokalnymi.
W ramach drugiej odsłony kampanii powstała specjalna strona internetowa www.bankzielonychzmian.pl, na której Bank będzie zachęcać do zaangażowania w akcję, ale także będzie można sprawdzić, jak duży ślad węglowy pozostawia każdy z nas oraz jak temu przeciwdziałać. Znajdą się tam różne działania, które możemy zastosować, aby działać na rzecz środowiska.
Nad kampanią Banku BNP Paribas pracowały agencje takie, jak: Havas Media i Sales&More, Publicis Lion, VMLY&R, Point of View oraz Feeders.agency. Reżyserem spotu jest Tadeusz Śliwa.
Spoty wizerunkowe:
Alternatywne formaty