Bank zmieniającego się świata
Menu

Kontakt dla mediów

BNP Paribas przybliża inwestorom kraje arabskie

Jesienna edycja Programu Handlu Zagranicznego dotarła do półmetka. Przedstawiciele małych i średnich firm oraz większych przedsiębiorstw mieli już okazję zapoznać się ze specyfiką inwestowania we Francji, a ostatnio na bardziej egzotycznych rynkach krajów arabskich. Na spotkaniach w Warszawie, Katowicach i Krakowie, eksperci banku podpowiadali jak skutecznie konkurować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Katarze, Omanie i Arabii Saudyjskiej.

Zrozumienie odmienności kulturowej i właściwe nastawienie na inny sposób prowadzenia biznesu są szczególne ważne w kontekście krajów arabskich. Państwa Bliskiego Wschodu od kilku dekad budują swoją mocarstwową pozycję. Ich gospodarki, dawniej oparte niemal wyłącznie o eksport ropy, w ostatnich latach dynamicznie się dywersyfikują, stwarzając wiele interesujących okazji inwestycyjnych. Drapacze chmur i sztuczne wyspy skutecznie działają na podświadomość przedsiębiorców, obrazując lokalny potencjał. Barierami bywają język, obawy dotyczące odmiennej kultury prawnej i nieznajomość miejscowych zwyczajów – tak innych niż europejskie. Bank BNP Paribas pokazuje, jak te przeszkody pokonać.

Wydarzenia poświęcone gospodarkom Bliskiego Wschodu organizowane są we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się z uczestnikami m.in. Agnieszka Józefowicz-Krakowiak – Koordynatorka Programu Partnerskiego i Wydarzeń Towarzyszących w polskiej sekcji EXPO2020, odpowiedzialnej za przygotowanie obecności Polski na Światowej Wystawie EXPO w Dubaju. Prezentacje przedstawili także Jarosław Kaczyński – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju, Jacek Grad – Arabista oraz Wojciech Chatys z Centrum Ekspertów Branżowych PAIH. Aspekty kulturowo-instytucjonalne zaprezentowała dr Malwina Bakalarska – trenerka międzykulturowa i konsultantka biznesu.

Czwarta edycja PHZ wystartowała 18 września 2019 r. Pierwszych 7 konferencji organizowanych w kilku miastach, dotyczyło możliwości rozwoju polskich firm we Francji. Konferencje dotyczące krajów arabskich odbyły się w Warszawie, Katowicach i Krakowie. Pod koniec października odbędą się kolejne spotkania poświęcone Francji, a w listopadzie Bank BNP Paribas przyjrzy się rynkowi włoskiemu.

Program tegorocznej jesiennej edycji PHZ obejmuje także konferencje poświęcone innym rynkom:

Francja – spotkania odbędą się 28 i 29 października w Zielonej Górze i Poznaniu.

Włochy – spotkania odbędą się 4, 5, 6, 7 i 8 listopada odpowiednio w Lublinie, Rzeszowie, Nowym Sączu, Częstochowie i Siedlcach.

W tegorocznej wiosennej edycji PHZ zorganizowano 16 spotkań, w których udział wzięło udział ponad 1500 uczestników.

Program Handlu Zagranicznego (PHZ) to realizowany od wiosny 2018 r. cykl konferencji poświęconych współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi, z różnych krajów. Inicjatywa Banku BNP Paribas Polska, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) i wywiadowni gospodarczej Bisnode ma zachęcić polskich przedsiębiorców do rozwoju eksportu oraz inwestycji zagranicznych. Uczestnicy spotkań mają okazję poznać najważniejsze kwestie finansowe, prawne i kulturowe, na które należy zwrócić uwagę planując rozwój na obcym rynku.

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektor Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik prasowy

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 10/16

01-211 Warszawa

napisz wiadomość