Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas ujednolici systemy informatyczne

W drugi weekend listopada (9-11.11) 2019 r. Bank BNP Paribas przeprowadzi ostatni etap przejęcia podstawowej działalności Raiffeisen Bank Polska. Proces ten będzie polegał na przeniesieniu obsługi wszystkich dotychczasowych produktów i usług, prowadzonych w systemach bankowości internetowej: Online, Online Biznes, Dealer, Broker oraz aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel, Mobilny Broker i Mobile Biznes do docelowych systemów bankowości internetowej i aplikacji mobilnych Banku BNP Paribas. Dzięki wprowadzonym zmianom Bank uprości i całkowicie ujednolici obsługę wszystkich klientów oraz zapewni nie tylko efektywniejsze, ale i bezpieczniejsze funkcjonowanie systemów bankowych.

 Numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze nadal będą aktywne (zgodnie z datą ważności). Na czas niezbędnych prac technicznych ograniczony będzie dostęp do niektórych usług, w szczególności bankowości internetowej. Transakcje kartami płatniczymi – zarówno płatności w sklepach, jak i wypłaty z bankomatów – będą obsługiwane na bieżąco.

Ważne informacje dla klientów:

  • Oddziały banku - w piątek 8 listopada br. placówki Banku będą zamknięte od godz. 13.00.
  • Ostatnia sesja płatnicza Elixir będzie realizowana następująco: sesja przychodząca do godz. 18.00, natomiast sesja wychodząca do godz. 15.00.
  • Od piątku 8 listopada od godz. 15.00 nie będzie możliwości zalogowania do systemów  Online, Online Biznes, Dealer, Broker, aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel i Mobilny Broker Mobile Biznes.
  • Od piątku 8 listopada od godz. 22.00 nie będzie możliwości zalogowania do systemów GOonline, Pl@net i aplikacji mobilnej Gomobile, Biznes Pl@net oraz BGŻ Optima.
  • Nie będzie można realizować płatności internetowych w powyższych systemach.
  • Płatności bezgotówkowe kartami płatniczymi będą w pełni dostępne.
  • Transakcje BLIK i Pay-by-link nie będą dostępne od piątku 8 listopada od momentu wyłączenia systemów elektronicznych (od godz. 15.00) dla klientów dawnego Raiffeisen Bank Polska i od 22.00 dla obecnych klientów Banku BNP Paribas.
  • Transakcje internetowe poza systemami Online, Dealer, Broker, Pl@net, GOonline, aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel, Mobilny Broker i GOmobile dokonywane kartami Banku będą realizowane jak na co dzień.
  • Podczas długiego weekendu migracyjnego nie będzie możliwości dodania / usunięcia karty płatniczej do usługi Apple Pay, Google Pay, transakcje realizowane z wykorzystaniem tych usług będą realizowane normalnie.
  • Ograniczona zostanie funkcjonalność infolinii - klient nie zrealizuje operacji na rachunku, ale możliwe będzie zablokowanie karty i uzyskanie informacji o ofercie.
  • Podczas długiego weekendu nie będzie możliwości sprawdzenia w bankomatach salda dostępnego na rachunku lub karcie.

Klienci w celu uzyskania szczegółowych informacji mogą skorzystać centrum telefonicznego, dostępnego pod numerem 801 321 123 lub +48 22 134 00 00 (dla połączeń z zagranicy) – koszt połączenia wg stawek operatora.

Co zmieni się dla klientów Banku?

Zmiany dotyczą głównie klientów dawnego Raiffeisen Bank Polska, którego działalność podstawowa została przejęta przez Bank BNP Paribas w ubiegłym roku. Klienci ci od 12 listopada br. zaczną korzystać ze wspólnego dla wszystkich systemu bankowości elektronicznej GOonline. Ponadto, numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze pozostaną aktywne (zgodnie z datą ważności na karcie). Szczegóły dotyczące kluczowych informacji na temat połączenia operacyjnego klienci znajdą na stronie Banku pod linkiem https://www.bnpparibas.pl/info-migracja/klient-indywidualny

Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • Bankowość internetowa – dotychczasowy system bankowości internetowej Online zostanie zastąpiony nowoczesnym systemem GOonline, dostępnym pod adresem (https://goonline.bnpparibas.pl/#!/login). Przy pierwszym logowaniu do nowego systemu, nie będzie możliwości skorzystania z mechanizmów zapamiętujących w przeglądarce, login należy wpisać ręcznie. Korzystanie z funkcji zapamiętywania loginów, identyfikatorów i haseł przez przeglądarki jest niebezpieczne i nierekomendowane przez Bank. Może to grozić przejęciem danych służących do logowania do kont klientów.
  • Hasła do logowania do systemu bankowości internetowej. Klienci zostaną poproszeni o zmianę hasła przy pierwszym logowaniu do nowego systemu.
  • W przypadku niewielkiej grupy klientów zmienią się loginy (identyfikatory do logowania). Klienci ci otrzymają oddzielnie informację dotyczącą konieczności zmiany loginu.
  • Bankowość mobilna – dotychczasową aplikację mobilną Mobilny Portfel od 12 listopada br. zastąpi aplikacja GOmobile. Aplikacja Mobilny Portfel zostanie wyłączona, a klienci będą musieli zainstalować sobie aplikację GOmobile.
  • Zmienią się opłaty i prowizje związane z wykonywaniem umów, zgodnie z informacjami przesłanymi do klientów w odrębnej korespondencji.
  • KOD BIC / SWIFT – od 12 listopada należy podawać nowy kod dla transakcji walutowych i zagranicznych: PPABPLPKXXX. 

Bez zmian numery rachunków, karty płatnicze, numery telefonów

Wszystkie numery rachunków bankowych pozostają bez zmian. Karty płatnicze zachowują ważność, a do autoryzacji transakcji będą służyć te same kody PIN. Wyciągi będą wysyłane tak, jak dotychczas. Historia wyciągów osób korzystających wcześniej z bankowości internetowej Online z ostatnich 24 miesięcy zostanie przeniesiona do systemu bankowości GOonline. Bez zmian pozostają również numery infolinii (801 321 123 lub + 48 22 134 00 00, + 48 500 990 500 – dla połączeń komórkowych) – koszt połączenia wg taryfy operatora. 

BiznesPl@net w miejsce Online Biznes

Zmiany dotyczą również klientów biznesowych, przedsiębiorstw i korporacji, korzystających do tej pory z systemu bankowości internetowej Online Biznes. Użytkownicy tego systemu 12 listopada br. zostaną przeniesieni do systemu bankowości internetowej BiznesPl@net, dostępnego pod adresem www.bnpparibas.pl wraz z ich dotychczasowymi uprawnieniami i nadanymi dostępami. Pierwsze logowanie w BiznesPl@net odbędzie się przy pomocy identyfikatora używanego dotychczas w Online Biznes i z zastosowaniem reguł silnego uwierzytelnienia. Szczegółowe informacje na temat wybranego sposobu logowania klienci znajdą na stronie Banku pod linkiem https://www.bnpparibas.pl/info-migracja/klient-biznesowy

GOmobile Biznes w miejsce Mobile Biznes

Aplikacja mobilna Mobile Biznes zostanie wyłączona w dniu 9 listopada 2019 r. Niezbędne będzie pobranie nowej aplikacji GOmobile Biznes ze sklepu Google Play/Apple Store, instalacja, a następnie aktywacja aplikacji w systemie BiznesPl@net. 

Wcześniejszy przelew do ZUS

Z uwagi na ograniczenie pracy oddziałów i bankowości elektronicznej, rekomendujemy, by zlecenia przelewów do ZUS dokonać odpowiednio wcześniej, najlepiej do 8 listopada. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Ujednolicenie systemów bankowych zapewni nie tylko efektywniejsze, ale i ich bezpieczniejsze funkcjonowanie. Bank BNP Paribas zwraca szczególną uwagę, by jak zawsze, zachować ostrożność i nie reagować np. na e-maile czy SMS-y, zachęcające m.in. do podawania danych logowania do systemów bankowych. Bank nigdy nie wysyła do klientów korespondencji elektronicznej, w której prosi o podanie danych potrzebnych do logowania czy przekazywania haseł autoryzacyjnych do transakcji.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość