BNP Paribas wspiera akcję „Zaświeć się na niebiesko”
2 kwietnia br. Bank BNP Paribas po raz kolejny wesprze globalną akcję koordynowaną w Polsce przez Fundację SYNAPSIS i zaświeci się na niebiesko.
Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Choć jest to najczęstsze zaburzenie rozwojowe i dotyka 1 na 59 dzieci, to świadomość autyzmu w społeczeństwie jest wciąż bardzo niska, a osoby nim dotknięte często spotykają się z krzywdzącymi komentarzami otoczenia.
W ramach akcji BNP Paribas 2 kwietnia br. w godzinach wieczornych podświetli na niebiesko centralę Banku zlokalizowaną w budynku PRIME w Warszawie, inaugurując tym samym Miesiąc Wiedzy na Temat Autyzmu. Dodatkowo, spółka należąca do Grupy BNP Paribas - BNP Paribas Real Estate Poland podświetli wybrane budynki, którymi zarządza: Green2Day we Wrocławiu, Turawa Park w Zawadzie, Atrium Tower, Marynarska Point 2, Domoteka w Warszawie oraz Kazimierz Office Center w Krakowie.
„Zaświeć się na niebiesko” (Light It Up Blue) to ogólnoświatowa akcja organizowana od 2011 roku przez amerykańską organizację Autism Speaks, a w Polsce propagowana przez Fundację SYNAPSIS. Inicjatywa polega na wyrażeniu solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem poprzez podświetlenie na niebiesko budynków instytucji publicznych i komercyjnych.
Alternatywne formaty