Współpraca biznesowa z Niemcami w trakcie i po pandemii? Bank BNP Paribas zaprasza na PHZ online
Bank BNP Paribas rozpoczyna nową edycję Programu Handlu Zagranicznego (PHZ), która obejmie cztery spotkania. Dwa pierwsze będą poświęcone rynkowi niemieckiemu. 8 i 9 czerwca eksperci i przedsiębiorcy dyskutować będą o wpływie pandemii na współpracę gospodarczą z naszym zachodnim sąsiadem. Dzięki formule online w wydarzeniu będą mogli uczestniczyć przedsiębiorcy z małych i średnich firm z dowolnego miejsca w Polsce.
Polska jest piątym głównym dostawcą towarów do Niemiec i jednocześnie siódmym największym odbiorcą niemieckich produktów. Niemcy odpowiadają za prawie 30% polskiego eksportu i 21,4% importu. W 2019 roku bilans handlowy pomiędzy Polską a Niemcami zamknął się nadwyżką. Polska wyeksportowała do Niemiec towary na kwotę 61,8 mld EUR, natomiast nabyła z Niemiec towary o łącznej wartości 47,1 mld EUR.
- Niemcy to główny partner handlowy Polski, a potencjalny wpływ koronawirusa na nasze dwustronne relacje gospodarcze jest kluczowy dla wyników polskiego eksportu. Dlatego tegoroczne spotkania PHZ rozpoczynamy od Niemiec – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes zarządu Banku BNP Paribas. - Popularność webinariów organizowanych przez Bank BNP Paribas w ostatnich tygodniach, skłoniła nas, aby również konferencje PHZ przenieść do internetu. Dzięki temu dostęp do najnowszej specjalistycznej wiedzy o zagranicznych rynkach możemy zaoferować uczestnikom z całej Polski.
Spotkanie „Jak robić biznes w Niemczech – wyzwania i szanse w trakcie i po pandemii” odbędzie się 8 i 9 czerwca w godzinach 14:00-15:30. Zainteresowani przedsiębiorcy będą mogli uczestniczyć w konferencji w dogodnym terminie albo wziąć udział w obu spotkaniach.
Program Handlu Zagranicznego to cykl konferencji na temat współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi z różnych krajów organizowanych dwa razy w ciągu roku począwszy od wiosny 2018 r. Dotychczas odbywały się one w wybranych miastach w Polsce, teraz dostępne będą z dowolnego miejsca. Inicjatywa jest realizowana przez Bank BNP Paribas Polska we współpracy z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), wywiadownią gospodarczą Bisnode oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH). Partnerem merytorycznym spotkań dotyczących Niemiec jest AHK Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, a patronat medialny nad wydarzeniem objął dziennik Rzeczpospolita.
PHZ to jeden z przykładów na to, że Bank BNP Paribas wspiera swoich klientów nie tylko świadcząc najwyższej jakości usługi finansowe, ale też dzieląc się ekspercką wiedzą. Również inne organizowane przez Bank webinaria cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Aktualnie Bank prowadzi cykl seminariów internetowych dla mikroprzedsiębiorców poświęcony zagadnieniom z zakresu e-commerce oraz marketingu internetowego. Klika tygodni temu, wprowadzając możliwość ubiegania się subwencje PFR, Bank BNP Paribas zorganizował webinaria dla firm zainteresowanych tą formą wsparcia, w których wzięło udział ponad 5 tys. osób. Bank wychodzi naprzeciw różnym potrzebom przedsiębiorców – wśród jego niedawnych inicjatyw jest współfinansowanie ogłoszeń firm w serwisie OLX. Bank BNP Paribas stawia również na najnowsze rozwiązania technologiczne. Dbając o szybki i wygodny dostęp do usług, umożliwia umawianie się na spotkania z konsultantem w oddziale poprzez aplikację Booksy, a także stale unowocześnia i rozszerza funkcje dostępne w systemach GOonline i GOmobile.
Alternatywne formaty