Podcasty się sprawdziły. Bank BNP Paribas podsumowuje pierwszy rok z komunikacją audio
Pandemia i konieczność społecznego dystansowania wymusiły na wielu firmach zmianę w podejściu do komunikacji z klientami. W kwietniu Bank BNP Paribas, jako pierwszy bank w Polsce, zaczął regularnie publikować własne podcasty. Do dziś przygotował 60 takich nagrań na kanale Spotify o łącznej długości ponad 2380 minut, których można też słuchać na specjalnej stronie BNP Paribas Talks. W nagraniach eksperci banku regularnie dzielą się wiedzą o tematyce finansowej, przygotowywanych przez media biznesowe.
- Przez kilka lat rozwijaliśmy inicjatywę BNP Paribas Talks – spotkania z inspirującymi ludźmi w oddziałach bankowych w całej Polsce. Chcieliśmy przybliżać tematy związane z kulturą, sztuką czy nauką szerokiej publiczności, w niezobowiązujących warunkach. Pandemia mogła te plany pokrzyżować. Przeniesienie BNP Paribas Talks do internetu, w formie podcastów, pozwoliło nie tylko zachować ideę cyklicznych, swobodnych rozmów na ciekawe tematy, ale nawet rozszerzyć ją. W ciągu ostatnich miesięcy poruszaliśmy w podcastach zupełnie nowe wątki, takie jak ekologia, a przy tym docieraliśmy do większej grupy ludzi, niż kiedy spotkania odbywały się w oddziałach – mówi Izabela Tworzyło, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.
Dotychczas[1] Bank BNP Paribas zamieścił na kanale Spotify 60 podcastów, gdzie odsłuchano je ponad 6000 razy przez osoby z 26 krajów. Największą popularnością cieszyła się rozmowa z Mariuszem Szczygłem o kulturowym, społecznym i architektonicznym fenomenie Pragi, którą odtworzono aż 1180 razy. Te same podcasty, a także dodatkowo materiały video, są publikowane na specjalnej stronie BNP Paribas Talks, gdzie do tej pory podcastów odsłuchano ponad 5000 razy. Na tym kanale najczęściej wybierany był podcast o tematyce podróżniczej – Wschodnia Polska na Wakacje.
Seria ma kilka kategorii tematycznych: kultura, biznes, ekologia, kobieta, podróże i psychologia. Wśród gości, którzy przyjęli zaproszenie banku, znaleźli się m.in. Joanna Bator, Janina Daily, Marek Krajewski, Wojciech Kuczok, Agata Passent i Mariusz Szczygieł. Wśród najnowszych świąteczno-noworocznych nagrań są m.in. te z zapisami trzech rozmów z ciekawymi osobami: Ola Iwacz, psycholog i terapeuta pedagogiczny podpowie, jak nauczyć dziecko naturalnego dawania, Tomasz Sobierajski, socjolog o tym skąd bierze się w nas przeświadczenie, że musimy być „grzeczni”, natomiast Wojciech Eichelberger, psycholog i psychoterapeuta pomoże nam zatrzymać się i z uważnością wejść w Nowy Rok.
Zaangażowanie Banku BNP Paribas w komunikację za pomocą podcastów nie ogranicza się do własnych nagrań. Bank współpracował również z mediami o tematyce biznesowej i technologicznej będąc m.in. partnerem 20 podcastów w ramach cyklu „PB do słuchania” Pulsu Biznesu (w pięciu z nich wystąpili bankowi eksperci). Największą popularnością cieszyła się rozmowa red. Pawła Sołtysa z Jerzy Nikorowskim, zastępcą dyrektora Biura Maklerskiego BNP Paribas na temat inwestycji giełdowych. Dodatkowo bank zrealizował podcasty z portalem fintek.pl, w których eksperci banku opowiadali m.in. o współpracy banku z Booksy, Autenti i OLX.
Podcasty pb.pl z ekspertami Banku BNP Paribas w ramach cyklu PB do słuchania:
- Jarosław Rot, dyrektor zarządzający w Banku BNP Paribas, odpowiedzialny za pion zarządzania aktywami i pasywami
- Mariusz Łukasiewicz, prezes BNP Paribas Faktoring
- Bartosz Urbaniak, szef bankowości agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę
- Jerzy Nikorowski, zastępca dyrektora Biura Maklerskiego BNP Paribas
- Piotr Mietkowski, dyrektor zarządzający bankowości inwestycyjnej na Europę Środkową i Wschodnią, Grecję, Turcję i Izrael w Grupie BNP Paribas
[1] Dane na 14.12.2020 r.
Alternatywne formaty