Bank BNP Paribas partnerem programu pomocowego PFR. Wnioski o subwencje w ramach Tarczy 2.0 można składać od 15 stycznia
Od piątku, 15 stycznia, Klienci Banku BNP Paribas prowadzący działalność gospodarczą będą mogli składać wnioski o wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikro, małych i średnich firm za pomocą bankowości internetowej GOonline oraz systemu BiznesPl@net. Wartość pomocy Polskiego Fundusz Rozwoju to 13 miliardów złotych. Wnioski o subwencje można składać do końca lutego.
- Sprawnie dostosowaliśmy systemy informatyczne do wyzwania, jakim będzie pośrednictwo w przyznawaniu finansowania. Dla wielu polskich przedsiębiorstw każdy dzień funkcjonowania w warunkach obecnych obostrzeń to ryzyko znaczących strat. Dlatego cieszymy się, że możemy umożliwić naszym Klientom składanie wniosków już od dnia uruchomienia Tarczy 2.0 – mówi Jerzy Śledziewski, Wiceprezes Zarządu Banku BNP Paribas, odpowiedzialny za Obszar Bankowości MSP i Bankowości Korporacyjnej.
O pomoc z tarczy za pośrednictwem banku mogą aplikować mikroprzedsiębiorstwa (od 1 do 9 pracowników) oraz małe i średnie firmy (do 249 pracowników). By móc ubiegać się o subwencję należy spełnić kilka warunków. Mikrofirma musi wykazać, że jej roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro, a Covid-19 spowodował spadek obrotów o co najmniej 30 proc. w stosunku do 2019 roku. Wobec firmy nie może toczyć się postępowanie upadłościowe, likwidacyjne ani restrukturyzacyjne. Firma musi być polskim rezydentem podatkowym i rozliczać w Polsce podatki, nie zalegając z płatnościami podatkowymi oraz składkami na ZUS. Środki z subwencji (18 lub 36 tys. złotych na jednego pracownika – w zależności od wielkości spadku przychodów; maksymalnie 324 tys. złotych) są bezzwrotne w przypadku utrzymania zatrudnienia przez rok od ich otrzymania.
Małe i średnie firmy mogą liczyć na wsparcie finansowe PFR, jeśli ich roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa jest niższa niż 43 mln euro. Podobnie jak w przypadku mikroprzedsiębiorstw należy wykazać spadek obrotów, spowodowany pandemią o 30 proc. względem 2019 roku. Wobec firmy nie może toczyć się postępowanie upadłościowe, likwidacyjne ani restrukturyzacyjne. Warunkiem jest również polska rezydencja podatkowa i rozliczanie podatków w naszym kraju. Subwencja wypłacana jest w kwocie 70% straty brutto (przed opodatkowaniem), do maksymalnej kwoty 3,5 mln zł. Środki są bezzwrotne pod warunkiem kontynuacji prowadzenia działalności oraz odpowiedniego rozliczenia subwencji.
Warunkiem otrzymania subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 jest stosowanie się przez przedsiębiorcę do ograniczeń, nakazów i zakazów ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego.
Tarcza finansowa 2.0 została przygotowana dla 45 branż objętych restrykcjami z Polskiej Klasyfikacji Działalności. Spółki zależne od jednostek samorządu terytorialnego mogą skorzystać z Tarczy 2.0 na zasadach uproszczonych, takich jak MŚP - w odróżnieniu od Tarczy 1.0, gdzie indywidualne wnioski podlegały rygorowi analizy wniosków Dużych Firm w związku z klasyfikacją UE.
Dodatkowe informacje o Tarczy, można znaleźć na stronie internetowej: https://www.bnpparibas.pl/koronawirus-aktualnosci/tarcza-finansowa-pfr-2-0, lub dzięki webinariom, przygotowanym dla przedsiębiorców przez Bank BNP Paribas oraz PFR
https://www.bnpparibas.pl/koronawirus-aktualnosci/tarcza-finansowa-pfr-2-0. Klienci banku otrzymają również specjalne komunikaty w bankowości internetowej GOonline i BiznesPl@net.
Alternatywne formaty