Bank zmieniającego się świata
Menu

Kontakt dla mediów

Bank BNP Paribas we współpracy z Fundacją Uniwersytet Dzieci podpowie najmłodszym jak planować i realizować swoje pomysły

Bank BNP Paribas poszerza zakres swojej współpracy z Fundacją Uniwersytet Dzieci. Bank został partnerem projektu „Mistrzowie planowania. Jak zrealizować pomysł?”. Jego ideą jest pomoc dzieciom w rozwijaniu umiejętności pozwalających efektywnie dążyć do założonych celów. Działanie wpisuje się w założenia inicjatywy „Misja Edukacja”, realizowanej przez bank od ubiegłego roku.

Projekt „Mistrzowie planowania. Jak zrealizować pomysł?” ma na celu pomoc dzieciom we wspólnym planowaniu i realizacji projektów. W trakcie lekcji uczniowie poznają różne aspekty i etapy procesu dążenia do celu, wzmocnią swoją kreatywność i rozwiną samoświadomość oraz przedsiębiorczość. Dzieci będą również ćwiczyć elastyczność, współpracę i empatię. Projekt przeznaczony jest dla klas II-IV szkół podstawowych. Dzięki wsparciu Banku BNP Paribas powstaną cztery zupełnie nowe scenariusze lekcji.

- Wspieranie działań edukacyjnych, również poza naszą organizacją, traktujemy jako jeden z priorytetowych elementów społecznego zaangażowania banku. Jako instytucja zaufania publicznego czujemy się zobowiązani do współudziału w budowie społeczeństwa otwartego i przygotowanego na wyzwania współczesności i przyszłości. Współpraca z wyspecjalizowaną fundacją pozwala łączyć nasze doświadczenia z ekspercką wiedzą praktyków i skuteczniej realizować ten cel – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

„Misja Edukacja” to inicjatywa, która obejmuje szereg działań edukacyjnych z zakresu finansów, ekologii, bezpieczeństwa, przedsiębiorczości czy psychologii. Ich adresatami są nie tylko dzieci, ale także dorośli, w tym seniorzy. We współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej powstał „Przewodnik po bankowości internetowej GOonline dla początkujących” oraz cykl webinariów przybliżających tematykę e-bankowości. Wspólnie z fundacją Kosmos dla Dziewczynek bank przeprowadził warsztaty pt. „SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory” (2 000 uczestników), przybliżające temat budowania kobiecych wzorców, a wraz z Centrum Nauki Kopernik zaprosił dzieci z rodzicami na cykl warsztatów edukacyjnych, skupionych wokół ekologii i dbałości o naturę (4 000 uczestników). Bank zorganizował również warsztat online pt. „Samodzielniaki ogarniają budżet” dla dzieci chcących uczyć się samodzielności w świecie finansów i rodziców, którzy je w tym wspierają (ponad 1 200 uczestników). W ramach projektu „Misja Edukacja” pracownicy Banku BNP Paribas przeprowadzili w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w całej Polsce 156 lekcji dla ponad 4 200 uczniów.

Bank od lat angażuje się także w zewnętrzne projekty edukacyjne, czego najlepszym przykładem jest BAKCYL, program edukacji finansowej koordynowany przez Warszawski Instytut Bankowości, w którym bankowcy-wolontariusze uczą dzieci i młodzież finansów.

Fundacja Uniwersytet Dzieci, z którą bank będzie prowadził projekt „Mistrzowie planowania. Jak zrealizować pomysł?”, stawia sobie za cel upowszechnianie nowoczesnych metod edukacyjnych. Tworzy autorskie scenariusze lekcji dla szkół podstawowych w ramach programu „Uniwersytet Dzieci w Klasie”. Już od 8 lat nauczyciele z całej Polski zamieniają swoje klasy w prawdziwe centra pytań i doświadczeń. Dzięki swoim działaniom fundacja inspiruje ponad 150 tys. dzieci rocznie.

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektor Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik prasowy

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość