Bank zmieniającego się świata

Szkolenie z pierwszej pomocy i tolerancji w jednym. Wyjątkowa inicjatywa Banku BNP Paribas i PCK

Zdarzają się sytuacje, w których, aby uratować czyjeś życie, trzeba znać zasady udzielania pierwszej pomocy i odważyć się zastosować je w praktyce. Jednak czy bylibyśmy tak samo chętni pomóc każdej osobie, niezależnie od jej wyglądu? Bank BNP Paribas we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, przeprowadził eksperyment społeczny i wspiera wyjątkowe szkolenia z pierwszej pomocy, będące jednocześnie lekcją tolerancji.

Według CBOS[1] 67% badanych deklaruje, że umiałoby w razie wypadku udzielić pierwszej pomocy, ale tylko 19% jest całkowicie pewnych swoich umiejętności w tym zakresie. To nie jedyne ograniczenie. Jak pokazuje raport Centrum Badań nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego[2], nie jest oczywiste, że równie chętnie nieślibyśmy pomoc każdej osobie.

Bank BNP Paribas we współpracy z warszawskim oddziałem PCK postanowił zweryfikować to spostrzeżenie organizując szczególne szkolenie z pierwszej pomocy. Uczestnicy mieli za zadanie  przetestować swoje umiejętności na fantomach ucharakteryzowanych na bezdomnego mężczyznę; muzułmańską uchodźczynię oraz osobę genderqueer. Zaskakująca sytuacja pozwoliła im skonfrontować się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami. Na koniec szkolenia uczestnicy spotkali się z prawdziwymi osobami, które były pierwowzorami reanimowanych.

Naszym eksperymentem społecznym chcieliśmy sprawdzić, czy jesteśmy w stanie nieść pomoc każdej osobie, niezależnie od jej pochodzenia, wyznania, tożsamości płciowej czy sytuacji społecznej. Uczestniczki i uczestnicy tego doświadczenia zderzyli się nie tylko z przejmującymi historiami bohaterów, ale i własnymi, głęboko skrywanymi przekonaniami. Warto pamiętać, że pierwsza pomoc jest niezbędna nie tylko w sytuacjach kryzysowych, takich jak wojny czy katastrofy naturalne, ale również w codziennym życiu, a potrzeba jej udzielenia może pojawić się nagle i dotyczyć każdego z nas – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Departamentu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. – Bank BNP Paribas od 2017 roku działa na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju, a wśród nich Celu 3. – Dobre zdrowie i jakość życia. Chcąc zapewnić jego realizację, wspieramy naukę udzielania pierwszej pomocy, jednocześnie zwracając uwagę na równie istotny aspekt szacunku i tolerancji – dodaje Dariusz Maciołek.

We współpracy z agencją VMLY&R powstał film relacjonujący to wyjątkowe szkolenie, który można obejrzeć tutaj. To pierwszy krok w nowym projekcie Banku BNP Paribas „Pierwsza pomoc ludzkości”. Nagranie z eksperymentu stanie się materiałem pomocniczym PCK, pokazywanym podczas szkoleń z pierwszej pomocy. W kolejnym etapie trafi również do szkół, z którymi współpracuje organizacja oraz może być wykorzystywane m.in. podczas wydarzeń związanych z pierwszą pomocą czy letnich akcji organizowanych przez PCK.

Ideę komunikacyjną oraz działania digital przygotowała agencja VMLY&R. Za produkcję odpowiada agencja Warsaw Witches.

 

[1]https://www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty/open_file.php?url=2017/K_096_17.PDF&tytul=Polacy+wobec+wypadk;243;w+drogowych   

[2] http://cbu.psychologia.pl/raporty/tematycznie/  

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość