Bank zmieniającego się świata

Jak rozmawiać z dzieckiem o finansach? Startuje ,,Misja Kieszonkowe”, kolejna inicjatywa edukacyjna Banku BNP Paribas

50 zł miesięcznie to średnie kieszonkowe, jakie dostają dzieci w wieku 6-10 lat, nastolatki mają do dyspozycji 100 zł miesięcznie – wynika z badania przeprowadzonego wśród rodziców na zlecenie Banku BNP Paribas. Ale czy nasze pociechy wiedzą, jak mądrze gospodarować tymi pieniędzmi? To główna obawa rodziców. Odpowiedzią jest „Misja Kieszonkowe” – przy pomocy specjalnie powołanej kapituły ekspertów, bank podpowiada, jak uczyć najmłodszych odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy.

Badanie jakościowo-ilościowe dotyczące postaw rodziców wobec kieszonkowego, przeprowadzone na zlecenie Banku BNP Paribas, pokazało, że zdaniem rodziców dzieci mają do dyspozycji za dużo pieniędzy, które dostają przy różnych okazjach, niekoniecznie w ramach kieszonkowego. To rodzi ich obawy, że nie będą potrafili nauczyć swoich pociech mądrego gospodarowania pieniędzmi w świecie, który promuje konsumpcjonizm i materializm.
Podjęcie tematu edukacji finansowej to ważny temat dla wielu rodziców. Wprowadzając swoje pociech w świat finansów, już od najmłodszych lat, mogą uniknąć problemów z jakimi sami borykają się w życiu dorosłym, np. z wycenianiem swojej własnej pracy czy rozmów z pracodawcą na temat podwyżki. 

- Pieniądze otrzymywane regularnie przez dziecko, to znakomite narzędzie do nauki samodzielnego zarządzania własnym budżetem. Jak pokazało badanie, rodzice doceniają ten edukacyjny walor kieszonkowego, a jednocześnie potrzebują podpowiedzi, które pomogą im w kształtowaniu odpowiedzialnego podejścia do pieniędzy u dzieci. Dlatego powołaliśmy kapitułę ekspertów, reprezentujących różne dyscypliny – m.in. psychologię, socjologię, ekonomię – którzy na specjalnie przygotowanej przez Bank BNP Paribas stronie dzielą się swoimi poradami dla rodziców – mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas zaprosił do współpracy sześcioro ekspertów, są to: Natalia Tur – socjolożka rodziny, Tatiana Mindewicz-Puacz – psychoterapeutka, Monika Sajkowska – prezeska zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Maciej Samcik – publicysta finansowy, Aleksander Naganowski – dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe, Grzegorz Markowski – dziennikarz, partner w CPC Brand Consultants. Kapituła wspólnie opracowała „Kieszonkowy poradnik rodzica”, w którym podpowiadają, jak rozmawiać z dziećmi o kieszonkowym. W ramach strony misjasamodzialnosc.pl, bank przygotował specjalną podstronę „Misji Kieszonkowe 2022”. Oprócz poradnika, rodzice znajdą tam także odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące kieszonkowego oraz wskazówki ze strony ekspertów, którzy w oparciu o naukowe przesłanki pomogą podjąć racjonalne decyzje dotyczące finansów dziecka.

Akcji towarzyszy również program edukacyjny „Misja Kieszonkowe” w szkołach, który rozpoczął się w marcu. Na bazie autorskich materiałów nauczyciele będą przeprowadzali lekcje edukacji finansowej w klasach III-VI. Klasy będą mogły wziąć udział w przygotowanym przez bank konkursie z nagrodami.

Bank BNP Paribas inicjuje szereg działań z zakresu edukacji finansowej. Na stronie misjasamodzielnosc.pl udostępnia rodzicom artykuły, podcasty i inne narzędzia do nauki przez zabawę, a najmłodszym – edukacyjne gry. W ubiegłym roku zaprosił rodziców i dzieci na warsztaty „Samodzielniaki ogarniają budżet”. Misja Kieszonkowe realizuje także dwa z siedemnastu Celów Zrównoważonego Rozwoju (cel 4. – dobra jakość edukacji i cel 10. – mniej nierówności), które bank traktuje jako drogowskaz w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania postaw rodziców wobec kieszonkowego. 

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość