Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas laureatem w 3 kategoriach rankingu Instytucja Roku, 18 Centrów Klienta z tytułem Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce

Bank BNP Paribas został laureatem rankingu Instytucja Roku, który organizuje portal Moje Bankowanie. Zdobył nagrody w 3 kategoriach: Najlepsza obsługa w placówce, Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych oraz Najlepszy proces otwarcia konta w placówce. 18 Centrów Klienta Banku BNP Paribas otrzymało indywidualne wyróżnienia i tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce.

- Nagrody przyznawane za jakość obsługi mają dla nas fundamentalne znaczenie. Stale poszerzamy zakres usług dostępnych w kanałach zdalnych. Konsekwentnie zmieniamy też format naszych placówek, rezygnując z obsługi kasowej i przekierowując kompetencje doradców na służenie Klientom radą i pomocą w doborze odpowiednich rozwiązań. Osiągnęliśmy pod tym względem pozycję lidera – mamy już ponad 200 takich oddziałów, prawie połowę całej sieci. Wprowadzamy też szereg narzędzi i udogodnień architektonicznych zapewniających dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i seniorów, którą potwierdzają kolejne certyfikaty OK Senior i Obiekt bez Barier. Nazwa – Centra Klienta – którą posługujemy się od pewnego czasu w odniesieniu do naszych placówek, podkreśla nasze skupienie na pozytywnych doświadczeniach osób, które je odwiedzają – mówi Maciej Chlebowski, dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

Ranking Instytucja Roku to najbardziej kompleksowy projekt poświęcony jakości obsługi Klienta w sektorze bankowym, który prowadzony jest w sposób ciągły przez cały rok. W ramach 8. edycji Instytucji Roku w 2022 r. zrealizowano 4 kwartalne fale badania, które objęły 13 banków. Laureatami są instytucje, które w poszczególnych kategoriach osiągnęły wynik co najmniej 80%.

- Serdeczne gratulacje należą się naszym pracownikom. Przede wszystkim tym, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientem w Centrach Klienta oraz poprzez kanały zdalne, ale także pracownikom działów operacyjnych, których praca, choć mniej widoczna, jest równie ważna. To dzięki profesjonalizmowi i zaangażowaniu ich wszystkich bankowanie z Bankiem BNP Paribas przebiega sprawnie i przekłada się na pozytywne doświadczenia Klienta – mówi Katarzyna Michalska, dyrektorka Biura Rozwoju Komunikacji z Klientem w Banku BNP Paribas.

Najlepsza obsługa w placówce

W tej kategorii skupiono się na produktach bankowości indywidualnej. Klienci badający banki oceniali oferty rachunku dla uchodźców z Ukrainy, rachunków dla dzieci, kredytu gotówkowego oraz otwarcia relacji z nowym bankiem w zakresie konta, oszczędności i karty kredytowej. Wyznacznikiem była umiejętność budowania pozytywnego doświadczenia Klienta podczas kontaktu z bankiem.

Najlepsza Placówka Bankowa w Polsce

Oddziały tych banków, które w ramach kategorii Najlepsza obsługa w placówce uzyskały wynik co najmniej 80% punktów i potwierdziły go w dodatkowym pomiarze, otrzymały nagrody indywidualne. Bank BNP Paribas ma 18 Centrów Klienta, które zasłużyły na tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Są to:

  • Chorzów, ul. Wolności 13
  • Dąbrowa Górnicza, ul. 3 Maja 5
  • Kalisz, ul. Górnośląska 58
  • Kielce, ul. Warszawska 143d
  • Kielce, ul. Warszawska 4
  • Kłodzko, ul. S. Okrzei 3
  • Kościan, ul. Piłsudskiego 47
  • Kraków, ul. Mackiewicza 17a
  • Lublin, ul. Zana 35
  • Lublin, ul. Związkowa 26
  • Poznań, Al. Solidarności 46
  • Poznań, ul Głogowska 113-115
  • Rzeszów, Al. Piłsudskiego 32
  • Sosnowiec, ul. Warszawska 12
  • Szczecin, Al. Wojska Polskiego 3
  • Warszawa, Al. Komisji Edukacji Narodowej 95
  • Wrocław, ul. Swobodna 3
  • Zielona Góra, Stary Rynek 24a

Najlepszy proces otwarcia konta w placówce

Szukając laureatów tej nagrody, oceniano doświadczenie Klienta podczas rozmowy o oferowanych produktach oraz w trakcie procesu zakładania konta z kartą. Audytorzy zbadali procedurę zastrzeżenia karty, możliwość i sposób zamknięcia współpracy z bankiem i działania służące utrzymaniu Klienta.

Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych

W tej kategorii Klienci oceniali tę samą ofertę produktową, co w placówce. Zwracali jednak szczególną uwagę na pozytywne doświadczenia Klienta podczas kontaktu telefonicznego z infolinią oraz kontaktu mailowego z bankiem. W każdej fali badania Klient kontaktował się ze wszystkimi ocenianymi bankami, dzięki czemu możliwa była ocena porównawcza. Takie podejście weryfikowało również, jakie formy kontaktu są dostępne w poszczególnych bankach.

Szczegółowe informacje na temat wyników rankingu Instytucja Roku 2023 można znaleźć tutaj.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość