Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas digitalizuje obsługę Klienta: już ponad połowa oddziałów bez obsługi kasowej

Bank BNP Paribas mocno stawia na cyfryzację swoich Centrów Klienta, ograniczanie ich wpływu na środowisko i dalsze podnoszenie jakości obsługi. Już 205 z nich – ponad połowa wszystkich – to placówki bez obsługi kasowej. Doradcy Klientów mają więcej czasu na dokładną analizę potrzeb Klienta, dopasowanie oferty do jego potrzeb. Gotówkę za to wciąż można pobrać i zdeponować w bankomacie lub wpłatomacie. Taką zmianę roli oddziału umożliwia dynamiczna cyfryzacja, doceniona niedawno w organizowanym przez magazyn The Banker konkursie Innovation in Digital Banking Awards. Bank BNP Paribas został w nim uznany najbardziej innowacyjnym w obszarze bankowości cyfrowej w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Żaden inny bank w Polsce nie może się pochwalić taką liczbą placówek bez obsługi kasowej. Zgodnie z informacjami zebranymi przez portal Cashless na koniec czerwca br. średni wskaźnik udziału oddziałów bezgotówkowych w największych bankach w kraju wyniósł ok. 33 proc. W przypadku Banku BNP Paribas stanowią one ponad połowę sieci.

Wbrew obawom części Klientów, oddziały bez obsługi kasowej oferują nie mniej, ale zdecydowanie więcej możliwości niż te tradycyjne. Wszystkie operacje związane z papierowym pieniądzem można wykonać za pomocą bankomatu i wpłatomatu. Doradcy Klientów, odciążeni od czasochłonnych czynności związanych z liczeniem czy wydawaniem gotówki, mają więcej czasu na doradzanie oraz pomoc przy wyborze produktów. Brak obsługi kasowej przekłada się na możliwość poświęcenia Klientom większej uwagi i zbudowanie z nimi relacji, a co za tym idzie – zapewnienie najlepszych doświadczeń Klientów – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

Koncentracja Banku BNP Paribas na poprawie jakości obsługi poprzez rozwój narzędzi cyfrowych została doceniona przez prestiżowy, międzynarodowy magazyn The Banker. W tegorocznej edycji konkursu Innovation in Digital Banking Awards 2023 bank został nagrodzony w kategorii the Most Innovative in Digital Banking in CEE region. Rozwiązanie, które w szczególności doceniło jury jest bezpośrednio związane właśnie z obsługą w Centrach Klienta. W aplikacji dostępnej dla doradców, bank zaimplementował funkcjonalność, która pozwala łatwo zidentyfikować potrzeby Klientów i określić parametry oferty. Następnie użytkownik otrzymuje powiadomienie z GOmobile, a po jednym kliknięciu zostaje przekierowany do właściwego miejsca w aplikacji. Tam może wykonać odpowiednią operację związaną z zaproponowaną mu ofertą, np. otworzyć konto lub wykonać jedną z pozostałych 38 udostępnionych w ten sposób czynności posprzedażowych (zmiana limitów transakcyjnych, sprawdzenie harmonogramu rat kredytu itp.).

Od początku 2023 roku dzięki cyfrowej obsłudze Klienta w Centach Klienta, przeprowadzono prawie 25 000 spraw. To nie tylko usprawniło obsługę, ale przyczyniło się do realizacji celów Banku BNP Paribas związanych ze zrównoważonym rozwojem. Z wielu procesów całkowicie wyeliminowano zużycie papieru, ograniczony został ślad węglowy związany z procesem drukowania, skanowania i archiwizowania dokumentacji papierowej. Do tej pory implementacja rozwiązania przyczyniła się do oszczędności ok. 5 ton papieru, czyli 15 dużych drzew i ponad 1000 m3 wody.

Bank BNP Paribas zachęca do odwiedzin w swoich Centrach Klienta nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Zgodnie z wartościami wpisanymi do strategii banku, bank zwiększa dostępność placówek dla osób z ograniczeniami fizycznymi. Centra są łatwo dostępne pod względem architektonicznym, co poświadczają certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało już 128 z nich. To potwierdzenie, że obiekty są łatwo dostępne dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Doradcy Klientów udostępniają im m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a. Możliwe jest skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online lub z pętli indukcyjnych – systemów umożliwiających odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość