Klient na pierwszym miejscu: Bank BNP Paribas na podium rankingu "Przyjazny Bank Newsweeka"
Bank BNP Paribas został uhonorowany prestiżowym wyróżnieniem, zajmując drugie miejsce w rankingu "Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii „Bankowość dla Kowalskiego”. To kolejne potwierdzenie zaangażowania banku w zapewnianie najwyższej jakości obsługi Klientów oraz nowatorskiego podejścia do bankowości detalicznej.
Redakcje Newsweeka i Forbesa już po raz 22. przygotowały rankingi najlepszych banków w Polsce. Wyniki ogłoszono 25 października podczas Wielkiej Gali Bankowości 2023. Bank BNP Paribas zajął 2 miejsce w rankingu "Przyjazny Bank Newsweeka" w kategorii Bankowość dla Kowalskiego”. Jury doceniło podejście Banku BNP Paribas do Klientów, zaangażowanie instytucji w tworzenie ich pozytywnych doświadczeń oraz jakość obsługi i ofertę. W minionym roku, mimo licznych wyzwań w otoczeniu gospodarczym, takich jak wysoka inflacja, niepewność geopolityczna, Bank BNP Paribas konsekwentnie realizował swoją strategię GObeyond 2022-2025 i skupiał się na dostarczaniu Klientom usług bankowych najwyższej jakości. Zgodnie z jej założeniami, bank stale poszerza swoją ofertę, wychodząc poza tradycyjne produkty bankowe. Bank rozwija także swoją sieć Bezgotówkowych Centrów Klienta, które eliminują potrzebę obsługi kasowej, przyspieszając w ten sposób proces obsługi. Dzięki nowoczesnym Centrom konsultanci zwolnieni są z obowiązków związanych z obsługą gotówki i mogą skoncentrować się na doradztwie oraz pomocy Klientom w wyborze produktów i usług dostosowanych do ich potrzeb. Taka zmiana w placówkach banku była możliwa dzięki dynamicznej cyfryzacji, która zdobyła uznanie między innymi prestiżowego magazynu The Banker w konkursie Innovation in Digital Banking Awards 2023. Bank BNP Paribas został uznany w tym konkursie za najbardziej innowacyjny w obszarze bankowości cyfrowej w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Od początku 2023 roku dzięki cyfrowej obsłudze Klienta w Centrach Klienta, przeprowadzono ponad 25 000 spraw. Dzięki tym staraniom bank może pochwalić się dziś ponad 4 milionami Klientów detalicznych..
- Cieszymy się, że nasze starania w zakresie poprawy usług i jakości obsługi zostały dostrzeżone i nagrodzone przez jury rankingu "Przyjazny Bank Newsweeka." W kategorii „”Bank dla Kowalskiego oceniano rozmaite aspekty, takie jak łatwość otwierania rachunku, znajomość zakresu usług i oferty przez doradców, dostosowanie rozwiązań do potrzeb Klientów sposób prezentacji oferty banku oraz opłat za korzystanie z jego usług oraz efektywny kontakt z zespołem doradców. Bycie w czołówce najlepszych banków w Polsce to dla nas potwierdzenie, że nasza strategia i ciężka praca całego zespołu przynoszą oczekiwane rezultaty. Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia, ale nie zamierzamy spoczywać na laurach. Będziemy nadal dążyć do doskonalenia naszych usług i pozytywnie zaskakiwać naszych Klientów - mówi Volodymyr Radin, Wiceprezes Zarządu Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Personal Finance.
Jakość obsługi Klienta to także dostępność placówki, dlatego też Bank BNP Paribas podejmuje liczne działania ułatwiające korzystanie z Centrów Klienta osobom borykającym się z ograniczeniami czy niepełnosprawnościami – już 129 oddziałów spełnia kryteria „Obiekt bez barier”. Każde Centrum Klienta oferuje pomoc tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), zaś w wielu z nich funkcjonują systemy wspomagania słuchu. Klienci mogą zamówić także nagrania wizualne treści dokumentów w PJM. Dodatkowo, każda placówka banku wyposażona jest w lupę powiększającą i ramkę ułatwiającą podpisanie dokumentów osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku. Bank zapewnia także możliwość zapoznania się z wzorami umów w formie nagrania audio, wydruku powiększonego dokumentu oraz w alfabecie Braille'a. Bank BNP Paribas uzyskał także certyfikat OK SENIOR, co potwierdza, że jego placówki oferują rozwiązania przyjazne osobom w każdym wieku. Wszystkie te udogodnienia sprawiają, że obecność Banku BNP Paribas w zestawieniu „Newsweeka” jest uzasadniona i zasłużona.
Warto podkreślić, że ranking "Przyjazny Bank Newsweeka" został przygotowywany jest przez redakcję Newsweek we współpracy z agencją badawczą Minds & Roses w oparciu o metodę tajemniczego klienta. Ranking stanowi integralną część rozwoju polskiej bankowości, śledząc zmiany w sektorze i przyczyniając się do jej ewolucji poprzez zwracanie uwagi na spełnianie potrzeb Klientów. Z kolei ranking miesięcznika Forbes „Najlepszy Bank dla Firmy” ocenia usługi bankowe dla firm z segmentu MŚP. Badanie jakości obsługi przeprowadzane jest metodą mystery shopper, także z instytutem badawczym Minds & Roses.
Alternatywne formaty