Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas stawia na nowoczesność i innowacje oraz zdobywa prestiżowe nagrody Polish Contact Center Awards 2024!

Powitanie „Witamy w Banku BNP Paribas” wybrzmiewa setki razy dziennie w Warszawie i Katowicach. To właśnie w tych miastach pracuje łącznie ponad 200 konsultantów Departamentu Obsługi Klienta Banku BNP Paribas, którzy miesięcznie obsługują 170 tys. telefonów, 30 tys. czatów i 15 tys. wiadomości email od Klientów. Realizacja interakcji z Klientami na tak dużą skalę jest możliwa dzięki skutecznemu wykorzystaniu nowoczesnych technologii, w tym opartych na rozwiązaniach AI, oraz zaangażowaniu i profesjonalizmie każdego z konsultantów. To unikatowe na polskim rynku połączenie technologii z innowacyjnym modelem pracy konsultantów zostało docenione i wyróżnione w prestiżowym konkursie Polish Contact Center Awards 2024.

Pracownicy Departamentu Obsługi Klienta już od kilku lat korzystają z najnowocześniejszych na polskim rynku rozwiązań klasy Speech Analytics firmy Verint, które umożliwiają analizę, monitorowanie oraz zarządzanie interakcjami z Klientem w trybie on-line. System przekształca wszystkie nagrane rozmowy na tekst oraz zapewnia konsultantom dostęp - w prosty i atrakcyjny wizualnie sposób - do wyników analizy przeprowadzonych przez nich rozmów z Klientami. Takie rozwiązanie skutecznie wspiera konsultantów Banku BNP Paribas w procesie rozwoju osobistego oraz pomaga im w zapewnianiu najwyższego poziomu jakości obsługi Klientów.

Dodatkowo, aby poprawić komfort pracy konsultantów oraz podnieść satysfakcję Klientów, system dostarcza pracownikom Contact Center licznych informacji o Kliencie (w tym na temat stylu komunikacji, stworzonego przy wsparciu modeli AI) oraz wskazówki, które pomagają obsłużyć Klienta, komunikującego się w określony sposób. Efektem tych działań jest obserwowany ciągły wzrost satysfakcji Klientów z jakości obsługi Contact Center (potwierdzony wzrostem wyników badania tNPS) oraz satysfakcji samych pracowników.

Każdy telefon to inny Klient, inna sprawa, inny problem do rozwiązania. Dzięki temu zadania w Contact Center są ciekawe i różnorodne. Klienci nie trafiają do konsultantów losowo. Decydują o tym między innymi algorytmy. Klienci naszego banku, którzy wyrazili zgodę na profilowanie, trafiają do konsultanta, którego styl komunikacji jest najbardziej dopasowany do stylu komunikacji Klienta. Dzięki takiemu dopasowaniu (konsultanta i Klienta) rozmowy przebiegają sprawnie, co pozytywnie wpływa na zadowolenie Klienta oraz poprawia efektywność obsługimówi Marta Gilewska, Dyrektorka Departamentu Obsługi Klienta w Banku BNP Paribas.

Polish Contact Center Awards 2024 – nagrody dla Banku BNP Paribas

Nowatorskie podejście biznesowe Banku BNP Paribas do obsługi Klientów Contact Center oraz modele zarządzania jakością i relacjami z Klientem, wykorzystujące nowoczesne technologie, zostały docenione podczas gali Polish Contact Center Awards 2024.

Bank BNP Paribas otrzymał w tym konkursie dwie prestiżowe nagrody:

  • wyróżnienie w kategorii Najlepsza technologia wspierająca za „Program dopasowania sposobów komunikacji konsultantów do stylów rozmów Klientów z wykorzystaniem zaawansowanej analityki danych oraz sztucznej inteligencji”,
  • nagrodę główną w kategorii Najlepsze doskonalenie organizacji za „Wykorzystanie Verint AQM (Automated Quality Management) w procesie doskonalenia kompetencji pracowników Contact Center.

Otrzymane nagrody są potwierdzeniem, że sposób, w jaki rozwijamy biznes i dbamy o najlepsze doświadczenia Klientów, jest wyjątkowy. Jury konkursu doceniło naszą kreatywność, innowacyjność oraz unikatowość modelu pracy, który wdrożyliśmy i nadal rozwijamy. Źródłem tego sukcesu jest nasza otwartość na zmiany, pozytywne nastawienie, a przede wszystkim współpraca pomiędzy pracownikami jednostek biznesowych i jednostek wspierających nowe modele pracy: w Pionie Customer Care, Tribe Omnichannel oraz w Centrali Grupy BNP Paribas w Paryżu – mówi Agnieszka Graczyk, Dyrektorka Zarządzająca Pionu Customer Care w Banku BNP Paribas.

Wyróżnione narzędzia i modele pracy nie są jedynymi innowacyjnymi rozwiązaniami, jakie Bank BNP Paribas wdrożył i rozwija w celu dalszej poprawy jakości i efektywności procesów obsługi Klienta. Do takich narzędzi należy również uruchomiony w tym roku chatbot GENiusz, który wykorzystuje technologię GenAI. Pracownicy banku, w tym niebawem także konsultanci pracujący w Contact Center, mogą zapytać go o zagadnienia, które znajdują się w wewnętrznej bazie wiedzy banku, a GENiusz natychmiast udzieli im spójnych odpowiedzi, wskazując jednocześnie właściwe dokumenty źródłowe.

 

 

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość