Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas partnerem ogólnopolskiej, branżowej kampanii na rzecz cyberbezpieczeństwa

Związek Banków Polskich rozpoczął ogólnopolską kampanię na rzecz poprawy cyberbezpieczeństwa usług bankowych. Czynny udział w kampanii bierze Bank BNP Paribas, który od lat aktywnie, konsekwentnie i skutecznie wspiera swoich Klientów w bezpiecznym bankowaniu. Bank organizuje szeroko zakrojone akcje edukacyjne, ale przede wszystkim oferuje Klientom najnowsze rozwiązania technologiczne w obszarze cyber-security. Klienci banku mogą m.in. korzystać logowania face-id lub odciskiem palca, natychmiastowych powiadomień push, możliwości weryfikacji konsultanta z poziomu aplikacji czy zaawansowanej ochrony behawioralnej w systemach GOmobile i GOonline, która automatycznie wykrywa różnice w modelu zachowania Klienta.

Bank BNP Paribas projektuje swoje produkty, usługi i systemy informatyczne z pełną świadomością możliwości, ale też i zagrożeń niesionych przez postępującą cyfryzację społeczeństwa. Zapewnienie Klientom i pracownikom komfortu korzystania z usług cyfrowych przy jednoczesnej stałej pracy na rzecz podnoszenia standardów bezpieczeństwa i wprowadzaniu rozwiązań chroniących przed nowymi cyfrowymi wyzwaniami jest jednym z elementów strategii banku na lata 2022-2025 GObeyond.

Te działania można podzielić na dwie główne kategorie. Jedną z nich są rozwiązania technologiczne, które dopasowują cyfrową działalność banku do potrzeb zmieniającego się rynku i pozwalają wykorzystywać najnowsze zdobycze technologii na rzecz zwiększania wygody i wydajności korzystania z usług bankowych, a także do przeciwdziałania zagrożeniom. Drugą kategorią jest troska o zwiększanie świadomości wśród Klientów i pracowników na temat potencjalnych zagrożeń oraz dobrych nawyków zwiększających bezpieczeństwo.

Technologie dla bezpieczeństwa

Bank BNP Paribas stale śledzi najnowsze trendy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i wykorzystuje je dla zabezpieczenia danych i środków swoich Klientów. Najnowszym przykładem takiego rozwiązania jest oferowana od niedawna ochrona behawioralna. Na podstawie algorytmicznej, automatycznej analizy wzorców zachowań Klientów w GOonline czy GOmobile opracowywany jest model behawioralny użytkownika, który można porównać do osobistego charakteru pisma. Jeżeli następnie zachowanie danego użytkownika będzie odbiegało od wzorca – bank może zastosować dodatkową autoryzację czy weryfikację.

„W dziedzinie cyberbezpieczeństwa zachodzi ciągła ewolucja, choć dziś należałoby już w zasadzie mówić o rewolucyjnym postępie zmian. Możliwości związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji tworzą zupełnie nowe perspektywy zagrożeń, jednocześnie dając potężne możliwości tworzenia nowego typu zabezpieczeń. Nie można jednak zapomnieć, że w kwestiach bezpieczeństwa wciąż kluczowi pozostają ludzie – zarówno pracownicy odpowiedzialni za cyberbezpieczeństwo, jak i szersza społeczność pracownicza banku. Z tego powodu, stale inwestujemy w ich ciągły rozwój i poszerzanie ich świadomości zagrożeń i środków zaradczych” mówi Krzysztof Słotwiński, Dyrektor Zarządzający Pionu Bezpieczeństwa i Zarządzania Ciągłością Działania w Banku BNP Paribas.

Porady dla Klientów

Na dedykowanej stronie poświęconej cyberbezpieczeństwu - https://www.bnpparibas.pl/bezpieczenstwo - użytkownicy znajdą cały szereg informacji przygotowanych w różnej postaci. Są wśród nich zarówno przejrzyste listy podstawowych kroków do podjęcia – tzw. checklisty – by każdy mógł szybko zweryfikować bieżącą sytuację swoich zabezpieczeń. Dla osób, które chcą się dowiedzieć więcej, bank przygotował całą serię artykułów nt. technik stosowanych przez oszustów i hakerów wraz z poradami, jak się przed nimi obronić.

Bank BNP Paribas to Bank Dobrych Decyzji – zarówno tych, które podejmujemy jako instytucja, jak i tych, które wspieramy u naszych Klientów. Troska o bezpieczeństwo i prywatność danych bankowych to jedna z fundamentalnych decyzji, jakie można podjąć w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie. Mamy jednak świadomość, że każdy człowiek idzie przez ten świat swoim tempem – dlatego też nasze porady dotyczące cyberbezpieczeństwa są napisane jak najprzystępniejszym językiem, w możliwie prosty sposób wyjaśniającym Klientom, co mogą zrobić, by ich pieniądze i dane były w banku bezpiecznemówi Karolina Czwarno-Kos, Lead Security Officer z Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas przygotował także całą serię webinarów na temat cyberbezpieczeństwa. Nagrania z tych spotkań z ekspertami banku i wybranymi specjalistami zewnętrznymi są wygodnie dostępne na platformie YouTube, dzięki czemu można je oglądać w całości czy skupić się na potrzebnych w danej chwili fragmentach.

Duża część z sugerowanych przez bankowych ekspertów działań jest uniwersalna i może znaleźć zastosowanie w szerszej obecności w sieci. Bank przygotował także porady już kompletnie skupione na usługach bankowych. Klienci banku znajdą szczegółowe wskazówki, co zrobić, by ich cyfrowe finanse były bezpieczne – niezależnie od tego, czy korzystają z bankowości internetowej GOonline, czy aplikacji GOmobile. Porady dla siebie znajdują również zarówno użytkownicy tradycyjnych, „plastikowych”, kart płatniczych, jak i osoby korzystające z ich cyfrowej wersji w telefonach komórkowych.

Kampania Związku Banków Polskich

Najnowsza kampania ZBP współgra z podejmowanymi przez Bank BNP Paribas działaniami edukacyjnymi i informacyjnymi. Wzmacnia ona dotychczasowy przekaz banku i przekaże wiedzę z dziedziny cyberbezpieczeństwa, już dostępną dla Klientów Banku BNP Paribas, jeszcze szerszej rzeszy odbiorców.

Kwestie cyberbezpieczeństwa są poniekąd kwestiami społecznymi; przestępcom czasem wystarczy tylko jedno słabsze ogniwo do wyrządzenia szkód. Dlatego też z radością włączyliśmy się w nową akcję ZBP, dzięki której nasza krajowa „cyberodporność” powinna ulec poprawie – im więcej osób jest świadomych zagrożeń i potencjalnych przeciwdziałań, tym my wszyscy jesteśmy bezpieczniejsimówi Karolina Czwarno-Kos, Lead Security Officer z Banku BNP Paribas..

Kampania ZBP skupia się na mediach społecznościowych, portalach internetowych i telewizjach ogólnopolskich. Na stronie bankiwpolsce.pl znajdują się przydatne informacje na temat najczęstszych oszustw, których dopuszczają się cyberprzestępcy i sposobów, jak się przed nimi bronić.

 

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość