Szymon Mitoraj pokieruje Obszarem Strategii i Transformacji w Banku BNP Paribas
W Banku BNP Paribas w kwietniu podjęto decyzję o połączeniu Pionu Strategii i Analiz Rynkowych oraz Obszaru Transformacji w jeden obszar. Nowym Obszarem Strategii i Transformacji od 1 września zarządza Szymon Mitoraj, który objął rolę dyrektora wykonawczego.
W nowej roli Szymon Mitoraj będzie odpowiadał za ustalanie priorytetów strategicznych banku, monitorowanie wdrażania i realizacji strategii oraz prowadzenie projektów transformacyjnych, których celem jest dalsze zwiększenie innowacyjności banku. Będzie także członkiem Komitetu Wykonawczego, wspierającego Zarząd banku w realizacji celów.
Szymon Mitoraj to doświadczony menedżer specjalizujący się w zarządzaniu, transformacji cyfrowej i wdrażaniu strategii z wykorzystaniem metodyk zwinnych. Przez wiele lat związany był z ING Bankiem Śląskim, gdzie pełnił m.in. funkcję dyrektora kanałów cyfrowych, odpowiadając za ich rozwój i transformację. Doświadczenie zdobywał również w TMB Bank Plc w Tajlandii, Grupie PZU jako Chief Digital Officer i Chief IT Officer, a w latach 2020–2023 zasiadał w Zarządzie Raiffeisen Bank Ukraine, jako wiceprezes odpowiedzialny za bankowość detaliczną. Ostatnio był członkiem zarządu Grupy Eurocash, gdzie jako Chief Digital Officer kierował obszarami IT, Data, Business Intelligence oraz kanałami cyfrowymi.
Nowy dyrektor wykonawczy Obszaru Strategii i Transformacji jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz studiów z zakresu Project Management w Sligo Institute of Technology w Irlandii. Ukończył również liczne programy z obszaru zarządzania i przywództwa, m.in. London Business School oraz Akademię Przywództwa.
Obszar Strategii i Transformacji w Banku BNP Paribas odpowiada za realizację strategii GObeyond na lata 2022–2025, której filarami są: organiczny rozwój poprzez spersonalizowaną ofertę (UP), wspieranie zrównoważonego rozwoju gospodarki (POSITIVE), wykorzystanie technologii do wzmacniania biznesu (STRONGER) oraz koncentracja na pracownikach i Klientach w modelu omnikanałowym (TOGETHER). W banku prowadzone są już intensywne prace nad kolejną strategią na lata 2026–2029.
Alternatywne formaty