Bank zmieniającego się świata

Nowa postać na turystycznej mapie Śląska przed katowicką siedzibą Banku BNP Paribas

Katowickie beboki to niewielkie rzeźby plenerowe przedstawiające postacie z ludowych wierzeń. Beboków (i beboczek!) jest od dziś 109. Najmłodsza jest Andzia – tenisistka, która stanęła przed otwartym niecały rok temu biurem Banku BNP Paribas w Katowicach przy ulicy Żelaznej 10, stając się  sportowym punktem na szlaku śląskich beboków.

Beboczkę–tenisistkę można spotkać tuż przy wejściu do biura Banku BNP Paribas przy ul. Żelaznej 10 w Katowicach. Nowa siedziba banku w stolicy Górnego Śląska od początku została zaprojektowana z myślą o podkreśleniu lokalnego charakteru i nawiązaniu do śląskiej kultury. To właśnie w ramach kampanii employer brandingowej powstało hasło „Tukey mogesz wincyj”, które stało się motywem przewodnim katowickiego biura. W całej przestrzeni można znaleźć śląskie akcenty: tapety przedstawiają charakterystyczne miejsca regionu, wybrane przez samych pracowników. Otwarcie biura stało się również okazją do wspólnego projektowania przestrzeni i zaangażowania lokalnych zespołów w kampanię, w której mogli opowiedzieć, co łączy ich oraz bank z Górnym Śląskiem. Dzięki temu powstały autentyczne historie pokazujące, jak bliskie są sobie wartości kultury organizacyjnej BNP Paribas i śląskiej społeczności. Filmy z kampanii można obejrzeć tutaj.

- Andzia to nasz ukłon w stronę Katowic – miasta, w którym niedawno otworzyliśmy nowe biuro dla Obszaru Operacji i Wsparcia Biznesu, Obszaru Bankowości Personal Finance, Obszaru Bankowości MŚP i Korporacyjnej oraz Obszaru Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa. Szanujemy śląską kulturę i z dumą wpisujemy się w tradycję beboków, bo wierzymy, że lokalna tożsamość tworzy realną wartość dla społeczności. – mówi Jarosław Frączek, dyrektor zarządzający Pionu Usług Wewnętrznych w Banku BNP Paribas.

Beboki pojawiają się na ulicach Katowic od 2021 r., a za ich projekty odpowiada lokalny artysta - Grzegorz Chudy. Pierwszy był Wincynt – górnik. W następnych latach powstała ich ponad setka – a każdy obrazuje jakiś zawód, pasję czy ideę. Proces twórczy zaczyna się od szkicu beboka na papierze, później powstaje wersja akwarelowa, po czym wykonuje się odlew figurki i instaluje ją w określonym miejscu. Na wycieczki śladami katowickich beboków można wybrać się z przewodnikiem lub zorganizować je samemu. Łatwo połączyć je ze zwiedzaniem innych atrakcji miasta, bo większość zlokalizowana jest w Śródmieściu czy na popularnym Nikiszowcu.

Projekt katowickich beboków pokazuje, że sztuka może edukować i inspirować – mówi Anna Brzezińska, liderka Sekcji Wsparcia i Ubezpieczeń - p.o. Inspektora BHP, organizatorka wydarzenia. – Andzia jako postać sportowa zachęca dzieci, młodzież i dorosłych do aktywności i realizacji marzeń. Poprzez figurkę beboka z motywem tenisowym, która wpisuje się w działania banku, łączymy lokalną, śląską kulturę i sztukę z ideą aktywnego stylu życia i pozytywnej rywalizacji, pokazując, że siła tkwi w połączeniu tradycji i nowoczesności. Hasło „Tukey mogesz wincyj” doskonale oddaje ducha tego projektu – by inspirować innych do działania i przekraczania własnych granic.

Motyw przewodni najnowszego dzieła Grzegorza Chudego wybrali pracownicy banku z Katowic. Andzia – beboczka z rakietą – nawiązuje do tenisa. Grupa BNP Paribas wspiera ten sport od ponad 50 lat. W 1973 roku, BNP Paribas pomógł odnowić trybuny Roland Garros i odtąd nieprzerwanie towarzyszy paryskiemu turniejowi. Wraz z rozwojem mecenatu Grupa objęła patronatem kolejne kluczowe wydarzenia, w tym m.in. BNP Paribas Open w Indian Wells oraz Internazionali BNL d’Italia w Rzymie. Od 2024 ma również w swoje ofercie kartę tenisową Visa.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość