Bank zmieniającego się świata

Więcej niż praca – Bank BNP Paribas zaprasza na III Kongres Inclu(vi)sion i II Wirtualne Targi Pracy

O otwartości pracodawców na różnorodność, o inkluzywności, o niepełnosprawności, o aktywizacji i współpracy – Bank BNP Paribas jako partner strategiczny zaprasza na III Kongres Inclu(vi)sion i II Wirtualne Targi Pracy, których organizatorem jest Fundacja Aktywizacja. Wydarzenia odbędą się 3 grudnia w Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnością w formule online.

Pod hasłem „Tworzymy rynek współ(pracy)” odbędzie się tegoroczny Kongres Inclu(vi)sion, którego partnerem strategicznym jest Bank BNP Paribas. Wydarzenie kierowane jest m.in. do biznesu, kadry menadżerskiej, działów HR, a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką włączającego rynku pracy i współpracy ponad barierami. Pomysłodawcą i organizatorem wydarzenia jest Fundacja Aktywizacja. Tegoroczna edycja kongresu odbędzie się w formule online, by umożliwić dołączenie większej liczbie zainteresowanych z całej Polski, a co więcej – będzie ona połączona z drugą już edycją Wirtualnych Targów Pracy. 

- To wyjątkowe wydarzenie dla wszystkich. Z jednej strony - dla pracodawców, którzy mogą wymieniać się swoimi doświadczeniami, wzajemnie inspirować i nabierać odwagi do współtworzenia inkluzywnego rynku pracy, poszukiwać nowych i owocnych obszarów do współpracy, ale także dla kandydatów i kandydatek poszukujących miejsca pracy otwartego i przyjaznego również dla osób z niepełnosprawnościami. To także przestrzeń do zauważania siebie nawzajem, lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań w sferze zawodowej – mówi Małgorzata Petru, menedżerka ds. zarządzania różnorodnością i włączeniem w Banku BNP Paribas Polska.

- Poprzednie edycje Kongresu Inclu(vi)sion udowodniły, że wymiana doświadczeń i spostrzeżeń osób z niepełnosprawnościami i pracodawców jest potrzebna i budująca otwarty rynek pracy. W tym roku także chcemy stworzyć przestrzeń, w której obie strony będą mogły się lepiej poznać, zrozumieć swoje potrzeby i zainicjować wartościowe współprace. Chcemy też pokazać, jak ważną i pozytywną rolę w tych procesach mogą pełnić organizacje pozarządowe, dające ekspercką wiedzę i profesjonalne usługi w obszarze inkluzywnego rynku pracy. A formuła online pozwoli na aktywny udział z dowolnego miejsca – podkreśla Przemysław Żydok z Fundacji Aktywizacja.

Bank BNP Paribas na rzecz włączenia

Bank BNP Paribas podejmuje wiele działań – w tym własne inicjatywy - na rzecz różnorodności, włączenia, dostępności i aktywizacji osób z niepełnosprawnościami. Są to działania prowadzone wewnętrznie dotyczące osób pracujących w banku, jak też wobec Klientów i Klientek czy też społeczności lokalnych – otoczenia zewnętrznego. Celem tych działań jest wyraźne zajęcie stanowiska wobec dyskryminacji czy wykluczeń, z którymi wciąż jako społeczeństwo się mierzymy, zwiększanie świadomości i obalanie stereotypów, a także liczne cross – sektorowe partnerstwa w działaniach na rzecz społeczności zagrożonych dyskryminacją.

- Jesteśmy partnerem strategicznym Kongresu Inclu(vi)sion, ale nasze aktywności na rzecz włączenia są znacznie szersze. Podejmujemy liczne działania, na rzecz grup zagrożonych wykluczeniem, ze względu na różne cechy tożsamościowe. Promujemy partnerstwo, równość rodzicielską, które sprzyjają godzeniu ról opiekuńczych z pracą i są fundamentem równości płci. Wspieramy społeczność LGBT+, , dostrzegamy potrzeby różnych pokoleń realizując projekt Tandem Międzypokoleniowy czy kampanię „Stereotypy nie pracują”, która pokazuje, że stereotypy są najczęściej krzywdzące i dalekie od rzeczywistości. Nasz cel to przeciwdziałania dyskryminacji, dostrzeżenie i docenienie wartości różnorodnych perspektyw i tworzenie środowiska pracy równych szans – podsumowuje Małgorzata Petru.

W Banku BNP Paribas działa obecnie 6 sieci pracowniczych skupionych wokół tematów kobiet, rodziców, wieku, niepełnosprawności, neuroróżnorodności, LGBT+. Ich działalność koncentruje się na budowaniu świadomości, edukacji, przełamywaniu stereotypów i uprzedzeń, są źródłem wsparcia, rozwoju osobistego i zawodowego, wzmacniają zaangażowanie i poczucie przynależności. Dla banku są partnerem, konsultantem, współtwórcą rozwiązań budujących włączającą organizację, a także dostępność produktów i usług. Obok sieci OZNacza Mogę skupiającej osoby z niepełnosprawnościami i sojusznicze - warto wspomnieć o sieci Neuronauci, którą tworzą osoby neuroatypowe. Misją tej sieci jest budowanie przyjaznego środowiska dla osób neuroatypowych ale także rodziców, opiekunów dzieci neuroatypowych. Bank stale rozwija się i poszukuje nowych obszarów zwiększających dostępność i inkluzywność produktów i usług – między innymi odpowiadając na potrzeby osób starszych, z niepełnosprawnościami poprzez lepiej dostosowane rozwiązania online czy stacjonarne w centrach obsługi. Bank BNP Paribas może pochwalić się już ponad 140 placówkami z certyfikatem „Obiekt bez barier” czy rosnącą liczbą miejsc z certyfikatem „Senior OK”. Rozpoczął również projekt analizy i zwiększania dostępności swoich kanałów kontaktu z Klientami i Klientkami neuroróżnorodnymi.

Obopólne korzyści

Działania o charakterze antydyskryminacyjnym, równościowym i inkluzywnym przynoszą szereg korzyści – zarówno dla pracowników/pracowniczek, dla pracodawców i społeczeństwa. Wśród takich – z perspektywy banku można wskazać m.in. większe zaangażowanie i retencję pracowników, innowacyjność, lepsze wyniki finansowe, lepsze relacje z Klientami czy reputację oraz zaufanie ze strony interesariuszy.

- Badania wskazują, że firmy z różnorodnymi zespołami osiągają lepsze wyniki – wykazują one nawet o 21% wyższą rentowność czy też stosując praktyki DEI - mają o ok. 50% niższe ryzyko rotacji pracowników. Z biznesowego punktu widzenia – otwartość różnorodność i włączenie po prostu się opłaca, z perspektywy klienckiej i pracowniczej korzyści jest znacznie, znacznie więcej. Zatem dziś – w dobie tak dynamicznych zmian inkluzywność jest częścią integralną perspektywicznych firm. Z pewnością podczas najbliższego Kongresu Inclu(vi)sion będzie szansa szerzej na ten temat porozmawiać. Serdecznie zapraszam! – dodaje Małgorzata Petru z Banku BNP Paribas.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość