Bank BNP Paribas uczy, jak tworzyć produkty cyfrowe, które polubią użytkownicy. Startuje Akademia UX
Pracownicy banku, studenci oraz absolwenci wezmą udział w Akademii UX, organizowanej przez Bank BNP Paribas. W programie projektowanie, testowanie i wdrażanie projektów systemów, serwisów i narzędzi online, których głównym celem będzie wygoda i komfort użytkownika. Akademia startuje 6 sierpnia, partnerem inicjatywy jest firma Mobee Dick specjalizująca się w tworzeniu produktów cyfrowych dla sektora bankowego.
UX, czyli user experience, to całość doświadczeń i wrażeń, które towarzyszą użytkownikom w czasie korzystania z produktu cyfrowego, takiego jak aplikacja, serwis czy strona internetowa.
– Chcemy, żeby dbałość o najwyższą jakość user experience stała się podstawą wszystkich działań banku – mówi Jakub Danecki, Koordynator Zespołu Badań i Projektowania w Banku BNP Paribas. Akademia UX to inwestycja w rozwój tych kompetencji w naszym banku, pozwoli nam zaoferować stały dostęp wszystkich jednostek BNP Paribas do dobrze zrealizowanych badań, prototypów aplikacji lub usług. W tym celu zrealizujemy w ramach Akademii kilkanaście projektów, opartych o całą gamę narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu – od warsztatów kreatywnych i biznesowych przez badania ankietowe, testy A/B, testy użyteczności, audyty eksperckie, aż po makiety, projekty graficzne i prezentacje multimedialne gotowych do wdrożenia rozwiązań – dodaje Jakub Danecki.
Wraz ze wzrostem znaczenia kanałów online i mobile w komunikacji z klientami, rośnie rola UX jako kluczowego wyróżnika rynkowego. Na płaszczyźnie user experience rozgrywają się dziś batalie o zadowolenie użytkownika. Firmy konkurują pod względem poziomu intuicyjności, prostoty i komfortu zapewnianego przez ich produkty. Nawet podstawowe usługi UX mogą zapewnić znaczące oszczędności dzięki podwyższeniu jakości nowych usług zarówno dla klienta wewnętrznego, jak i zewnętrznego.
– Dogłębna znajomość i rozumienie ludzkich potrzeb, motywacji, codziennych bolączek w korzystaniu z produktów cyfrowych, bycie blisko klienta, użytkownika końcowego, a także szybkie i trafne „przekładanie” ich na funkcjonalności serwisów i aplikacji internetowych, pozwala nadążać za zmianami, zachodzącymi błyskawicznie w dzisiejszym świecie i wspiera zrównoważony rozwój firm – tłumaczy Monika Mikowska, CEO Mobee Dick.
Uczestnikami pierwszej edycji Akademii UX będą pracownicy Banku BNP Paribas oraz absolwenci studiów podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS, zatrudnieni w Mobee Dick, którzy chcieliby budować swoje kompetencje w tym obszarze. Ponadto, spośród studentów i absolwentów tych studiów, jak również I i II stopnia studiów na kierunkach projektowych Uniwersytetu SWPS będzie prowadzona dalsza rekrutacja. Dla wszystkich uczestników będzie to szansa na znaczące poszerzenie swoich kompetencji w obszarze, który błyskawicznie zyskuje na znaczeniu. Wybrane osoby będą pracować w Warszawie lub w Krakowie w siedzibie BNP Paribas, w bliskiej współpracy z wewnętrznymi interesariuszami w banku oraz całym zespołem firmy Mobee Dick – partnera inicjatywy.
Mobee Dick to firma projektowo-badawcza, która razem ze swoimi Klientami buduje rozwiązania wspierające procesy cyfrowej transformacji. Zapewnia interdyscyplinarne zespoły projektowe, które pracują w siedzibach jej Klientów i wykorzystując iteracyjne metodyki Design Thinking, dostarczają biznesowi wymiernych korzyści i ułatwiają proces cyfrowej transformacji.
Alternatywne formaty