Bank zmieniającego się świata

Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w Banku BNP Paribas

We współpracy z Fundacją Integracja Bank BNP Paribas przygotował przewodnik podpowiadający pracownikom zasady savoir-vivre’u wobec osób z niepełnosprawnościami. Dbałość o potrzeby osób z niepełnosprawnościami – zarówno Klientów jak i pracowników to element odpowiedzialnego działania banku. Wspieranie różnorodności, budowanie kultury włączającej i zapobieganie wykluczeniu należą do jego priorytetów w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju.

- Choć mamy różne możliwości, każdy z nas zasługuje na szacunek i równe traktowanie. Zabiegamy o to, aby nasz bank gwarantował wygodne korzystanie z produktów i usług wszystkim Klientom, a szczególnie tym ze szczególnymi potrzebami. Budujemy także środowisko pracy wolne od dyskryminacji i wspierające pracowników z niepełnosprawnościami. Promując w naszym zespole zasady savoir-vivre’u wobec osób z niepełnosprawnościami, chcemy zapewnić im pełny komfort w relacji z bankiem – mówi Maria Krawczyńska, dyrektor Biura CSR i Zrównoważonego Rozwoju, Członek Zarządu Fundacji BNP Paribas.

Przewodnik, który został opracowany na zlecenie banku przez Fundację Integracja, pokazuje najbardziej typowe sytuacje, z jakimi mogą zetknąć się pracownicy banku w kontakcie z współpracownikami bądź Klientami z niepełnosprawnościami i pozwala lepiej zrozumieć ich potrzeby. Podpowiada, jak nie urażając osób z różnymi niepełnosprawnościami zaoferować pomoc i jak sprawić, aby w relacji z kolegami i koleżankami z pracy, czy doradcami bankowymi czuły się komfortowo.

Zwiększanie dostępności produktów i usług oraz promowanie różnorodności w miejscu pracy, a także tworzenie przyjaznego miejsca pracy i odpowiedzialne zarządzanie zatrudnieniem to zobowiązania, które Bank BNP Paribas realizuje w ramach Strategii CSR i Zrównoważonego Rozwoju. Przybliżają one również osiągnięcie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, szczególnie 10. „Mniej nierówności”, 3. „Dobre zdrowie i jakość życia” i 8. „Wzrost gospodarczy i godna praca”.

W ramach udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, Bank BNP Paribas likwiduje bariery architektoniczne w swoich placówkach. Wśród banków działających w Polsce ma najwięcej, bo aż 56 oddziałów, których dostępność jest potwierdzona certyfikatem „Obiekt bez barier”. W oddziałach i na infolinii oferuje bezpłatnie pomoc tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM). Klienci mogą również zamówić nagrania wizualne treści dokumentów w PJM. Do potrzeb osób niedowidzących dostosowane są bankomaty. Bank zapewnia także wzory podstawowych dokumentów w formie nagrania audio, wydruku powiększonego oraz wydruku w alfabecie Braille’a. Bank BNP Paribas wspiera również pracowników z niepełnosprawnościami, a jego ambicją jako pracodawcy jest przyciągać najlepszych kandydatów, niezależnie od orzeczonej niepełnosprawności.

Alternatywne formaty

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa

BNP Paribas Bank Polska

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

BNP Paribas Bank Polska

Kasprzaka 2

01-211 Warszawa

napisz wiadomość